Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Vad händer när det är 4 dagar kvar?! Jo, jag blir sjuk! Vaknade täppt i näsan, har ont i huvudet och i halsen känns det som sandpapper
Det är antagligen min 4-åring som smittat mig, hon har haft feber och varit jätteförkyld. Hosta har hon också, hoppas det inte drabbar mig...
Så idag har jag varit ner till stan och köpt Eichanea-droppar, de brukar hjälpa. Har tagit 2 omgångar redan.
Kl 13 ska jag vara nere hos frissan för att färga ögonbryn och fransar, men helst skulle jag vilja lägga mig och sova...
Får kurera mig efter frissa-besöket.
Måste bara köpa lite mer grejer, såsom film till videokameran, gästbok, etc...
Har köpt ett par fina trosor att ha på bröllopsnatten idag
Nonika: krya på dig!!!!
Pratade med kyrkan idag o vet ni.... vår vigsel är kl 15, prästen sa att den nog kommer ta ca 1 timme.... o nu när jag pratade m vaktmästaren så berättar han att det är en vigsel precis efter vår kl 16... hur kan man göra sån planering?? hans förklaring var att de räknar med att en vigsel tar ca 30-35 min... borde man inte informerat oss om det när vi bokade kyrkan? så att vi kunde planerat vigseln efter detta.... mkt dumt.... blir lite stressad över det hela o hoppas att det kommer fungera ändå utan att man känner stress o press att vi måste hinna ur kyrkan till kl16... då kommer man ju inte kunna njuta alls av vigseln... :( usch..försöker att inte stressa upp mig för mkt men hur ska det gå??
Hej på er!
Nonika: vilken helvild möhippa du fick!
Att bli sjuk på/strax före bröllopet är det jag är mest nervös över faktist... tänk så rysligt om man skulle bli magsjuk! Hoppas bara du kryar på dig innan lördag, jag håller tummarna för dig!!
elora: den frisyren var verkligen snygg! De små flätorna var jättesöta. Sminkningen var också snygg, ungefär så kommer jag också att sminka mig, om jag inte ändrar mig! :) Vad använde du för eyeliner?
Jag har också nuddat väggen som Nonika skrev, under veckoslutet har jag varit alldeles matt, apatisk och deppad, magen reagerade, och humöret var hemskt... Men igår var jag hemma hela dagen, vilade och läste en bok, och försökte att inte tänka på bröllop alls! Och det funkade ganska bra, eftersom jag på kvällen fick lite inspiration tillbaka. Jag gjorde en bordsplaceringsskylt, sambon och jag gjorde klart festprogrammet, och idag har sambon hämtat en tunn skiva som vi ska ha till skyltar att placera längs vägen.
Vi har bestämt oss för att inte ha en vanlig gästbok, utan dela ut små kort i fint papper, som folk får skriva hälsningar på, och vi limmar dem sedan i vårt bröllops-album...det var ju någon här i tråden som kom med den idén! :) Så nu har vi köpt gelépennor på Tiimari (30 st för 6 euro) och små kort. I pausen efter maten ska det delas ut en cellofanpåse åt alla gäster, som innehåller kort + gelepenna, en blyertspenna med suddgummi på ändan (till korsordet), en hjärtformad ballong och en knappnål ("till ballongvisan")...
Idag ska jag göra klart skyltarna till vägen, och försöka hitta presenter till toastmastern och brudnäbbarna, samt några andra som hjälper till... och fixa en "nödkorg" till toan. :)
Annars är det lugnt, bara att göra en massa livsmedelsinköp nästa vecka...
Sambons svensexa blir på lördag, han anar ingenting! :D Vi har planerat att ta det lugnt hela helgen (eftersom jag varit så trött) och bara se på film, äta chips o dricka några öl... han kommer att bli chockad! :)
Hoppas ni kan slappna av denna vecka, ni som gifter er på lördag! (lättare sagt än gjort säkert) Håller tummarna för er alla! :)
//ell
Hej tjejer,
Här är en till som känner sig rätt stressad, framförallt eftersom jag inte kommer hinna röja undan allt på jobbet som jag borde. Vi har tänkt åka uppåt imorgon för att hinna varva ned innan lördag men får se om jag måste in på kontoret en sväng till iallafall.
