Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Zemiramis!!! YEY!!! såg du att jag "ropade" kom tillbaka!?
Du få nog en bh från kliniken, eller det fick jag eftersom de visste vad kah skulle ha för storlek. Jag tog av det på dag tre och ducshade ca vart 3.a dag i ca tio dager efter. jag sökt och sökt efter en annan bh som knappt fram. Stay In Place gör en som är tydligen väldigt skön som jag kämpade med i 2 veckor, jag var mellan storleker men sen visade det sig att det var Ärren som var så ömma 10-12dager efetr op!
men prova Stay i Place, det lär vara bra!
Du måste vara nervös det var jag men visste att det var rätt.. skriv av dig här!! Kram och välkommen till gänget!!
Alaska
Jag har också anatomiska gelehallon men under bröstmuskeln. Det minskar risken för hård kapselbildning om man har dom under bröstmuskeln. Vad jag vet så är det den största anledningen.Jag hade inte ens en A- kupa innan operation.
Angående sportbehåar så ska jag inte använda det enligt min kirurg men jag har hittat en som slutar lite längre ner mot magen och inte skaver mot ärren som jag har ibland när jag går ut, för jag gillar inte när bröstvårtorna syns genom kläderna för mycket. Jag köpte en med knäppning bak och det går faktiskt hur bra som helst att knäppa den fram och snurra runt den och trä i armarna.Men då är jag, trots att mina tuttar bara är en vecka, helt utan värk och jag är så gott som helt återställd.
Alaska
Jag vet inte exakt men vad jag förstått är det vanligare att brösten tyngs ner och börjar hänga om man har dem ovanför muskeln... Men jag är alltså inte säker på detta. Jag hade mina ovanför och jag var inte nöjd med det. De hängde ner sig och om jag lutade mig fram så hängde de liksom löst så jag kunde trycka in handen under/bakom implantaten... Nej hade jag gjort operationen nu så hade jag inte valt att ha dem ovanför. Kirurgen sa till mig att det skulle bli bättre att ha dem ovanför muskeln, då jag hade så mycket egen bröstvävnad och normalt med underhudsfett så att kanterna inte skulle bli för synliga. Men har man inte hängiga bröst så förstår jag faktiskt inte varför man väljer att lägga dem framför... Enklare för kirurgen antar jag... Hmmm...
Fråga ut honom ordentligt och kolla även med andra kirurger skulle vara mitt tips till dig..
Nyfniken
Tack för dina söta ord! :)
Tine J & pickolina:
Tack för svaren! Jag har inga hängiga bröst nu, knappt en A-kupa men tydligen mycket bröstvävnad.. Kan lova att jag ska fråga ut min kirurg ordentligt Jag har varit där en gång och ska dit igen på tisdag för en andra konsultation innan operationen som är den 1 augusti. Jag har ju samlat på mig en del frågor till honom.. Men jag är annars väldigt nöjd med bemötandet jag fick av honom och eftersom det inte är helt bestämt om han ska lägga de över eller under så känns det jätteskönt att kunna "prata" med er först - tack!
Alaska
Det måste ju finnas en anledning att nästan alla kirurger lägger bakom eller delvis bakom muskeln numera. det är bara ett fåtal kirurger som fortfarande helst lägger framför. De kirurger som lägger bakom brukar oftast enbart lägga framför om personen ifråga har för mycket häng, då finns det risk för "dubbelbröst"... Men jag undrar om det verkligen finns några fördelar med att lägga framför annars?! Men som sagt, jag är ju ingen expert. Jag har dock haft framför och var inte riktigt nöjd med resultatet. Vi hade en annan tjej här förr som oxå hade sina framför och hon opererade om sig och la dem nya implantaten under/bakom muskeln pga att hennes bröst hängt ner sig till följd av att implantaten satt framför muskeln.....
Om jag vore dig så skulle jag nog gå på en eller flera konsultationer hos andra kirurger innan jag bestämde mig.
Hej!
Jag har en liten fråga angående bh-storlekar! Vad är det för skillnad på DD och E? Jag har ju provat ut att jag har 70E, kan jag ha DD också då? Är det samma storlek?
kram kram
Alaska
Du gör rätt i att fråga ut honom ordentligt! Om det finns någon alldeles speciell anledning för att det ska bli bra på just dig. Nån bra förklaring måste han ju ha! Är lite nyfiken vilken klinik du varit hos?
Tärnansara
Vissa påstår att DD och E är samma sak men det är det INTE... Många tillverkar både DD och E. DD och E är väldigt lika storleksmässigt men är inte exakt lika. Förr hade jag DD men E satt helt fel på mig, numera har jag E, då jag inte kommer i DD längre... Hmm, numera kommer jag ju i och för sig knatt i E heller... :( Men hur som helst, många påstår att det är samma sak, även i olika butiker påstår de det men det är INTE samma sak och de som vet vad de pratar om vet att det inte är samma!.. När jag hamnar i en butik som påstår att det är samma sak så har jag gått till en annan butik... :) På Details har jag aldrig haft några problem...
Tärnansara
DD sitter som en D fast den är större medan E är sydd lite annorlunda + är lite, lite större...