Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Hej tjejer!
Jag har jobbat i helgen och haft besök av mamma, hennes sambo och hans barnbarn i veckan, men nu är jag ensam igen. Som tur upphör mitt liv som särbo äntligen imorgon då min älskling kommer hem från Stockholm. Bra tajming ( eller hot från min sida?) för han kommer hem på min födelsedag!
Mamma berättade häromdagen att en av hennes vänner som är vigselförättare i Uddevalla hr erbjudit sig att åka ner till Skåne för att viga oss om vi vill ha honom. Hur snällt som helst.
Nästa vecka ska vi skicka våra inbjudningskort. Det verkar som om jag kommer att få göra det mesta med dem, men det gör inget. Vi har lämnat över ansvaret för att ta emot anmälningar min svåger och svägerska så den biten slipper vi. Jag ska bara göra lättförståeliga papper till dem där de kan anteckna vilka som kommer, vad de vill dricka till maten och vad de vill köpa för present.
Det var allt för nu!
Måste bara berätta! Vi fick tomten! :D Funderar på att göra en skylt till den lilla stugan som står där nu och skriva "Villa Calluna" på. Tänkte flytta över den till huset sen när det blir klart. Vad tycks?
TingelingAnna - grattis, gud vad kul! Vilken rolig idé med skylten! Vill också ha hus.
Ikväll åker jag ut på landet en vecka, ska bara slappa och göra ingenting ute i tystnaden, underbart! Räknar timmar nu?..
elora - nä, räknar väl inte med någon vidare action på bröllopsnatten, vi har tänkt ta ett bubbelbad och dricka lite skumpa och prata igenom dagen, sedan slocknar man väl i sina snygga underkläder. Men i så fall sitter de väl fortfarande på på morgonen när man är piggare
Han har också köpt nya lyx-kallingar till b-natten.
Träffade guldsmeden i tisdags och han är verkligen kanon, jätteproffsig. Jag ska snacka med D (som inte kunder vara med då han redan är på landet), visa bilder och så, och lämna besked senast 10 juli. Men den han ritade upp är sååå fin. Min förl.ring är ca 6 mm bred i vitguld och vigselringen blir förmodligen 2,4 mm, med 12 st princesslipade diamanter. Hade fått dubbelt så många stenar med briljantslipning men denna blir så himla fin.
D pratade med cateringkvinnan i tisdags, hon har semester och ska ringa på sönd, men hon trodde att hon hade pratat med mig redan. Känns lite oroväckande men har fått så goda rekommendationer på henne att jag vill ha henne! Antar att hon bara haft mycket att göra. Men vill ju ha en offert (eller inte...) så man kan räkna på budgeten lite.
Håller på och skriver ihop en seriös uträkning av dryckåtgången, funderar på att beställa vin på nätet. Tycker nästan det svåraste är groggvirket till baren, allt alkoholfritt.
Welcome Abbes, klart du får vara med! Hur gick provningen igår? Jag tolkar det som om du redan köpt underkläder att ha under klänningen, skulle vilja göra det också så man har det klart men tror mamma (som syr) får komma lite längre på klänningen först så jag ser hur den artar sig upptill s a s. Hon skulle klippa till sidentyget denna vecka, så jag slipper prova en klänning i blå lakansväv?
Måste leta upp någon liten enkel väska också.
2 månader kvar på söndag för oss 2 sep!
Ha en skön kommande vecka flickor, det tänker jag!
Hej!
Kul att ni skrivit så mycket här! :)
elora: Ja vi är verkligen på plus på spritfronten! :D
är det möjligtvis maybellines dream matte du har skaffat? *nyfiken*
Abeth: det måste ju kännas skönt nu när din m2b kommit hem? :) Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det vore att bo särbo.
Abbes: välkommen! Hur ser din ring ut?
TingelingAnna: GRATTIS till tomten! Så roligt att ni fick den! :) :) Det låter jättebra med Villa Calluna, tufft! :D
evkasu: hoppas att din ring blir underbar! :)
Idag var vi ut på shopping, hela lilla familjen. :) André köpte kostym, skjorta, väst, slips och näsduk att ha i fickan, han såg rikitgt stilig ut. :D Jag ska lägga upp lite bilder senare så får ni se.
Jag i min tur köpte en ring! :) Jag hade egentligen inte tänkt köpa en idag, men jag passade på eftersom jag hittade en jag tyckte om. 4200 kr kostade den, det är inte dyrt alls, tycker jag. Ska se om jag hittar en bild på nätet senare. Så på tisdag får vi åka iväg och hämta Andrés byxor (som behövde kortas av) och min ring. Mysigt. :D
Jag köpte underkläder också, både ett set som jag ska byta till på bröllopsnatten, och ett par trosor som verkade så himla bekväma, dem ska jag ha på själva bröllopet.
Det känns som om vi fått massor gjort idag, och ännu mer blir det nästa helg, då åker vi till Helsingfors. Det finns ju lite fler butiker och lite större urval där, än här i vår lilla stad. :D
Ha en underbar lördagkväll, allihop! :)
Hej!
