Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
hade ju inte med en enda smiley i hela inlägget, det såg ju lite tråkigt ut.. så här kommer några!
och
Johanna23: haha...tack för smileysarna! Hoppas provfotningen går bra ;) Vi hade ju en på sätt och vis med när kompisen hängde med till kyrkan och dess omnejd. Det kändes knepigt värre att gå in i kyrkan...mer nervöst än nånsin iaf!
Bordeux: Välkommen du med!!! Här är det nog semester hos många, det känns som jag är den enda i hela stan som inte har semester alls. Det blir väl lite ledigt veckan innan bröllopet och så klart efteråt.
Hoppas nu ni får svar snabbt, vi har sista datum 30 juli men det saknas ändå närmare 20 svar! Lite dåligt tycker jag...men men. Från igår kväll har 4 tackat ja så de tycks komma på det i "sista sekund". Var gifter ni er och hurdant bröllop blir det? ;)
:D elora/
med bröllopsdag 30 sept. i Torsö kyrka (Mariestad)
Fyll gärna på listan ;)
Hejsan alla!
Här kommer en till september tjej!
Det är alltid kul att läsa och se vad alla har hunnit att göra hittills och se alla tips och förslag! Man får så mycket nya idéer och inspiration när man läser igenom allt!
Själv så har jag beställt ringen nu... väldigt enkel men väldigt fin! :)
Har fixat menyn, lokal, klänning, förutom finjustering av klänningen då, ring, fotograf och ja det mesta... Men så är det ju såna här "små-detaljer" kvar (och några Få "större") fast man har ju erfarat då och då att dom där "små-detaljerna" helt plötsligt tar över all ens tid och så får man stressa på slutet! :D Så det är väl lika bra att se till att det blir klart lite "före" än vad man tänkt sig.. hellre ha det klart och vänta in dagen än att stressa fram tills dagen ståndar! :)
Elora- jag gifter mig också den 30 sept.! :D Fast här i Göteborg då!
Hej alla gamla och nya! :D
Jag har haft en låååång paus från BT och datorn, eftersom jag inte mått så bra på sistone. Har varit en aning deppad och känt att jag måste ta en time-out från allt, måste passa på när jag en gång har semester! :) (som för övrigt är slut på onsdag)
Trots min långa paus har vi ändå fått jättemycket gjort under semestern, nu är det mest småsaker kvar att fixa. Det enda som egentligen MÅSTE göras är att korta av min klänning (annars snubblar jag i den), köpa skor åt m2b och sen inhandla en massa smått i matväg veckan innan.
elora: jag tyckte du var snyggast i uppsatt frisyr, åtminstone framifrån! :) Snygga bågar också! :) Däremot tror jag inte att det blir för plottrigt med en tiara + halsband, så länge de matchar varandra!
Nu orkar jag inte skriva mer ikväll, både sambon och dottern har varit magsjuka i helgen så jag har knappt sovit alls...lekt sjuksyster torsdag - söndag. :( Men jag har inte blivit sjuk (ännu iaf) så jag ska inte klaga! :)
Sköt om er allihopa! :)
Just ja, glömde att fortsätta på eloras lista!
elora/
med bröllopsdag 30 sept. i Torsö kyrka (Mariestad)
ell/ 9:e september i Kimo, Finland
:D:D
Vad roligt, nu dyker det upp flera september-brudar, välkomna!
Johanna23 - jag skulle gärna leja bort alla detaljer men nu har vi valt att gifta oss på en liten plats där det är enklast med catering osv, så då blir det till att pyssla själv. Usch, jag som är så opysslig... Det var samma sak med inbjudningskorten, då hittade vi inga hos kortföretagen som vi föll för helt så det var bara att glatt göra egna. Men snyggt blev det ju iaf?
Fattar inte att ingen kommit på det här med gästboks-korten och gjort färdiga, lite snyggare kort á la "mina vänner" med färdiga frågor, som man köper styckvis, istället för en färdig gästbok. Eller det kanske finns redan? Jag tycker iaf det är en toppenidé.
Nej det blir rätt litet bröllop, 44 med oss. Vi caterar mat men dukning osv fixar vi själva dagen innan. Städning fixar två tonåringar som vi hyrt in.
Vi håller dock på och fixar ihop den borgerliga vigselakten själva (utfyllning från standardceremonin), och det är ju lite pyssel, vill inte att det ska bli för "gulligt", är lite allergisk mot puttenuttiga texter och sånger, det är inte riktigt vi.
elora - jag har inte heller semester (spar det till bröllopsresan), däremot fullt upp med bröllopsplanering! Läser här rätt mycket fast jag inte hinner skriva. Tycker du är fin både med utsläppt och uppsatt hår men om du normalt har utsläppt kanske det kan vara kul med en finare uppsättning. Lite blommor i håret (eller en ensam?) låter bra tycker jag.
ell - hoppas du klarar dig från magsjukan! Ta det lugnt nu, tänk på att detta ska vara en rolig tid, inte jobbig.
Kändes häftigt häromdagen när m2b mötte mig i hallen och förklarade att "nu får vi minsann gifta oss", eftersom hindersprövningen hade kommit. Känns läskigt/häftigt att se sina namn där.
Min mamma, som syr min klänning, förklarade i helgen att hon vill betala tyget också, vilket innebär ca 2300 nedåt i budgeten för oss, tjohoo!!!
Eftersom vår lokal saknar glas till avec har vi nu hittat 40 glas på diverse loppisar, inte enhetliga men det kvittar tycker jag.
Mamma letar linnedukar på loppisar och m2b och jag ska till ikea ikväll och kolla tyg till löpare, de har ett tunt tyg som jag sett tips om här på bt, borde bli snyggt med mörkrött sådant. Hej så länge!
elora/30 sept. i Torsö kyrka (Mariestad)
evkau/2 september i Gagnef (borgerlig utomhusvigsel)
Hm, stavade fel på mig själv, här kommer listan igen:
evkasu/2 september i Gagnef (borgerlig utomhusvigsel)
Hej!
Här kommer en till:
evkasu/2 september i Gagnef (borgerlig utomhusvigsel)
September2/2 september i Österhaninge kyrka (Haninge)
Planeringen har nu satt fart ordentligt. Träffade toastmaster i lördags för genomgång av dagen och lite idéer som vi hade.
Träffade våra kära föräldrar igår och gick igenom dagen och vad vi vill ha hjälp med och vad alla skulla vara vid vilka tider. Gav lite presenter och gjorde rispåsarna tillsammans allihopa. Det var riktigt trevligt :)
Det mesta är nu i rullning så vi kan nog snart börja slappna av lite mer och bara njuta och längta. Vi mår båda så mycket bättre nu och vi känner att det var ju så här vi skulle ha kännt hela våren :) Det har varit en tuff vår på många sett, så därför känns det nu extra skönt.
Nu kan det vara 2 september tycker jag ;)
Roligt att vi är ett par stycken. Det känns alltid skönt med lite stödi sånna här tider. Roligt att läsa om era planer..