Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!
Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna
Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!
Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna
Tjejer, kan vi dra ihop en fika någon gång inom en närmare framtid eller har alla fullt upp? Jag är i alla fall lite fikasugen.
Svemerikanskt bröllop, kul att du har hittat ett nytt jobb1 Vad blev det?
Det skulle vara trevligt med en fika. det är ganska mycket nu men jag är optimistisk.
Jajj@: Det blev assistent på ett seriöst företag, tror jag. Min farbror har gått i god för dem, han jobbar inom samma område. Det blir helt annat än nu och det kommer att passa mig. Arbetsmiljön verkar 1000 gånger bättre också. De senaste fem månaderna har fyra personer sagt upp sin fasta tjänst. Inget gott betyg för ett företag med 30 anställda. Och vi som har slutat kommer att gå/har gått med en bild av företaget som oseriöst.
Puh76
Jag har inte varit inne i stan ännu och pratat med frissan, tänkte ta det i samband med min klänning imorron.
Kul att valsen är bestämd! Själv ska vi ha Tulpaner ifrån Amsterdam med en klassisk orkester.
Jag måste bara fråga! Vår präst säger att vi ska hålla varandra i handen när vi går in, under vigseln och när vi går ut, gör man det? Håller man inte sin respektive under armen?
Svemerikanskt bröllop
Låter kul med nytt jobb! Stort Lycka Till!
Lemice
Hur ska dina skor se ut? Jag hittade mina ute på Borgeby skor du kan se dem här:
groups.msn.com/Julibrud2006/shoebox.msnw
Julibrud -06
Man kan göra hur man vill när man går in. Vissa håller under armen, andra håller handen "högt" om du förstår vad jag menar och vissa håller bara handen som vanligt.
Då vi kände oss tryggast med att hålla handen som vanligt gjorde vi det. Prova er fram till vad som känns bäst så tror jag att prästen accepterar det.
Lycka till!
Måste vi välja vals också? Vi vet inte ens hur man dansar vals. Jag tror vi kanske kommer med en hemma snickrad lösning. Vi kommer att ha en afrikansk dans på schemat, räcker inte det?
Ni får så mycket gjort låter det som. Jag får mer och mer ont i magen för jag inte vet vad jag ska ta tag i riktigt. Mina smycken är i alla fall klara så nu behöver jag bara en slöjamen jag får nog sy en själv. Har inte hittat någon som jag vill ha.
Julibrud-06: Ni kan göra det som känns bäst.
Sveamerikanskt bröllop: Man behöver inte ha vals om man inte vill. Men vi vill ha det!!!
Någon som vet var i Malmö man kan kopiera upp festprogram och vigselprogram?
Vi är ett typiskt måste-men-ha-det-?-par. Vi, eller kanske jag, är nog inte så traditionella av oss. Jag vill helst göra allt på vårt sätt och vår ständiga ursäkt till släktingar på båda sidor om atlanten är "Jo, men det är vanligt här/där och vi kan inte kombinera så då gör vi det eget istället."
Nu har jag i alla fall försökt beställa tårta över telefonen. De är i alla fall hjälpsamma. Vi kom så långt att vi ska ha vita och mörka chokladtårtor med jordgubbsfyllning. Mer hur den ska se ut ska bagaren återkomma med. Jag är visst så hemsk att min familj knappt vågar välja ut saker jag ber dem välja. Är rädd att jag vid tidigare tillfällen har varit lite sträng. Men vad ska man säga om man tycker att det är fult det de kommer med? Man kan ju inte ljuga.
2006
6 maj - Ocikatten - gift
27 maj - lillabunny- gift
27 maj - *Smurfen*- gift
27 maj - pov - gift
27 maj - Maja75 - gift
3 juni - HC - gift
1 juli - ~emma~
1 juli Penny28
15 juli - Bettan,Skåne
15 juli - Puh76
15 juli - Julibrud - 06
15 juli - mrs July
22 juli - Lemice
22 juli - Snappi
29 juli - Svemerikanskt bröllop
5 augusti - hjartat73
12 augusti - fru tybergius
26 augusti - Glücklich
2 september - Abbes
4 oktober - onsdag i oktober
2007
? augusti - 79a
11 augusti - jajj@
29 September - *Stine*
~emma~ Hur står det till? Nu är det inte mycket tid kvar för dig. Är allting på banan?