• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • Puh76

Julibrud-06: Varsågod!!
    ~emma~: Är du nervös nu? Inte så långt kvar!!!

• Julibrud - 06

Sådär nu var tårtan fixad och fotograferingen före vigseln! Tårtan blev en vit draperad i tre våningar med färgade rosor i rött och rosa.

Det jag har kvar nu är:
    sånghäftena
    bordsplaceringarna
    inhandla paraply
    Få min klänning uppsydd
    Provkonsultation på uppsättning+smink

Idag råkade jag få reda på när min blivande blir kidnappad!! Nu gäller det att vara tyst! Men hur vanligt är det att tjejen också blir kidnappad samtidigt för det brukar man väl ta en annan dag!?

Jaa nu går man nog inte säkert...
    Vad har ni andra kvar att göra?

• Puh76

Jag hämtade klänningen igår hos sömmerskan så nu har jag lämnat in den på pressning...hämtas på tisdag.

Har kvar ringen, slips, det sista med blommor och mat. Underkläder. Provsminkning och naglar.

• Bettan, Skåne

~emma~, jag känner igen det där med att komma på mig själv med att längta tills dagarna efter bröllopet när liksom man bara kan pusta ut, just nu känns det nästan hysteriskt mycket, kanske ska låna ditt mantra

Tog faktiskt med mig sambon till Cinderella där de håller på att göra diverse ändringar på min klänning, har nämmligen haft spatt på hurvida nöjd jag egentligen är med den, är livrädd att klänningen liksom är för mycket, så sambon fick lova att vara helt ärlig och han tyckte ju den var superfin men den kunde ju varit enklare, panik! känner att jag nog valde den lite för snabbt nu.

*rabblar emmas mantra för mig själv* det blir säkert bra, det blir säkert bra.......

• Puh76

Ha en trevlig midsommar tjejer!!!!

• ~emma~

Bettan, Skåne - det blir säkert bra :D :D Jag har också haft klänningspanik, helt plötsligt hatade jag min fina klänning och tyckte att jag såg ut som en elefant i den. Men den känslan försvann dagen efter. Tror att all nervositet och alla känslor som man har gått och byggt upp måste komma ut någonstans - och varför inte på klänningen? ;) Du är säkert jättevacker i din klänning, och när kommer du annars att kunna klä dig på det sättet? Jag läste i en tidning idag att brudar måste våga vara sig själva på sin dag, att visa vem man är på något sätt. Men känner du dig helt lost i din klänning så är det väl en annan sak... Du har lite tid kvar på dig att fundera i alla fall!

• ~emma~

Hoppas förresten att ni har haft en trevlig midsommar! Vädret har inte varit på topp, men helt okej. Jag tyckte det var skönt att tänka på annat än bröllop i ett par dagar!

Puh76 - för dig går det verkligen framåt nu! Är du nervös? Jag känner mig rätt okej på den fronten än så länge, men det blir nog värre på onsdag när vi ska öva i kyrkan :)

Julibrud - 06 - har inte så mycket kvar att göra, och inte du heller verkar det som! Du kan mycket väl bli hippad samma dag som svensexan, det blev jag i alla fall och många andra jag känner... spännande :D

Abbes - snyggt! Titanringar är jättefina tycker jag, har själv kollat på Close together tidigare.

• Puh76

~emma~: Jag är jättenervös redan!!! Men jag tror att när allt fallit på plats och jag kan ta det lugnt så blir det lugnare!!

• hjartat73

Ska vi försöka fika denna veckan tjejer?
    Tisdag eller onsdag?

• ~emma~

Jag kaaaanske hinner kika förbi en stund om det blir fika på tisdag, det hade varit så kul att ses! Onsdag däremot är helt kört eftersom vi ska öva i kyrkan och gå igenom det sista med restaurangen. Fler som kan tisdag?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3