Igår fick jag nästan ett nervöst sammanbrott, var gråtfärdig hela dagen och har knappt sovit alls inatt men idag känns det något bättre. Jisses, ska aldrig mer gifta mig!
Möhippa och svensexa var i lördags, kanondagar fick vi båda två!
Har tredje dagens träningsvärk idag efter kickboxningen jag utsattes för men rackarns vad kul det var!
Innan dess blev jag först överraskad med mousserande vin och sedan blev det lunch (flickorna drack vin, jag fick två groggar till). Efter det alltså kickboxning, först fick vi slåss två och två och sedan fick jag sparras med instruktören i en ring. Asjobbigt men superkul. Sedan blev det champagne i bastu & bubbelbad och sedan hem för att snygga till oss lite och så middag ute påstan. Senare på kvällen utgång för en del av oss, de som inte hade barn att åka hem till.
Mina flickor känner verkligen mig, det var precis i min stil, inga utklädningar eller sälja kyssar på stan eller dylikt!
Håller på och översätter festprogrammet till min syrras brittiske pojkvän nu. Senare i veckan måste det inhandlas alkohol och alkoholfritt, snacks, mm mm. Har dubbelkollat allt med catering, servering, hotellet för bröllopsnatten mm mm så inget sådant kan gå fel.
Ska fixa klart spellistorna till ipoden ikväll, har fått låna en jättehögtalarmaskin som man bara pluggar in ipoden i.
Nu hoppas jag bara på vädret, ser ok ut men inte så stadigt...
Kram på er fröknar! Och Nonika - krya på dig nu!
Hej hej!
Jag lider med Nonika som är sjuk och alla ni som verkar helt sönderstressade. Ta det lugnt tjejer! (Jag vet - lättare sagt än gjort)
Jag känner mig fortfarande oroväckande lugn trots att vi gifter oss på lördag! Tror att nevositeten kommer på torsdag kväll när vi beger oss ner till småland där vi ska gifta oss.
Lite nervös är jag kanske emellanåt för t.ex. vädret. Fotografen som ska fota oss har nämligen ingen studio så det är utomhus som gäller. Bara det inte hällregnar hela dan!
Idag på jobbet lyckades jag bryta av en nagel...illa! Jag som ska gå till salong o fixa fransk manikyr. Och jag tänkte inte sätta på lösnaglar utan ha mina egna. Men jag hade tur, den hade inte gått av helt utan tjejen på salongen kunde limma fast biten som satt löst. Det verkar funka! Nu gäller det att va rädd om de små naglarna till helgen.
Nu ska jag sätta mig och sriva ut gästpresentationen...sen är det mesta på festprogrammet fixat.
Tack o hej!
HALLOOOUU!
Jag tänkte starta en mailinglista om intresset finns? Tycker det är synd att en del kanske lämnar BT när de väl varit till prästen...Tanken är att vi kan fortsätta diskutera och lära känna varann -det är väl inte så dumt? Jag tycker det är kul med mailinglistor ;)
Återkommer när jag märker om fler håller med :D
Oj tycker verkligen synd om Nonika som gått o blivit förkyld, för det är väl ändå en mardröm dagarna innan när man har så mkt att göra ändå!!! Och regn, nu får man hålla tummarna att det håller i sig, för idag har vi haft fint väder. Jag har oxå ingen aning om vad vi gör om det regnar...typiskt. Det enda man inte kan påverka.
Är lite depp för jag har blivit varnad för ett inlägg här på BT tack vare de två proffsfotograferna som ränner runt bland inläggen. Vilka är de att bestämma om jag har fel på saker o ting som t ex fotoredigering etc? Väldigt trist...
Idag fick jag sms att våra ringar är påväg, har inte sagt något till sambon för det vore mysigt att överraska när de kommer. Till helgen är det dags att kidnappa honom hehe...har sett schemat för dagen och det är minsann väldigt fint planerat :D Jag räknar med att sova någon annanstans haha.
Måste sätta fart med festhäftet! Kram på er och jag tänker mycket på er som gifter er till helgen! :D
Vad händer nu då...?
Jo den ena servitrisen ringer och säger att hon är sjuk!! Hon hinner kanske krya på sig, sa jag till henne, hon ska ringa på torsdagkväll och berätta hur hon mår.
