• Köpingsbrud

06 07 08

Hej i det avlånga landet!

Här kommer en blivade brud som står vid altaret den 8 Juli i år.
    Kan inte förstå vad tiden rinner i väg.

Finns det fler som tycker så. Eller ska gifta sig på samma datum.

Hör av er. Roligt och höra hur det går med andra par.

• Svar på tråden 06 07 08
  • GithKat

Vi har bestämt att hoppa över morgongåvan. Min gubbe fyller år dagen innan så han får massa presenter då istället. Bland annat har jag köpt en andra vigselring åt honom som han ska få på sin födelsedag. Ska era gubbar ha en eller två vigselringar?

• Växjöbrud2006

det blir bara en ring för min m2b.
    han var lite sugen på en extra ett tag, men sen kom han på att hans förlovningsring är 7mm bred och han tyckte inte att han skulle få plats med en till!

• morsian-brud

Vi kommer ha egna påsar åt alla barn( 4st). Påsarnas färgerna passar med färg tema (vinröd och vitt, köpte f IKEA i julas). På skriven ungarnas namnet.

i påsarna har vi (hmm ska kolla):
    -djurklistermärker
    -tomt kort (vitt, hjärt"öppning") i ett kuvert =barn får göra egen gratulerings kort f oss..
    -2pennor,
    -sudd
    -linjal
    -pennvässaren
    -sysselbok, som innehåller;
    -olika svartvita bilder som man får färga
    -korsord (om bröllopet)
    -sudoku
    -"ordbok" att ungarna kan snacka främmande språk (bröllopet e ju 2språkiga)
    -"labyrint", att hittar rätt väg
    -hmm, va heter det när man fixar punkterna ihop o får fram nån bild..en sån iaf..

Enda som saknas nu e färgpennorna till påsarna, dom ska köpa på tisdag.

• morsian-brud

Märker att där finns mera som har börjat planera familj ökning efter bröllopet..vi har snackat om det oxå..

Jag kommer att ha sista året i skolan nästa år..och nästa vår har jag massor att göra..vi undrar bara hur jag kommer att klara skolan o graviditet..
    (vissa klarar helt utan bproblemer o vissa e sjukskriver under sista tiden (pallar inte)...

svårt!!

• mar1lyn

Tack Morsian-brud! Fick bra tips!

Min blivande ska ha två ringar, fast vigselringen kommer han kanske inte att ha på sig så ofta, men våra ringar är från hans gammelmormors mor +gubbe så vi fick två ringar.

Jag har redan barn så jag hänger redan på familjeliv Jag fick barn efter första året på universitetet, och det har gått bra att studera och ha barn. Man anpassar sig.

• bebop

Barnpysselpåse är ju en sååå bra idé! Men vad lägger man i den? Våra barngäster kommer att vara i åldern 3,5-7 år.

Lite tips angående sånghäftet. Vuxenpyssel är alltid kul om det blir en paus under middagen. Typ 1x2-frågor om er - toastmaster kan gå igenom de rätta svaren under desserten.

• bebop

morsian-brud

Jag ser nu att du lagt ut en toppen-lista på barnpyssel! Jag blev så till mig att jag inte läste tråden klar...

Jag funderar på att ge min m2b sexiga underkläder i morgongåva. Alltså underkläder till mig... Är det tacky?

• morsian-brud

Bra att jag kan hjälpa till! jag har planerat vårt bröllop väldigt noga, tänk mkt detaljer! om 12dagar vet vi om det var värd det! (HOPPAS!!) jag e såååå läss att planera!

• mar1lyn

jag tror att han skulle gilla sexiga underkläder, inte alls tacky. Egentligen borde jag köpa en sjuksköterkse-dräkt för det har min blivande alltid drömt om - men jag sparar nog det till ett annat tillfälle, för det känns liiiiite tacky att ha på bröllopsnatten att låtsas vara någon annan

Morsian-brud, usch du ger mig så dåligt samvete, har miljoner grejer kvar att göra... har inte alls planerat så mycket jag skulle ha velat! Men men jag har ju hela 12 dagar på mig att fixa till the wedding of my dreams huvudsaken är ju att Han säger "ja" i kyrkan så är jag nog överlycklig även om resten av festen kollapsar

Svar på tråden 06 07 08