• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • Julibrud - 06

Puh76
    Får jag fråga när du ska vara hos frissan. Vi ska också gifta oss 15 och ville fotografera oss till kl 13 men min frissa och sminkös sa att de inte var färdiga förrän kl 14 och jag ska vara där redan kl 9 låter länge tycker jag och vi missar en fotografering!

• Puh76

Julibrud-06: Jag ska vara hos frissan kl 9, make up kl 11.30 och fotografen kl 13.

De tyckte inte det var några problem utan gott om tid!

• Julibrud - 06

Puh76
    Jag ska åka in till frissan /sminkösen och ta ett snack med dem för det hade ju varit kanon om man hade hunnit med fotografen innan (för gästernas skull)

Idag har jag varit och köpt underkläder! Blev kanonbra! En axelbandslös bh och en kroppsstrumpa, huh den var verkligen svår att få på! *svettigt värre* trosor och stay ups.
    Sedan var jag hos floristen med det sista och jag har gjort färdigt vigselprogrammen! HURRA! Äntligen!! nu har jag bara festprogrammen och placeringskorten kvar.
    Var förresten och skaffade ett stort plakat där man kan skriva var gästerna ska sitta.

• Puh76

Julibrud-06: ja gör det!

Var har du köpt dina underkläder?

Och var köpte du plakatet till bordsplaceringen?

• Puh76

Jag har hämtat min blivandes byxor idag.

Skulle hämta min ring med men de hade inte tagit in den utan bara graverat den. SÅ det är bara att vänta en vecka till!!

• Julibrud - 06

Puh76

Jag åkte faktiskt ut till Åkarp, kvinnligt under eller vad det heter. Jättebra service och jättebra saker! Fick bh, kroppsstrumpa ( vilket ord), stayups och trosa för 1182 kr. Mycket pengar men riktiga saker kostar ju tyvärr! Det var iallafall jättebra att få sådan hjälp!

Plakatet köpte jag ute på OBS i Arlöv på Gallerix. Jättebra för där fanns två hängen baktill så man kan hänga den på upprätt eller liggande! Fick dessutom en sommarbag på köpet! Tror jag gav 65 kr för plakatet

lite tråkigt med din ring!

• Julibrud - 06

Tjohoo idag kom vigselintyget och hindersprövningen...*pustar ut*

• hjartat73

Julibrud-06 då är vi två som ska ha kroppsstrumpa *ler*....bara en sak har du funderat på hur du ska kunna gå på toa?

Jag har ju snörning i ryggen på min klänning och min kroppsstrumpa ska sitta lite under bh:n *ler*.

• Julibrud - 06

hjartat73
    Kul och se att en till ska ha det!
    Visst var den svår att få på? Jag blev helt svettig och fick knappt den på mig! Vilken syn min tärna kommer att få som får hjälpa mig!

Min går också ända upp under bh:n, guud det har jag inte tänkt på! Toalettbesök?? hur ska man kunna det!? och jag som springer sjuttioelva gånger på toa!! Ouups! Det blir lite problem....

Jag har ingen snörning så jag får det nog lite lättare än dig! men dock helklänning. Man kan ju inte heller klippa upp den i grenen precis!

Jag får nog återkomma när jag har tänkt ut något...*hihi* men visst är den effektiv? när man väl fått den på sig men dock inte så snygg, min blivande får ju absolut inte se mig i den

• Bettan, Skåne

Hej på er! ja, det är ju inte lika ofta man har tid att hänga här nu

Jo, har ni nått kul tips på hur man kan para ihop gästerna innan middagen, alltså hur "bordsherren" hittar sin "bordsdam", självklart kommer man ju att ha ett plakat där bordsplaceringen står men det kunde ju vara kul med en lek typ som får dom att hitta varann.

Julibrud -06: får säga att jag tyckte det lät lång tid för dig hos frissan (jag har ju samma tid och datum) jag kommer vara hos frissan kl 10 och ska vara färdig kl 12, och tänkte att fotografen ska komma 13,30 så man har 1,5 timma till fotografering.
    Iofs så kommer jag sminka mig själv innan frissan så där sparar jag ju lite tid.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3