• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • TingelingAnna

Oj, nu var det äntligen dags. Gifter mej imorgon. Det mesta är väl fixat nu. Allt har gått smidigt förutom att jag stressat så mkt på sista tiden så jag tappat några kilo i vikt. Visserlugen bra, men det råkar ju vara så att jag upptäckte idag att klänningen är för stor. Har en axelbandslös som nu halkar ner. ;) Lyckades dock få svärmor att fixa band som fanns med, så nu blev det en klänning med axelband istället... Nej nu måste jag nog sova. Så fasligt trött.
    Lycka till ni andra brudar som gifter er imorgon! Och ni andra som gifter er snart. På måndag åker vi på Nilenkryssning.
    KRAM!

• elora

Åååååå så kul att du tänker på oss och skriver en "sista" hälsning innan bröllop och bröllopsresan! Nilen, låter verkligen jättespännande. Ha nu en härlig dag och lev för varje sekund ni kan ta in!

Lyckönskningar och ha en härlig bröllopsresa! :D Jenny

• Bordeaux

elora: jag fick tillbaka mailet som jag skickade till "listan"

det kom upp en ny mail adress på retur mailet så jag skickade det dit i stället.

berätta gärna hur jag sk bära mig åt för att komma med på listn.

jätte kul ide

monica

• Ell

Hej på er!

Min sambo är ute på sin svensexa nu, hela gänget på 20-30 pers tycks vara samlade, trots att långt ifrån alla av dem är bjudna på bröllopet. Kul för sambon! :) En av hans kompisar var just hem och hämtade sambons plånbok som glömts hemma, han sa att de har klätt ut honom och filmar hela tiden. Ska bli så kul att se imorgon! :D

*tänker på er som gifter er idag*

• TingelingAnna

Hade en underbar dag igår! Helt fantastisk! Sitter nu och skriver adresser från eniro.se. Strax dax att bege oss till Arlanda. :)
    Kram och lycka till!

• Ell

Hej!

TingelingAnna: så roligt att ni har haft en underbar dag!! :) Grattis!! Berätta mera sen!

Min sambo såg verkligen hemsk ut i lördags! :D Han hade svarta tights, svart kort urringad klänning, svart pälshalsband, clip-on örhängen och solbrillor... och som han stank när han kom hem på morgonen! Men kul hade både han o hans kompisar haft, och det är ju det som är tanken med svensexor... :)

Allt börjar vara fixat hos oss nu, vi ska skriva ut festprogrammen i kväll och stansa ihop dem. Jag ska på shopping med sambons lillasyster idag, eftersom hon inte hittat några skor ännu. På samma gång ska jag köpa choklad till alla små askar. Sen har vi bara att invänta dagen D!

Börjar ni andra bli nervösa ännu?

Hoppas ni alla som gifte er i lördags hade tur med vädret, och fick en underbar dag!

//ell

• Bordeaux

jag gruvar mig lite inför lösdag , förmodligen blir jag kidnappad då . men det är inte det som oroar mig. Dagen före tar dom min m2b , och han ska vara hemma dagen efter med våra 3 barn. bakis. huga stackare , hoppas att han håller sig till en dryck så han inte blir som en zombei, så jag slipper gå och oroa mig hela lördgen.

kunder dom inte tänkt lite,,,,

våra vänner alltså
    monica

• lindamarias

Ell: vad kul att din sambos svensexa blev lyckad :)

jag börjar känna lite stress inför lördag... har mkt o göra fortfarande känns det som.... men men... bara vi säger jag så ordnar sig nog allting annat oxo :)

• Nonika

Nu är jag gift!!

Känns ofattbart att äntluigen vara det efter så lång tid och planering...plötsligt var vi där liksom, och dage gick fort, som de flesta andra också upplever det som.

Men tyvärr var det en hel del tabbar och missar under resans gång, som gör att minnet inte känns så himla kul. Snart kommer det förmodligen att kännas bättre, men...

Det började med frissan, som var "sjuk", och inte kunde komma. Vi hade precis kommit fram till Stensund då en av mina vänner ringer och talar om det för mig, frissan kunde inte ens ringa till mig själv. Så jag fick kasta mig i bilen och åka till Trosa och snylta på en av mina vänners tid hos frissan. Vilken tur att hon kunde göra mitt hår sådär akut. För att göra en lång historia kort, är det tydligen så att hon som skulle göra mitt hår har alkoholproblem, och antagligen inte legat på sjukhus pga Tbe i sommar utan varit inne på behandling för sitt drickande. En skum grej är att hon ringde på natten innan bröllopet, (vid 12-tiden!) för att höra "hur det var"...??? Hmm, gör man det kl 12 på natten dagen innan ett bröllop...

Håret blev jättebra, det blev 2 inbakade flätor som knöts ihop där bak med ett läderband. En tofs som stack ut fick hon klippa av helt enkelt

Sen tillbaka till Stensund, och så käkade vi medhavd kycklingsallad. Strax efter kl 12 kom min make-up-tjej, och sen var det alltså sminkning. Det drog ut på tiden, bla för att barnen sprang ut och in i rummet där jag satt. Så hon var inte klar förrän 13.40, och vigseln var ju kl 14!
    Så jag hann inte ta på mig örhängena (jag glömde bort det), och inte heller nån parfym. Parfymen var väl skit samma, men örhängena hade varit fina att ha med på bild...

Så gick vi och ställde oss "runt knuten" och gav klartecken till vigselförättaren (vår vän Jenny) att hon kunde börja.
    Så började musiken och vi gick...där stod alla...det var så mäktigt! Pappa grät så tårarna skvalade, och i vanliga fall börjar jag alltid gråta när min pappa gör det, men då var jag så spänd att jag inte gjorde det. Så gick vi upp för den lilla trappen och ställde oss på en gräs"avsats" (innan nästa trapp börjar liksom). På översta trappsteget stannade vi upp ett par sekunder så att alla skulle hinna se tecknen på våra ryggar; v och ^, som i manligt och kvinnligt.

Sen snurrade vi runt och Pelle tog av mig min mantel, och när den föll av och klänningen visades gick det ett sus bland gästerna. Sen tog Pelle av sig sin mantel och så började vigselakten. Jenny pratade lite, sen tände hon en rökelse och gick ner på gräsmattan där hon hade ställt upp 4 "stavar" med färgband knutna på. De symboliserade de 4 olika väderstrecken och hon tillbad alla väderstreck, med eld, luft, vatten och jord.
    Sen spelade och sjöng 2 av våra vänner "Kärleken förde oss samman". Otroligt vackert! Att stå där och blicka ut över havet och se alla gäster som stod och grät, det var så fint.
    Sen var det dags att avlägga löften och då fick äldste sonen komma fram och lägga våra ringar i en skål med vatten från Östersjön. Sen fick vi säga efter henne, och så var det ringpåtagning.
    Sen var det Pelles sång till mig; If I used to love you, av Daniel Lemma. Och så lite prat igen, sen var det min sång till Pelle; Av längtan till dig, av Åsa Jinder.

Efter vigseln var det dags för fotografen att göra sitt jobb, han hade redan tagit en massa kort under vigseln också.

Det var jätteroligt att bli fotad och det känns som att det blev riktigt bra kort. Det kommer bli svårt att välja..

Sen åkte vi till festplatsen, där brudskålen utbringades...

Får fortsätta skriva en annan gång, måste åka nu...

• Bordeaux

åh vad roligt att höra ifrån dig
    ser fram emot att se era bilder , är jätte nyfiken på mantlarna.

jätte grattis

monica

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2