• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • Ell

Nonika: det låter som en underbar och speciell vigsel, även om det hände små missöden... ni blev ju gifta ändå! :) Det måste ju kännas helt fantastiskt att äntligen vara gift, just nu längtar jag så otroligt till lördag!!

Gick förkylningen om i tid, Nonika?

Nu har jag också gått och blivit förkyld, jag har feber och jätteont i halsen. :( Det är ju så typiskt, jag har fått vara frisk hela sommaren, och så blir jag sjuk NU! *morr*

• evkasu

Här har vi en till nygift!

Har precis kommit hem, trött som sjutton, helgen har gått så otroligt fort, har nog inte fattat riktigt vad som hänt ännu!

I princip allt klaffade, det blev en urmysig dag (helg) med nära och kära, och spöregnet slutade cirka en timma innan utomhusvigseln och fem minuter in i vigseln strålade solen. Får man ha sådan tur???

Jag kommer skriva och berätta allt men måste packa inför bröllopsresan nu, imorgon drar vi till Vietnam och är tillbaka om knappt tre veckor.

Grattis Nonika och alla ni som gifte er i lördags, hoppas ni hade det toppen.

Nonika - säkert kommer de trista minnena blekna snart och så finns bara det bra kvar, era fina minnen av dagen och såklart du och din man!

Om jag inte hinner skriva mer ikväll vill jag önska alla er som har det fantastiska kvar en underbar dag! Ta vara på allt, det går så otroligt fort och man känner sig verkligen vackrast och mest älskad i världen.

Och tänk på att det viktiga är inte att alla detaljer klaffar, utan att ni faktiskt får varandra.

Kram på er alla!

• Nonika

evkasu:
    Grattis!

Ja, jag blev frisk innan bröllopet.

Men jag har inte berättat de värsta tabbarna ännu...
    Direkt efter vigseln såg jag att min bror stod och pratade med en av våra kusiner, så jag sa; skynda er nu och åk, för det väntar en del aktiviteter på Trostorp.
    Då säger han; vi ska inte med på middagen...
    ???????????????????
    Jag fattade ingenting, och sa att det var dålig stil av dem. Hans fru stod längre bort och sa inte ett ljud. Brorsan sa; vi ses ju i morgon...
    SOM OM DET SKULLE HA NÅN BETYDELSE!!??
    Vi firade ju pappa dagen efter med lunch på samma ställe.
    Jag sa; jag tycker det är tråkigt att du inte vill vara med på min bröllopsfest, sen gick vi iväg med fotografen.
    Försökte släppa det så mycket jag kunde, för att kunna le åt fotografen naturligt.

Fotograferingen var helt underbar! En engagerad fotograf med medhjälpare, ett mycket trevligt par. Vi stod på klippor, vid stranden, i vattnet, på en dansbana, osv, och han kastade sig på magen både på klippor och bryggor för att få bra bilder. Jag har pratat med honom ikväll och frågat om han inte kan maila över åtminstone en bild för vi är så nyfikna så vi dör!

Det drog också ut på tiden, så när vi kom upp till byggnaden där vi hade hållt till, och packa undan, ställa disken i köket osv. Naturligtvis skvätter det choklad på min klänning!! Jag skrek på Pelle, så han fick komma och hjälpa mig att gnugga, och det mesta gick bort. Det på magen var viktigast att få bort, det på ärmen syndes inte så mycket...

Nu ser jag att jag hade kommit lite längre än jag trodde i min förra beskrivning, men skit samma

Sen var det alltså brudskålen, och lite mingel, och sen dags att sätta sig.
    Vi fick först gå och ta mat, och det var lite bråttom för allt var ju försenat med en halvtimme, för fotografen hade hållt på 1 1/2 timme istället för 1.

Då upptäcker jag att det bara står 2 fat kött framme; skivad kycklingfilé och kycklingben (som jag hade lagt till i beställningen den sista veckan, för att allt verkligen skulle räcka, till och med till vickning). Så jag frågade personalen varfördet inte var mer köttsorter framme (vi hade beställt rostbiff och skinka också), och då säger hon att det finns inget sånt...
    Ica hade alltså schabblat till det och missat att skicka ca 6 kg kött....så det var bara att kasta sig på mobilen och ringa Ica. Arg som ett bi var jag. De skulle "kolla upp" osv, och sen ringa tillbaka, så det var bara att ha mobilen på vid bordet och precis när svärfar börjar hålla sitt tal ringer det...
    Jag gick ut och grälade vidare med Ica, och de kunde skicka en bil, men det skulle ju ta en timme ungefär...jag föreslog att de skulle ringa till Ica i Vagnhärad och fråga om de inte kunde samarbeta, så kunde vi hämta mat där. Så det skulle de göra, och sen ringa upp igen...Ica i Vagnhärad kunde inte, ringde de och sa sen, så min Mamma och Svärfar fick sätta sig i bilen och åka hem till mina föräldrar och hämta deras kött, som vi skulle ha dagen efter...

Som tur var kunde det här vändas till nåt positivt, folk skämtade om Ica halva kvällen, men jag hade just då lite svårt att se det roliga i det...även om jag såklart var tacksam att folk kunde ta det med en klackspark...

