• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • Nonika

evkasu:
    Ja, jag är i tokplaneringsfasen, och jag börjar också känna mig stressad över vädret! Gifte mig ju samma dag som du.
    Det blir verkligen inte bra om det hällregnar
    Det kommer att bli perfekt och jättefint så som vi har tänkte det, så det skulle INTE vara roligt om vi tvingas trycka in oss i hallen utanför matsalen på skolan där vi ska gifta oss...men, vad kan man göra åt vädret liksom..bara att hoppas att det blir som det brukar; att det nästan alltid är fint väder och regnfritt vid kusten när det regnar bara ett par km därifrån...
    Och gifta blir vi ju ändå, och det är väl liksom huvudsaken...
    Min möhippa lär också bli på lördag, finns liksom inte så mycket annat att välja på

Idag har jag ringt och bokat parkeringsplats åt oss till bröllopsresan. Alltså, vi parkerar där och åker buss till Arlanda

Sen har jag ringt hit och dit, men har en del kvar att göra.. I morgon är jag ledig och ska antagligen tillbringa den mesta tiden på stan för diverse inköp.

Funderar på om maten kommer att räcka, så jag har pratat med Ica om kycklingklubbor. Ev ska vi beställa några kg av det också, det värsta som kan hända är väl att maten tar slut liksom...

Det vi har kvar att göra är:
    Köpa mer dricka till bålen
    Köpa vin/champagne till fotograferingen
    Skriva ut personbeskrivningarna
    Skriva och skriva ut vigselprogrammet
    Köpa bordsvatten och läsk/lättöl
    Köpa korv & bröd till vickningen
    Köpa en gästbok, eller göra en egen

Lilltrolle;
    Vi ska köpa 4 backar bubbelvatten och 1 back med läsk/lättöl. Det får räcka. Blir det törstiga på vatten under kvällen får de dricka kranvatten. Dessutom tror jag inte det går så mycket lättöl eller läsk.
    Det är en kollega till mig som hjälpt oss räkna på det, han har haft restaurang i många år. Barnen dricker ju läsk, men de är bara 5 st, och de får dricka pet-flaskeläsk senare under kvällen. Vi ska väl ha typ 5 petflaskor med läsk som får räcka hela kvällen. Chips och ostbågar har vi köpt, tror det är 5 påsar av varje. Vi blir 73 personer allt som allt.

För övrigt känner jag mig faktiskt stressad, men inte över själva vigseln eller så...om ni förstår vad jag menar. Det enda som kan gå fel är ju om det ösregnar, men det får vi ta. Vi har ju övat nu med vigsel-tjejen, och det känns bra, hon har skrivit så fint

• Nonika

Bordeaux: Låter gott det där brödet, och vad händigt av dig att baka allt bröd själv!
    Hur mycket ska du baka? Hur många gäster är det ni har?

• Bordeaux

åh det blev underbart gott,
    vi blir ca 60 personer skulle jag tro. ska bara ca 200 bullar , dom blev inte så stora.

har just blivit klar med min egen tillverkade tiara. den blev jätte fin.
    3 tvinnade raden med vinröda pärlor.

monica

• Bordeaux

nu har jag varit och beställt mina blommor.

1 brud bukett
    2 tärn buketter
    2 corsager
    1 mini corsage

1500:-

• Nonika

Bordeaux: "bara" 200 bullar...Hmm, det var inte så bara.
    Och vad billigt med blommorna!

Idag har jag köpt bröllopsparaplyer, det ni! Tänk att det finns! De heter "Wedding valker". Ja, jag säger då det...det finns allt till ett bröllop...

Och så har jag ökat mängden mat med 7 kg kycklingben, så nu ska det väl ändå räcka med mat, och bli över!?

• Nonika

Förresten, ska ni ha vickning? Det är kanske nåt man kan strunta i?
    Sitter precis och chattar med Elora och hon ska inte ha det....

Man kanske kan strunta i det?! Eller hör det till "vett & etikett" att ha det?

• Bröllopstokiig

haj haj brudar!
    Jag lider väl oxå av "oj-snart-är-det-dags" nojjan tror jag.
    Men mest aktuella är väl att det blivit sådant strul med folket som håller i möhippan så nu kan det kvitta känns det som. Jaja det ordnar sig väl det med.

Bordeaux: Det blev väl ett mycket bra pris för blommorna! Jag vet inte hur pass långt innan jag ska vara med min beställning då jag "bara" tänker be dem göra en bukett i eget tycke till ett fast pris, typ 500 kr.
    Apropå bröd så ska mamma och Petter baka det och det blir med antingen oliver eller feta ost i. Säkert gott för hon provbakade och då var själva brödet gott men en aning för salt så det ska minskas.

evkasu: Men så trist med spriten! Det är ju tyvärr risken när man beställer via nätet men visst önskar man ju att det skulle funka när det är bröllop! Surt med bolaget men som du skriver, det är "bara" pengar ;) Ni får ta ett glas extra o trösta er med hihi...
    Skoj att klänningen är klar och blev så fin som du hoppats! Och ringen...får hålla tummar att den inte blir försenad som min blir för stenen var fel. Men det ska det väl inte bli ;)
    Hoppas din möhippa och Ds svensexa blir skoj!

060909: Det ska bli trevligt tycker jag att få träffa prällen (när nu det BLIR) för som du skriver så får man tid för eftertanke (innan) och en påminnelse om vad man ger sig in i...Just nu är man så trött och orkar inte riktigt bry sig om varann men det får snart vara över!

Nä jösses klockan rinner iväg. Får väl berätta att jag prova klänningen igår som en tjej precis lagt upp. Den kändes så fin men shit, det blir ju ett rejält släp märkte jag! Trots att hon kapat över 30 cm...Nu ska hon kapa lite till i fram och göra så chiffong och satinkjolarna är lika långa annars lär jag stupa direkt! Fler som har klännings-längd-nojja? Det minsta man lutar sig framåt styper man ju...hehe.

Trevlig helg, det lär väl vara några möhippor nu kan tänkas.
    Jag ska till Skövde och bli ompysslad både på stan och hemma hos frisör-kompisen.
    Förresten hårfoton finns uppe nu på min sida.

htpp://groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek

• elora

Arggh. Länken blev fel!

groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek

Och som Nonika skrev: Hur många ska ha vickning? Är jag själv som hoppar över detta för vi har själv varit så mätta efter middag m m på kvällen att vi inte velat ha på de bröllop vi varit på?
    Snacks blir det ju förstås.

• Bordeaux

vickning ja , min man ska göra den , det blir jansson o korv med bröd

• Bordeaux

glömde berätta:

jag vann 2 auktioner i går på tradera.
    mina tärnor ska få ett halssmycke av oss.
    med tillhörande örhängen , men jag tror att "örhängena" kan bli fina att sätta i håret.
    hoppas bara det går
    skickar med en länk för den nyfikne

www.tradera.com/auction/auction.aspx

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2