• highlight

Vi som gifter oss 29 Juli, vad har ni kvar att göra?

Hej brudar nu ar det inte langt kvar!

Hur gar det med planeringen?
    Tankte vi med samma datum kan halla lite kolla pa varandra och se vad vi har hunnit med och vad vi har kvar att gora!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 29 Juli, vad har ni kvar att göra?
  • Carolinque

mugglesfan:
    nej, ännu ingen hippa här iaf..
    men jag vet att det tisslas o tasslas för fullt... så när man minst anar det så... ;)

• highlight

Nu ar det ju inte langt kvar, men jag maste val ocksa saga att det inte ar sa mycket kvar och gora heller. Fa se om jag kan fa till en liten lista...

* Bordsplaceringen
    * Kopa ringarna, men vi vet vilka vi ska ha!
    * Ga in skorna
    * Fota Secret Boxen
    * Bestamma vinet till maten
    * Maila latlistan till DJen
    * Skriva festprogrammet
    * Njuta i massor den sista manaden!!!!

Hihi!!! Jag langtar som en tok!!!

• highlight

Jag har ju ocksa blivit hippad forresten!
    Blev utlurad ur huset pa lordag morgon for att leta ledtradar, men kom tillbaka tomhant och fick da veta att det var kurragomma som gallde! Hittade en efter en mina 8 vanner som suttit i garderober och bakom soffor i latt 10 min.

Sen fick dem pa mig en as ful kostym som jag sydde upp i Thailand och aldrig anvant + sloja och krona och sen bar det av till den storsta ICA i stan.

De satte mig i en kundvagn och gav mig en shopping lista med ca 10 varor. Sa jag satt och hojta pa folk att de skulle kora runt mig till tomater, olkorv och kondomer! Inte alls pinsamt!

Sen hade vi picknick mitt pa torget med de varor jag hade inhandlat. Sen satte vi oss i bilen och korde ut till Lacko slott dar tjejerna hade fixat en bat och vi blev serverade lunch, vin och glass!

Efter det akte vi hem till far och hade 10 kamp i hans tradgard, med allt fran: tra kondomen pa moroten utan hander, saga "funny bunny heter jag och jag ar sa god o gald" med 15 marshmellows i munnen till en avslutning med irlandsk julafton som slutade i pappas blomster rabatt!

Under hela dagen hade de ocksa fixat med "hur val kanner du dina vanner" fragor! Typ vem av dina vanner klackte forst klassikern: "Den sag frisk ut!"

Kvallen drog sedan vidare till Boggan, som e Skovdes i stort sett enda ute stalle!
    Det var en super kul dag och nu kan jag inte vanta pa brollopet!

• mugglesfan

Vi ska prata med kantorn den här veckan och imorgon ska vi träffa bandet (en jazzkvartett) som ska spela på festen och komma överens om brudvals mm.
    Dessutom ska jag till sömmerskan och prova in klänningen som ska sys in. Sedan är det kvar:
    * Bordsplaceringen
    * Ga in skorna
    * Skriva klart fest- och vigselprogrammet
    * Öva brudvals
    * träffa toastmaster och värdinna för ihopsnack om festen

Nu börjar det pirra lite faktiskt...

• Anna 29/7

Har ni fått tid att träffa prästen långt före vigsen?
    Vi ska träffa prästen den 27/7 Två dagar före! Känns som om jag har många frågor till honom! Hur hinner man planera allt på två dagar! Hur många psalmer? Vilka?kan kantorn sjunga för oss. Och det ska man fråga om två dagar före?? Ska man ha nå papper med sig eller ska han berätta då vilka vi ska söka. Jag börjar bli riktigt nervös. Min nerver är på helspänn.
    Pust...

• solrosblad

Hej, gifter mig den 29 oxå
    Jag håller på med festprogramet, jag gör grovgörat och sambon får snitsa till det så det blir snyggt

Prästen har vi träffat, men inte kantorn än.
    Det är massa småfix kvar, dekorationerna i festlokalen,underkläder, gå in skorna som är obekväma som attan, jag har breda fötter så det är tortyr med spetsiga skor
    Vi har nästan gjort klart bordsplaceringarna. Musiken är kvar. Vi ska ha lite bakrundsmusik i kyrkan innan vigseln börjar, och vi ska ha bakrundsmusik under middagen oxå. Det blir lite Stefan Nilsson och Richard Clyderman.

Har ni klarat er från släktens åsikter och krav? Det verkar vara väldigt vanligt med olika krav från gästerna...

• mugglesfan

Anna 29/7:
    Vi har träffat prästen (förra veckan). Intyg om hindersprövningen ska ni lämna till prästen, det bör ni söka redan nu.
    I övrigt kan ni nog kontakta kantorn separat (kolla med kyrkan) för att komma överens om musik.
    Prästen kommer nog mer att gå igenom ceremonin och så får ni öva på att hålla ringen, bestämma vilken variant av löftena ni vill ha mm. Ringa honom kan du ju alltid göra redan nu och ställa frågor! Jag tycker inte du ska vänta till 2 dagar innan....

• Jupiter2

Anna 29/7: Oj! Det var sent! Finns det ingen chans att träffa prästen innan?

solrosblad: Inte direkt. Ett par stycken blev arga över vårt önskemål om barnfritt. Blev dålig stämning ett tag men jag tror att det är utrett nu...

Jag har festprogram och låtlista kvar. Sedan måste vi bestämma träff med de som har lokalen för att komma överens om när vi får komma osv.

• highlight

1 manad kvar 1 manad kvar!!!!!!!!!!!!

Tjoho nu ar de snart har!!!!
    pirrigt!

• Blivande fru Fagerlund

Japp den 29/7 är det bröllopsdags brudar!

Igår beställde jag håruppsättning och brudbuketten, idag smink, väntar på att de ska ringa från Smycka så jag kan prova att ringen sitter ok.

Syrran har lite fix kvar på klänningen..

Annars så är det väl maten och tårtan.. bordsplacering, dukning.. ja allt sånt där som faller på plats så småningom..
    transporter väntar vi på att få ok ifrån, porslinsbiten också..
    Frågan är om vi ska köpa ett partytält, vi lånar ett men frågan är om det räcker, 3*9 m till 27 pers.. kan bli lite trångt.

Nä nu ska jag möta min m2b som slutar jobbet! So long!

Svar på tråden Vi som gifter oss 29 Juli, vad har ni kvar att göra?