• hjartat73

    Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

    Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

    Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

  • Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • Julibrud - 06

    KRIS!! Snälla någon som vet var man kan köpa bröllopstårta Malmö/Lund med omnejd??

    Vi skulle beställa genom vår festarrangör men det bageriet har semesterstängt!! och nu står man här utan tårta!

    Annars idag har jag varit och bokat det sista hos frisören och YIPPEEE vi blir färdiga till 12 vilket innebär att vi hinner med fotograferingen kl 13.

    Jag har även bokat det sista med floristen idag och provat min klänning!! TJOHOO Vad jag är glad den passade! Ska sys in något upp till och släppas ut lite kring midjan! Kanon!

    Men som sagt tårta??
    Hur går det för er alla?
    ~emma~ snart dax ju!! Nervös?

  • Puh76

    Julibrud-06: Ultimate Cake har vi beställt från.

    Patisseri St Gertsud finns. Tårtesset i Staffanstorp.

    Bra att det fixade sig med frisören!!

    Nu ska jag hämta min klänning!

  • Bettan, Skåne

    Idag hittade jag ett otroligt fint paraply i en liten söt inredningsaffär , det fanns ganska många kvar om det är nån som skulle vara intresserad.

    Sen så har jag köpt en liten brudväska på en second hand butik, den ser nästan ut att vara från 40-talet, kul!

    Förresten Julibrud -06, det går väl i princip att gå till vilket bageri som helst och höra om de kan fixa bröllopstårtor, eller? Annars vet jag att de gör otroligt goda tårtor på Hollandia.

  • hjartat73

    Konditoriet vid Katarinakyrkan vid Sallerupsvägen gör goda tårtor har jag hört. Rimliga priser också tror jag.

  • Julibrud - 06

    Bettan, Skåne *hihi* javisst gör det! Alltså går bra att gå till vilket bageri som helst...nja inte vilket som helst kanske då vissa är bättre än andra! Bor utanför Malmö så därför behöver jag lite tips! Men det får bli tårtesset i Staffanstorp! Tack Puh76 för tipset!

    Jo jag är gärna intresserade av ett litet paraply. Var var det någonstans man köpte det?

  • hjartat73

    Tårtesset i Staffanstorp har fina tårtor men jag har hört att de inte är så goda så be om smakprov först kanske. Är det Staffanstorp så finns det ett bageri som jag inte minns vad det heter men de har goda tårtor och fina tycker jag, min syster brukar beställa därifrån.

  • Bettan, Skåne

    Julibrud, paraplyet köpte jag i en inredningsaffär (ganska nyöppnad) som heter Fideli & Konungen, den ligger på Stora Nygatan (om man går förbi Hansa och klänningsaffären Cinderella ligger den sen en bit bort på vänster sida)
    Paraplyet är lite silverfärgat och har en jättefin form,typ som en kupol och kostade 179 kr.

  • ~emma~

    Hej! Låter intressant med paraplyet Bettan, och tack för påminnelsen, det hade jag helt glömt bort. Jag har lagt till paraplyinköp till sambons lista :)

    Annars är nog allt under kontroll, även om det är så fruktansvärt många detaljer som ska fixas hela tiden. Men det får liksom bli som det blir, och det blir säkert bra. Det är mitt mantra nu: "det blir säkert bra" ;)

    De stora sakerna som jag har kvar är att öva i kyrkan och stämma av med restaurangen, checka av allt med alla (t.ex. florist och bagare), skriva ut fest- och vigselprogram, fixa musik, pressa klänningen... resten är småsaker.

    Något jag verkligen ser fram emot är resan, och nej inte bara därför :D :D Men det ska bli skönt att bara kunna slappna av. Hur roligt det än är med bröllop kan det vara rätt påfrestande ibland tycker jag.

    Penny28 - finns du här? Hur går det för dig?

  • ~emma~

    Julibrud - 06 - just det, jag har beställt födelsedagstårtor ifrån Amarant som finns på ett par ställen i Malmö, och de tårtorna har varit väldigt smaskiga.

  • Abbes

    Hej på er tjejer!
    Måste bara berätta att jag fick hem min vigselring igår. Den är helt underbar och jag är jättenöjd. Båda mina ringar är i titan och vill man se blid finns en nästan likadan som min på titanringar.com Kolla under handla - ringar - diamant. Min är "close together" m 12 st 0,03ct diamanter o 3mm bred. Under bilden finns fler bilder, bara klicka där så kommer de upp i nytt fönster. Den med 12 diamanter är väldigt lik min, men den har lite mindre diamanter än min har.
    Fika nå'n gång? Nästa vecka?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3