Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
hej alla!
Nu ligger ell nygift o yrvaken på hotellet och väntar på att frukosten ska komma upp till vår svit! ;)
igår var det en härlig dag, allt gick bra och inga riktigt stora tabbar gjordes... Fast vårt tidsschema stämde inte alls! Vigseln gick fortare än vi trott, brudskålen likaså. När vi gått in o satt oss kom vi på att vi glömt att ta alla gruppfoton med familjerna som vi hade tänkt oss... Men dem tog vi senare istället. Lyckligtvis var maten klar redan då, trots att det var en halvtimma tidigare än beräknat.
jag ska skriva mer sen, när vi kommit hem o jag har datorn att skriva med, inte bara mobilen. :)
grattis till er andra som gifte er igår! :)
//fru ell
nu har jag fått min möhippa
det var en helt underbara dag
vid 10 kom det indrösande 10 tjejer i hallen.
dom hade med sig en stor picknickkorg med submarin mackor och 3 flaskor asti.
sen fick jag uppdrag att packa ner lite kläder som jag skulle ha med mig .
sen kom det som brukar hända.
jag var tvungen att sätta på mig lite kläder som dom hade med sig , tänkte att den här klänningen kommer jag aldrig att komma i, den var en 38.
jag som drar 46-48 i vanliga fall. men den kom jag i, det kommer jag att leva på länge.
sen fick jag en kofta med påsydda spindlar, en hatt, en näsa och en rosa tiara.
wola.... en häxa
skitsöt sån om jag får säga det själv.
sen fick jag en ögonbindel på och blev ledd till en bil. 2 bilar körde oss i ett ända virrvarr runt runt så dom skulle virra bort mig , hehe inte.
kom ner till terminalen så fick jag ta av mig bindeln och fick mitt första uppdrag.
Som var att samla in pengar
Jag skulle erbjuda sån för ett bidrag, dom kunde också få betala för att jag skulle vara tyst.
Gick hyfsat.
Och så fick jag ett blick som jag skulle be folk skriva lite äktenskapsråd.
Så var det avstigning på södra station. Vi gick upp mot medborgarplatsen och jag fick ett äktenskaps råd av Jan Åström. Från REA. Jag är rätt svag för sånna röster.. brrrrr.
Vet inte om jag vågar skriva vad han skrev.
Fick även råd av 2 poliser.
Sen gick vi vidare till götgatan där jag ?fick? sjunga duett med en dragspelande musikant.
Vi gick vidare och jag fick i mig både det ena och det andra i drick väg.
Stannade på ett litet torg och jag fick min älsklingsmat, sushi. Jam jam.
Sen var det dags för ögonbindel igen.
Jag blev ledd in en butik och fick en mp3 spelare på mig för att inte höra någonting.
Sen tog dom av mig bindeln och gick själv och åt.
Fick till min förtjusning se att jag var på jupiter så jag vick korten lagda och en shackra balansering, jätte skönt. Sen fick jag ta ett aura kort. Mycket coolt.
Sen fick jag mitt andra uppdrag, skulle sälja tatueringar, gnuggisar. Sen åkte vi mot hötorget.
Dom försökte villa bort mig lite, hehe.
Då var det dags för uppdrag 3 , jag skulle hitta folk att sjunga duett med det var kul.
Sen tog dom mig till centralbadet, dom hade bokat en sminkning till mig , WOW vilken pingla jag blev .
Fick bubbla en stund och ha det lite mysigt innan det var dags.
Sen fick jag klä mig i egna fin kläder och så bar det av till Karlsson & CO.
Mat och dryck , dans och härliga skratt.
Sen frågade dom mig om jag inte ville ha mer , men mitt huvud höll på att sprängas i bitar efter att ha druckit i 12 timmar , vilket inte hör till vanligheterna när man har 3 små barn.
Efter lite tisslande och tasslande igen , fick jag beskedet att jag ska få göra naglarna till bröllopet , vilket jag inte alls skulle ha haft råd med.
Tackar här alla underbara vänner för en härlig dag.
monica gifter mig på lördag
060909: Vilken härlig dag ni haft trots lite hårblessyrer ;) Det är nog bara att vänja sig vid att "Det blir aldrig som man tänkt det"...hihi...Då kanske små katastrofer inte märks så mycket ;)
Ell: Likadant för dig, ser fram emot era rapporter!
Bordeaux: Hehe jaaaa festa i 12 tim är ju inte vardagsmat för oss mammor. Lät som en toppendag för dig och manikyr är ju verkligen vardagslyx :D
Ja här kämpar man med alla "kom-ihåg" saker känns det som. Har fått krångla en del med ringarna då de var för små, min lilla ring med briljant har blivit "ombankad" och ser inte ut som från början men det är väl bara att gilla läget då smeden är i Italien...suck. Gravyren försvann så hon får göra om det i båda våra ringar. Jaja gilla läget...
Får se hur det går med tårtan nu, köpte en provbit i fredags och idag när jag tänkte beställa var hon på bageriet tvungen att kolla upp hur stora de gjorde tårtorna för bottnarna kom från ett annat ställe. Suck...Gilla läget? Tårtan var ju toppengod -chokladbotten med tryffelfyllning och aprikoskräm. Mums! Sedan röd marsipan fast den liknar mer mörkrosa till färgen...Det blir nog fint om vi kan få dem i 20 bitars.