Ja, det känns riktigt bra med Villa Calluna. Det som gör det hela ännu bättre är att Calluna är det latinska namnet på blomman ljung. Och Ljung är vårt gemensamma efternamn! :)
TingelingAnna: det är ju verkligen ett perfekt namn på er villa då! :D
Hej igen!
Evaksu: Jo tack, provningen gick bra. Klänningen satt som en smäck och behöver bara läggas upp på längden Dock tyckte jag att den var mörkare i färgen än jag hade tänkt mig. "Dark ivory" var ungefär ljus nogatfärgad el beige, svårt att beskriva. Jag hade tänkt mig bara en aning mörkare än ivory, men men. Fick lite ångest för det eftersom min mor ska ha en nogatfärgad klänning. Men hon blev tvärtom, bara glad för att hon fick en anledning att köpa ytterligare en ny klänning
Håller på att vänja mig vid färgen nu. Hur som helst så passar den väldigt bra till min slöja. Ska ha min mormors slöja, som har gulnat en hel del sedan hon gifte sig för typ 50år sedan. Tror nog att det blir bra.
Ell: Båda mina ringar är i titan och vill man se blid finns en nästan likadan som min på titanringar.com Kolla under handla - ringar - diamant. Min vigselring är "close together" m 12 st 0,03ct diamanter o 3mm bred. Under bilden finns fler bilder, bara klicka där så kommer de upp i nytt fönster. Den med 12 diamanter är väldigt lik min, men den har lite mindre diamanter än min har Jag är helnöjd!
I helgen har vi träffat prästen och gått igenom vigselceremonin och haft "samtal". Det var kul och kändes bra. Kommer öva en gång i kyrkan också, troligtvis dagen före, dvs 1/9. Men nu vet vi i alla fall hur ceremonin kommer gå till och kan sätta igång med vigselprogrammet
Ja ni, idag är det bara 2 månader kvar, längtar!
Ha det gott!
Nu..har jag hittat er igen.. har varit borta från datorn ett tag o när jag kom tillbaka var ju förra tråden stängd... men nu e det som vanligt igen :) har inte hunnit läsa allas inlägg men ska göra det ikväll :)
Vi har äntligen beställt bröllopstårta - det blir en vit tårta (marsipan) men jordgubbsgrädde o chokladrippel inuti + jordgubbssylt :) e så nöjd - o bagaren var mkt snäll o gav idéer till oss på det hela. känns såååå bra :)
sen har vi oxo fått tillgång till vårt hus och började riva ner en vägg igår - lite som Extreme home-makeover fast mini-edition :D hihi... kul e det :D
TingelingAnna - grattis till tomten!! vad spännande!
Hej tjejer!
Har inte hunnit läsa allt än, men ska göra det när jag kastat in mitt inlägg
Vi har bokat en tid för vigsel dagen innan vårt bröllop. Eftersom hon som ska viga oss inte är vigselförrättare. Om ni hajjar, tror jag berättat det förut. Det blir dagen innan, och helt formellt, för vår riktiga vigsel blir i alla fall den 2 september med hon som vi vill ha.
Vi har bokat en kryssning den 9-10 juli, för att köpa de sista ölen till festen.
Vi har försökt hitta en klänning till tärnan/dottern, men hon har hittills bara hittat en kavaj som hon ska ha till.
Vi kan fortfarande inte komma på VAD det ska stå i våra ringar, så därför kan vi inte köpa dem. Annars skulle vi gjort det för länge sen. Måste lösa det snart.
Osa-dagen har passerat, det var i lördags. Och alla hade inte hört av sig. Jag hade ringt upp flera av dem ett par dagar innan, eftersom vår förvirrade 12-åring hade tagit emot en anmälan från någon som tackat ja, men han kom inte ihåg vad personen hette....*grrr*
Det var ingen av dem jag ringde upp, men de fick å andra sidan en påminnelse om att det snart var Osa.
Hittills har bara 2 st tackat nej...det blir mycket folk! Vi gjorde bordsplacering igår! Roligt Det är ju kul att sätta ihop folk som man tror kommer ha glädje av varandra.
Det är 6 personer som vi inte vet än om de kommer eller inte, men troligtvis kommer minst 5 av dem. 2 är ensamstående föräldrar och måste hitta barnvakt, så de kan få lite extra tid på sig tycker jag.
Måste ringa frissan idag och säga att jag vill ha 2 flätor istället för 4, och så ska jag ringa servitristjejerna och planera.
Tingeling: Åhh, vad roligt, och vad coolt med skylten!
Abbes: Välkommen! Här har vi planerat läääänge
Förresten, jag läste i en annan tråd om att ha korgar med "akuta" grejer i, det vore väl bra? Tror jag ska fixa det.
Ska ni ha det?
Alltså, lite plåster, läppglans, tuggummin, halstabletter, huvidvärkstabletter etc...
Och hur gör man med tal till sin man?! Ska ni hålla tal till honom?