Men smart som jag är har jag ju en back-up-tjej, så henne har jag mailat till nu precis.
Det värsta som kan hända nu är ju att back-upen inte kan, och sen första är för sjuk Vad gör vi då?!
Jag som skulle ta det lugnt nu...
För övrigt har vi idag handlat gästbok, film till videokameran, en liten rosa väska till Lillan som hon ska få ha lite godis etc i, samt en spegel och en borste, så hon har lite att plocka med.
Vi har även köpt papper till vigselprogrammen som vi hoppas funkar i vår skrivare, sen har jag köpt ett stort ark som jag ska klippa små bitar av och skriva små kärleksdikter på.
Jag köpte ett nytt läppglans idag, eftersom det jag köpte hos smink-tjejen är borta, och så köpte jag puder, på smink-tjejens "begäran" (det kan vara bra att ha till fortograferingen om det är varmt, ifall man blir blank om näsan).
Till "grisen" har jag fått 2 kartonger från en affär som jag ska slå in i nåt fint papper och göra till en "spargris", där folk kan lägga pengar i baren, samt eventuella grattiskort.
För övrigt har jag dåligt samvete för att jag lämnade Lillan hos mina föräldrar igår, för att jag ska kunna fixa här hemma ostört. Hon har varit borta mycket på sistone, bla 3 veckor hos sin pappa, så vi har inte umgåtts så mycket i sommar. Hon har blivit väldigt på frestande och "jobbig" på sistone, och det kanske beror på att hon saknar mig, har jag precis kommit på... men å andra sidan ville hon gärna åka till morfar & mormor, så det går väl ingen nöd på henne.
Men snart ska vi ju åka på en 2-veckors semester, jag och Pelle (bröllopsresa), så då är vi ifrån varandra igen
Suck...hur man än vrider och vänder räcker man inte till känns det som...
Ikväll har vi hittat bordsdukarna som varit borta, som vi ska ha på borden, de låg ute i stugan. Tur att vi hittade dem!
I morgon ska jag sola solarium för att ha lite fin färg på dagen D
Tack för alla krya-på-dig-hälsningar, jag tror att jag känner mig bättre redan
lindamarias; En vigsel i kyrkan brukar som sagt inte ta en hel timme...så du behöver inte känna dig stressad.
ja en mailinglista vore ju kul.
säg till när den är klar
jag har oxå gått och blivit sjuk,
i dag har vi pratat med serveringspersonalen. känns bra att ha det gjort.
i morgon ska jag beställa tårta.
och åka till frissan.
monica
Elora: mailinglista låter som en mkt trevlig idé :)
jag var o gjorde min provuppsättning igår o när slöjan kom på så var det verkligen häftigt!! kändes som att man skulle gifta sig när som helst... jag förutom att klänning o sånt saknades.... ;)
idag skiner solen så det bådar ju gott för bröllopen som äger rum nu på lördag! :D
elora: en mailinglista låter som en toppenidé! :)
Bordeaux: krya på dig du också! :)
Idag har jag gjort klart "nödkorgen" som vi ska ha i damtoan... igår var jag och handlade öl, cider, läsk, kaffe, socker, the och doftspray till båda toaletterna. :) Det blev dyrt, och tungt att lyfta in alla ölkorgar i bakluckan. Tur att man har en rymlig "familjevolvo!" :D
Både min mamma och svärmor har börjat baka nu, så det är lugnt på den fronten... musik till vigseln är också fixad. Ska ringa bageriet imorgon och bekräfta att det är hallontårta vi ska ha. Ska ringa frissan också och dubbelkolla tiden för den sista provkamningen nästa vecka. Sambon ska såga ut hjärtan av tunna träskivor imorgon, så jag får måla och texta vägskyltarna. Tja, det börjar bli lite kvar att göra nu... allt är under kontroll, känns det som. :)
Svärmor är väldigt nervös, sa hon idag. Men jag har inte blivit nervös ännu, bara ibland när det känns som om jag håller på och får panik! :)
Nonika: du räcker visst till! Sen i höst har ni ju tid att umgås igen, du och din dotter! :) jag vet hur det känns, men man måste ta en sak i taget bara...