• highlight

Vi som gifter oss 29 Juli, vad har ni kvar att göra?

Hej brudar nu ar det inte langt kvar!

Hur gar det med planeringen?
    Tankte vi med samma datum kan halla lite kolla pa varandra och se vad vi har hunnit med och vad vi har kvar att gora!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 29 Juli, vad har ni kvar att göra?
  • mugglesfan

Japp jag tänkte också på det igår - känns härligt!
    Denna veckan har vi träffat trummisen i bandet som ska spela och dessutom har jag provat in klänningen (den måste sys in). Oj, vad fin den är!
    Vi har lite synkning med värdinna/toastmaster kvar, göra transportfördelning (vem åker i vilken bil från kyrkan till lokal) mm men det börjar falla på plats.

• Anna 29/7

Jag har hämtat min ring! Den ser inte ut som jag ville från början. Det skulle vara en slät ring och det var tre stenar som skulle bilda ett hjärja mitt på. Men tycker mer att det ser ut som musse pigg eller nå! är så kort tid kvar nu, hur ska jag göra! gå tillbaka eller vänja mig med den. Jag vart så chokad i affären så jag bara tog den med mig och gick(den var betald). Nu mår jag jätte dåligt har beslut ångest. vad ska jag göra! Känns som allt bara går emot oss.
    Och jag hatar för tillfället alla griniga som är på och gnäller att dom inte fått nån inbjudan...nu börjar jag ångra att vi inte gick till borgmästaren bara.... blä.

• Tess**

Har inte så mycket kvar att göra ( säkert något jag glömt och kommer på i sista sekund) men förra veckan blev ganska mycket klart bl a
    cateringen samt serveringspersonal
    önskelistan på cervera
    RINGARNA!!! Har även hämtat dom och dom var HELT UNDERBARA!! Precis som jag tänkt mig. Kan inte sluta titta på dom.
    Smyckena

Så det som är kvar är nog blommorna ( men kan ändå inte beställa dom förrens en vecka innan)
    Och festprogrammet
    Slutliga provningen av klänningen

Säkert som sagt mer men kommer inte på något just nu iallafall.

"Bara" 26 dagar kvar!!

• Jupiter2

Anna 29/7: Jag tycker att du ska gå tillbaka och höra med dem. Jag menar; om de kunde göra min ring på en dag i Turkiet kan de göra det i Sverige. Det handlar bara om att vilja. Stå på dig, det är jätteviktigt att du trivs med ringen som du ska ha resten av livet! Jag håller tummarna!

• Olivia-06

Hej!

Det är fortfarande en hel del kvar att göra:

"spika" bordsplaceringen
    Bestämma vila förrätter och huvudrätter-provsmaka menyn
    provsmaka tårtan
    samtala med den borgliga vigselförrättaren
    bestämma vad som ska hända under vigseln
    Tillverka festprogrammet, låtarna är mer eller mindre valda
    Häma klänningen och se så att ändringarna blev bra!

Det som avklarades förra veckan var musiken! Vi bestämde oss för en DJ. Vi pratade med stället där vi ska ha festen och alla ska bo.
    Jag hittade även en billig blomsteraffär som faktiskt har öppet 29 juli. Jag ska ha vinröda rosor i en rund bukett.

Anna:
    menar du att du har kompisar/släkt som klagar på att de inte blivit inbjudna på ert bröllop? Fy vad trist...

• mugglesfan

Anna 29/7:
    du måste trivas med ringen! Gå tillbaka och få dem att ändra den, om inte annat så efter vigseln. Du ska ju ha den länge...
    Vi har äntligen bestämt 2 låtar att sjungas i kyrkan. Det är min bästa vän och tärna som ska sjunga och det har varit sådana problem att hitta 2 låtar som är som vi vill ha dem och som passar henne. Men nu äntligen!
    Denna veckan ska vi prata med kantorn och sedan kan jag äntligen spika vigselprogrammet.
    Hoppas hoppas vi får bra väder 29:e! Jag hoppas på 23 grader och sol (inte för varmt som i helgen...).

• BoIs

Har, nu på lunchen, handlat underkläder till hela fam. Jag skall ha ett trevligare set till natten men vi har hängt ihop i 14 år, och jag vet att sådant inte sitter på så länge :0) så det blev ett snyggt linne, lite genomskinligt, och läckra trosor...röd lapp på Lindex...
    I veckan skall jag skriva på stenarna som skall vara till bordsplaceringen, fixa näbbens blomsterkorg och kopiera vigselprogrammet.

Anna 29/7;
    Håller med mugglesfan. Du måste trivas med ringen!!! Gå tillbaka och prata med dom.

• valbyl

Hej
    Ny här på BT.. Har varit här o läst inlägg ett tag..
    Ja, den 29 juli smäller det.
    Detta är vad vi har kvar att fixa:
    -Träffa kantorn i morgon.
    -Blad till kyrkan o till festen
    -göra bordsplaceringskorten
    -Köpa dekorationer mm.
    -Gå in skorna.
    -Och det största problemet av alla.. att få våran lilla 4-månaders att ta flaskan.

• tågjäntan

För oss är det mesta klart. Lite små detaljer som bordsplacering, inköp av mat mm. kvar. Den stora grejen vi har kvar är att packa alla mina saker och flytta dem till hans lägenhet. Vi är gammalmodiga och har inte bott ihop =).

• mugglesfan

Nu har vi äntligen fått tag i kantorn och därmed kunnat spika all musik till vigseln. Så nu kan man börja skriva ut vigselprogram.
    Jag tänkte vänta med bordsplacering till sista veckan ifall det blir några sista-minuten-avhopp.
    Vi var på en vigsel i lördags (en bekant till mig som gifte sig), vi kallade det skojsamt för "studiebesök". Nu känns det faktiskt mindre nervöst för nu vet man mer hur det går till. Jag som varit nervös för att komma ihåg allt (när man ska lämna ifrån sig buketten, när man ska vända sig mot varandra mm) insåg att prästen styr detta - så man behöver inte vara rädd att glömma bort ngt. Skönt!

Svar på tråden Vi som gifter oss 29 Juli, vad har ni kvar att göra?