Klänningen behöver jag inte lämna in förrän samma vecka för att få den struken på kemtvätt, toppen. Jag åker ju buss så jag har liksom ingen chans att få med den men då vi är lediga veckan innan lär vi fixa det.
Ska slipa lite mer på festhäftet nu.
Ha det så bra...:D
Blink blink!
sept06-subscribe@yahoogroups.com
En fundering dök upp i mitt huvud då man hänger en del här på BT när nu tid ges ;)
Alla bröllopshistorier man läser handlar mest om de brudar som "vaknar upp själv hos sin mamma och M2B sov hos sin mor"...
Men hallå, det måste väl ändå finns mammor här oxå som ska gifta sig? Tänker alla lämna bort ungarna för att leva likt drömsagan att man inte ska se mannen innan vigseln?
Hos oss är det liksom omöjligt, eller nja kanske inte men vi kan inte krångla med det heller. Barnen måste ju tas om hand och de ska ju kläs och allting, lika bra att ha dem med oss. Och eftersom vi ska fotas innan vigsel så försvinner ju poängen med att "inte ses innan vigseln" oxå hehe...OCH vi vill ha foton med barnen =familjen. Foton på oss själva ordnar vi ju med efter vigseln.
Hur har ni gjort, eller ska göra -ni som inte gift er? Ska ni leva likt drömmen/seden eller kommer ni överleva dagen ändå? :D
Lite snurriga funderingar som ni märker...
Hej på er!
Nu är jag gift!! Det känns fantastiskt, men det har nog inte riktigt sjunkt in ännu... får titta på mitt vänstra ringfinger ibland för att intala mig att det inte bara var en dröm... :D
Hela lördagen blev en underbar och nervös dag. Kl. 9 hade sambon o jag väckning (dottern sov hos sin mormor o morfar, sambon o jag sov båda hemma), vi duschade och åt frukost tillsammans, sedan kl.11 var det dags för mig att åka till frissan. Där satt jag lite över en timme, förvandlingen var total, från ett ostylat hår, som fått lufttorka efter tvätten, till en festfrisyr med tiara o flera liter spray. Fast det såg rätt så dumt ut just då, jag var helt osminkad och hade jeans o tröja på mig... :D
När jag kom hem, var mamma o syrran hos oss, de hade varit och hämtat buketterna. Mat hade de med sig också, så jag fick något i magen. Min m2b kom hem, han hade hämtat tårtan o kört den till festlokalen, samt satt upp vägskyltarna. Jag sminkade mig hemma (och ja, sambon tittade på nästan hela tiden, ingen som tror på skrock här inte) :) , sen hoppade jag o gubben i vår volvo o körde iväg till festplatsen. Väl framme böt vi om, fotografen var på plats redan så vi gick ut o fotade. Sen var det bara att gömma sig för alla gäster som började droppa in, och vänta, tillsammans med våra två brudnäbbar... nervöst, kan jag lova!!
Vigseln var jättefin, och allt gick som det skulle. Musiken funkade bra, prästen pratade jättefint, dottern satt stilla hela tiden, och vi svarade båda ja! :D Enda missen var att dottern som höll min bukett under ceremonin med ringen, gav buketten tillbaka för tidigt, men jag tror inte att någon märkte det.
Själva festen gick också bra, med undantag för några små missöden... Vårt tidschema stämde inte riktigt, så vi var en halvtimma för tidiga hela kvällen. Lyckligtvis var maten klar redan kl.17 (vi hade sagt 17.30) så det gjorde inte så mycket. Maten var underbart god! Efter maten var det dags för bukettkastning, en av mina barndomsväninnor fångade den. En lustig detalj var att hennes sambo hade fångat strumpebandet på ett annat bröllop i sommar!
Strax innan vigseln blev det lite problem i köket också. Vi hade tänkt ha vattenkannor på borden, men vattnet som kom ur kranarna var brunt!! Det fanns inget annat att göra än att en från cateringfirman hoppade i bilen o körde till närmaste samhälle o köpte 40 st 0,5 liters flaskor med källvatten...
Vi hade inte så mycket program på festen, vilket inte var meningen heller, så kl. 20.30, efter kaffet, smet vi iväg. Min man hade bokat en hotellsvit åt oss, champagne och en fruktbricka väntade oss på rummet... och en underbart mjuk o skön dubbelsäng! ;)
Vi stannade två nätter på hotellet, och kom alltså hem igår. På kvällen kom mina föräldrar över med alla presenter, så vi drack kaffe och kollade igenom allt vi fått. Många överraskningar där också, gåvor från folk som inte var bjudna och som vi verkligen inte förväntat oss något från.
Summan av det hela blev en väldigt trevlig helg, ett jättemysigt, avslappnat och familjärt bröllop och vi är lika lyckliga, om inte snäppet lyckligare, än innan bröllopet. :)
Här är vår bröllopsberättelse + bilder från den 2:a september...
Obs glömde länken..
ingela-stefan.weddingannouncer.com/
Hm och vem är Fru Lagström? För det är väl någon som bytt nick va? :D
Hi hi, ja har bytt namn, vet inte hur man ändrar sitt namn här, lyckades ju få med hela mitt gamla namn när jag reggade mig här på BT.
Fniss...jooo men vem är du då? Haha....du glömde skriva det! (eller vem du VAR)...