Nu har jag plockat fram de mest negativa sakerna från mitt/vårt bröllop, men det blev väldigt luckat och fint i alla fall.
    Min man vill att jag ska skriva här att jag var så vacker att han inte kunde ta ögonen ifrån mig, och det syns på filmen som vi tittade på igår (tack snälla Malin som filmade ALLT!!! Guld att ha kvar en film från den här dagen!).

Alla är SÅ NÖJDA med vårt bröllop, alla tyckte det var otroligt vackert, att våra kläder var jättefina, att det var superroligt...ja, alla är så nöjda. Så jag börjar mer och mer kunna se det från den positiva sidan

När vi skulle ta en taxi till hotellet var det en väntetid på 1 timme, så vi fick skjuts av en kusin till mig. Väl där skulle vi ha badat skumbad och druckit champagne, men klockan var alldeles för mycket och vi var onyktra så det räckte, så vi somnade istället....
    Dagen efter däremot tryckte vi ner oss i badkaret med badbomben. Vi satt nästan fast, det var lite trångt
    Sen åt vi hotellfrukost, Mmm, vad gott det var

Det var min berättelse!

• Nonika

Måste bara tillägga att idag ringde jag och bokade en tid på Ica med chefen, så jag, pelle och svärmor gick dit. Vi fick alla pengar tillbaka, och det hade vi tänkt kräva också, så det var ju bra.
    Jag sa att det var det minsta jag hade tänkt begära.
    De hade full förståelse för att vi var besvikna och det var inget snack, utan det var självklart att vi skulle få tillbaka pengarna. Vi fick några kronor mer till och med.
    Chefen berättade att han inte kunde förstå hur de hade kunnat missa, för det fanns en tydlig beskrivning om vad som skulle göras, och packas ner. De hade inte ens skivat upp skinka och rostbiff, och det var inte heller avbockat...
    Han sa; hoppas ni vill fortsätta handla hos oss, och jag sa; jag får se...

Men nu är pengarna insatta på kontot, och vi kan använda dem på vår bröllopsresa istället!

Tänk att jag är gift....lilla jag liksom

• Bordeaux

tur att det slutade lyckligt i allafall

fick ni några fins presenter då .
    nyfiken

monica

• lindamarias

Nonika o evkasu: Grattis grattis :D vad roligt att höra om era bröllopsdagar!

hur går det för er andra? snart är det bara 3 dagar kvar tills vi 9:e sept brudar gifter oss.. o här i Dalarna ser det ut att bli uppehåll, lite sol o moln... det känns skönt.... inget regn än iaf....

• Abeth

Hej tjejer!

Ni verkar ha haft det bra! Grattis till er som gift er redan, jag har ju nästan en månad kvar själv.

Hade min möhippa i lördags i ett soligt Stockholm. Vi var sju stycken som åt och skrattade hela dagen.
    Först blev jag sminkad och fick allt smink till bröllopet i present. Detta följdes av italiensk glassprovning, femkamp på Gröna Lund, asiatisk buffé samt pyjamasparty med karaoke på kvällen. Har nog inte haft så roligt sedan valborg!

Nu är det bara några små pysselsaker kvar samt att handla alkohol och det känns skönt.

Ha det bäst!

• lindamarias

Abeth - vilken härlig möhippa du fick :)

• Ell

Nonika: åh, det låter verkligen jobbigt det där med köttet som saknades!! Men tur att alla gäster skrattade åt Ica och förstod att det var deras miss, inte er!! Trots många tabbar, så kommer ni ändå att få ett underbart äktenskap tillsammans, ska du se! :)

Jag vet inte om jag borde säga såhär, men det är skönt att höra en bröllopshistoria som inte är perfekt... de flesta berättelser man läser här på bt går ju i rosenrött och sött, allt var perfekt och inget gick fel. Kan det verkligen vara så? Eller vill folk bara ge sken av det? Det känns oftast lite tillrättalagt...

Nu har vi gjort allt klart, så vi har bara att vänta på den stora dagen, och det är tur eftersom jag har feber och världens snuva! Jag har fått sjukledigt från jobbet, så idag skulle jag egentligen ha legat under täcket hela dagen, men kunde inte låta bli att göra en Just-marriedskylt till bakfönstret på vår bil.

Imorgon ska jag till frissan, förresten, och fylla i med lite färg i rötterna, det har hunnit bli mera utväxt än vi trodde att det skulle bli.

Jag tror inte jag kommer att skriva här förrän bröllopet är över och vi har kommit hem från våra två hotellnätter efteråt, så LYCKA TILL alla ni andra som gifter er på lördag, och GRATTIS alla ni som gifte er förra lördagen!

• lindamarias

jobbar sista kvarten på jobbet nu.... sen blir det att förbereda för fullt inför lördag :)

gäster från USA anländer idag så dom ska tas om hand nu också. men de är även här för att hjälpa till så det e bara kul!

igårnatt satt vi uppe o klippte o klistrade dekoration till vigselprogrammen och festprogrammen - 160 st små fyrkanter i vinrött med guldringar som vi klistrat på... såg nästan i kors när vi var klara med det :D

hoppas du får en trevlig möhippa Bordeaux -om det nu blir i helgen :)

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2