Vi som gifter oss 29 Juli, vad har ni kvar att göra?
Hej brudar nu ar det inte langt kvar!
Hur gar det med planeringen?
Tankte vi med samma datum kan halla lite kolla pa varandra och se vad vi har hunnit med och vad vi har kvar att gora!
Hej brudar nu ar det inte langt kvar!
Hur gar det med planeringen?
Tankte vi med samma datum kan halla lite kolla pa varandra och se vad vi har hunnit med och vad vi har kvar att gora!
Tjoho!
Vi har precis varit i Sverige over helgen och fixat med massa saker till brollopet! Vi ska gifta oss pa Hallsnas vid Molnlycke. Sa vi har varit dar och bestammt meny mm. Och planerat hur brollopsdagen kommer se ut.
Vi traffade vigselforrattaren, DJ:en, tjejen som tillsammans med 2 till, ska spela strakar under cermonin och vi var hos skattemyndigheten och lamnade in hindersprovingen!!!
Och om en timme ska jag traffa min m2b och hans bestman for att hitta klader till dem.
Men nu ar det inte mycket kvar att fixa maste jag erkanna!
Vad har ni andra för erfarenheter av florister. Gick till två st för ca en månad sedan och de tyckte det var alldeles för tidigt att bestämma blommor mm. De tyckte jag skulle komma tillbaka 2-3 veckor innan för då vet man bättre vad som finns (dvs om sommaren är varm tidigt kan vissa saker ha gått ur säsong tidigt). Har ni andra samma erfarenhet? Jag blev lite förvånad för allting annat blir man hetsad att bestämma långt innan...
Vad jag har kvar:
*Prata med Prästen
*Få tag på violinist
*få tag på dekor (choklad hjärtan guldpapper)
*Vigselprogram
Sedan är allt förbokat, ska bara stämma av allt när det närmar sig:
*Fotograf samtal, samma vecka som vigsel
*Frisör konsultation, bokad veckan innan.
*Secret box, ska bokas och fotas i början av månaden Juli.
*Vigselprogram har jag skissat på, trycker det samma vecka.
*Alla kläder är klara
*Ska beställa blommor med florist i början av Juli.
*Musikern ska bara kollas av samma vecka.
Transport och festprogram vill min familj göra åt oss.
mugglesfan:
Jag håller också med om att man har nästan känt press om man inte har varit ute i lång tid innan.
Nu känner man att man gott kunde ha väntat då man velar 100gånger(vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra).
Men min florist sade också att det är ingen panik, de får ju blom-leveranser 2ggr i veckan.
Har också varit ute tidigt där, men hon sade att det räcker med att jag tittar in i början av Juli.
Oj,, oj oj
Nu börjar jag få lite ångest faktiskt. Känns som det är massa lösa trådar, samtidigt som jag inte vet var jag ska börja dra..
Allt måste ju börja smälta ihop liksom. Måste börja strukturera upp på något vis !!??
Två månader kvar....
Förresten.... e det någon här som blivit hippad än??
Slog mig förut att det kan typ ske när som nu?? ( om man får någon förstårs, jag har ingen aning)
Hu...
Nu har vi varit på bordershop i T-land och handlat. Va billigt!!
3flak a`24st a`33cl harboe pilsner för 99danska. Vilket blir cs. 120sv.
Inte världens bästa öl men typ HOF och helt ok i baren. Kopparbergs päroncider 7kr/burk, i sv tar de 17kr för samma. Sedan blev det 60 röda flaskor, 24 vita, cognac, whiskey mmmmm. Det vi inte köpte var champagnen och dessertvinet för det hittade vi inte det som vi vill ha utan tar det på systemet. Sambon räknade snabbt ut att vi spart åtskilliga tusenlappar!! Passade på att köpa lite att ha under sommaren oxså.
Alltså väl värt resan och det gick attans smidigt utan större köer.
79aras
här har det inte blivit ngn möhippa ännu... men jag vet att mina väninnor planerar för fullt iaf ;)
här har ni en till
Igår blev det äntligen klart med tärnklänningar. Som vi kajkat runt och letat. Till sist fick vi kapitulera och köpa en. Men det var rea så den kostade endast (i dessa mått mätt) 1500 kr.
Vi har bokat allt, det är en del som man inte kan göra än, då vår osa inte gått ut. Dekorationser och sånt.
Ringarna blir klara om 3 veckor redan
Det känns som att jag har koll på läget, just nu