• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • Julibrud - 06

Bettan, Skåne

Kul att se dig här igen! Ja det verkar lite lång tid. De var lite svåra över telefon att prata med så jag får nog åka dit en dag och kolla upp det. Kanske kan man få fotografen innan. Bäst för alla parter tror jag

• hjartat73

Julibrud-06 det beror ju i och för sig vad för uppsättning du ska ha? Men det borde hinnas med fotografering hoppas det löser sig.

• Julibrud - 06

hjartat73 jag vet inte vad uppsättningen heter men det är nog en massa korkskruva? som man fäster uppe i nacken och sedan kan man även sätta dit lite blommor. Sedan får de nog slänga i lite löshår och lite lösslingor
    Såg på lappen att de har beräknat smink i 1 1/2 timme.

• Lemice

Hej alla

Har haft massa att göra..
    Panik med skorna, kommer aldrig hitta skor!

Hur går det för er andra??

• Puh76

Lemice: Det går framåt..märks att det börjar närma sig.

Igår träffade jag solisten.Det komemr att bli sååå fint.

Hon ska sjunga på vår ingångsmarsch- Ave Maria av Bach Gounod.

Idag ska jag till sömmerskan.

Hur går det själv förutom med skorna. Synd att du inte kan hitta några!!!

• Puh76

Gomorron tjejer!!

Ny vecka och bröllopet närmar sig!!

• Svemerikanskt bröllop

Hej igen. Nu har jag inte tittat in på länge. Har haft fullt upp med bröllop och att söka nytt jobb. Några av er har kanske hört min klagan. Nu har jag hittat ett nytt jobb som jag tror komemr att passa mig utmärkt. Ska börja efter semestern. Tjhooo!

Bettan, Skåne: jag tror jag har skrivit det här tidigare ngn gång men man kan ge hälften av gästerna en lapp med namn på en stad eller liknande och den andra hälften en känd byggnad eller person som förknippas med staden. Eller så kan man ta memorykort och sedan ska man leta upp sin partner men man får inte visa sitt kort eller säga, är det en blomma om man själv har en blomma eller fråga direkt vad den andra har. Utan man får försöka med andra frågor. Har du ett somamrkort, är det något rött eller liknande.

Hur är det annars? Gissar att det är svårt att klämma in en fika nu. Jag letar och letar efter en kavaj till vår lilla 4-åring. Vi har allt anant utom kavajen och det verkar inte finnas att köpa någonstans. Någon som har haft samam problem?

• Julibrud - 06

Idag har vi träffat prästen och han godkände mitt vigselpogram! Och sedan övade vi att gå och säga löftena. Jag var så nervös så jag tappade min mobil rätt i golvet och gick i ett antal delar.

Sedan ringde de och berättade att min Klänning har kommit!!!! TJOHOO!!!! nu vill man ju bara dit och pröva den så den verkligen passar då jag inte har provat den i min egentliga storlek. Men jag får dock vänta ett par dagar.

Imorgon ska vi träffa cateringsfirman och gå igenom menyerna! Ska bli så kul!

Hur går det för er tjejer!!??

• Puh76

Julibrud-06: I helgen har jag träffat solisten, strå om det lite högre upp, och sömmerskan. Nu i veckan kommer det att stå lite still...

Hur gick det med fotografen?

• Puh76

Vi har definitivt bestämt vals nu efter mycket velande.
    Det blir Sommarens vackraste vals med Sarek.

Förresten..min klänning är färdig nu hos sömmerskan. Ska hämta den på onsdag!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3