• Köpingsbrud

06 07 08

Hej i det avlånga landet!

Här kommer en blivade brud som står vid altaret den 8 Juli i år.
    Kan inte förstå vad tiden rinner i väg.

Finns det fler som tycker så. Eller ska gifta sig på samma datum.

Hör av er. Roligt och höra hur det går med andra par.

• Svar på tråden 06 07 08
  • Loppan75

Jag ska gifta mig i Stockholm 060708. Kul datium och det råkar vara min m2b:s födelsedag. Så han har en rimlig chans att komma ihåg bröllopsdagen

• Pumpkin

Vi tänkte gifta oss 080706 istället

Lycka till på den stora dagen!

• Duxen

Jag ska också gifta mig 060708 uppe i örnsköldsvik Kul med en nedräkningstråd!

Har ni det mesta under kontroll? Jag tycker nog att jag har det... Hittade skorna av en slump igår på skorea. Känns skönt att mycket av sådant där småjox är avklarat så jag slipper leta och söka i sista minuten... men så är jag lite av ett planeringsfreak också

• H & A

Klart man ska gifta sig denna underbara dag!!

• Köpingsbrud

Loppan75
    Roligt smeknamn du har. Min hund heter precis Loppan.

Vi ska skicka inbjudningskorten i morgon så nu är det klart. Bestämt ringar är också fixat. Klänning och kostym är klart bara underkläder, skor och slöja kvar.
    Det som står på tur och fixa är maten som vi ska bjuda på. Vi ska prata med vår kock som ska sköta hela biten i köket under dagen.

Vi gifter oss utanför Köping, Västmanland.

• _sus_

heeej!!!

060708
    vi gifter oss i Säbykyrka, utanför Tranås..

vi väntar spånt på nästa lö.. då har vi sista osa dag...

hur går det för er andra hur långt har ni hunnit??

vi har vigseln kvar att planera, musik osv.
    resten är så gott som färdigt.. (tror jag)

• Växjöbrud2006

här är en till!
    det har stått still med planeringen i 2 månader nu.. hemskt men sant! och om 2 veckor flyttar vi från lght till villa, så det tar upp mycket av tankeverksamheten!
    inbjudningarna åkte ut till 1 mars, vår 1-åriga förlovningsdag, så bröllop blir det iaf!
    de mest brådskande sakerna som inte är fixade är tid hos frisör och musikunderhållning.
    de frisörer jag pratat med hittills har sagt att de har semesterstängt alla lördagar under sommaren (eller iaf i juli), och tar bara brudar om nån i personalen vill vara snäll, typ....

hur har ni andra i mindre orter gjort för att få tid hos frisör?!

tyvärr har jag ingen som jag är "stammis" hos, så jag kan inte utnyttja nåt sånt....

hjälp! tiden går!

• Bruden 2006

Duxen: här är en till på samma tid och samma stad!

Jag har lite ångest nu över alla beslut som ska tas... Det är ju sååå mycket som ska bestämmas! Men det mesta praktiska som kläder mm är klart iallafall.

• Duxen

Bruden 2006:

Vi har pratats vid i övikstråden Där hette jag Agnesnille, men jag var tvungen att byta då många av gästerna på bröllopet är här inne på bt och surfar och de vet om mitt gamla nick... Dock är det endel överraskningar som jag inte vill att de ska få reda på innan som jag ibland skriver om här så då blev det till att byta

Men hur går det? Mycket kvar att dona med? Jag börjar nästan bli orolig för att jag har glömt något - allt är så lugnt och under kontroll! Känns som om jag har missat något viktigt...

Alla ni som nu har bara snart 3 månader kvar, hur mycket kan ni bocka för är gjort? Är det något på min lista som ni saknar som jag måste sätta igång med snarast??
    Det här är gjort:
    -klänning/frack bokad
    -Smink och provsminkning bokad
    -Frissör bokad
    -Blommor beställda
    -Festlokal, mat och dukning/bordsdekoration bokad och beställt
    -skor/underkläder köpt
    -ringen, halsband och örhängen, tiara köpta
    -inbjudningarna utskickade
    -festprogrammet tog toastmastern på sig att göra
    -kyrkan, prästen, kantor bokad
    -solister och trubadur till festen bokad
    -tårtan beställd
    -naglar fixad
    -klipptid några veckor innan bokad
    -fotografen bokad och konsulterad

ja det var väl allt jag kan komma på just nu... Vad har jag glömt??

• Bruden 2006

Vi ska åka upp till Övik på onsdag, så då blir det att beställa buketten och tårtan.

För övrigt så känns det som att mycket hänger ihop med att vi får kolla på festlokalen innan vi kan gå vidare. Vi vet inte något om storleken samt hur bord, porslin mm ser ut. MEn det skulle vi få göra i slutet av månaden eller i början på maj (det är en oplogad väg dit och nu när det kommit mer snö så blir det väl i maj kan jag tänka )

Annars håller vi på att planera för fullt.
    Det vi har klart är:
    -Frisör bokad och första testet avklarat
    -Naglarna inbokade
    -Klänning köpt och underkjol bokad
    -Underkläder inköpta
    -skor åt oss båda inköpta
    -Kostym mm inköpt åt M2B
    -Smink inköpt (fixar det själv)
    -Fotograf bokad
    -Festlokal bokad
    -Toastmadame tillfrågad och insatt i planeringen
    -Inbjudningar gjorda och utskickade
    -Solister till kyrkan bokade
    -Festprogrammet ska toastmadamen fixa förutom gästpresentation och bordsplacering
    -Ring inköpt, övriga smycken fixade
    -Bokat möte med prästen
    -Bokat in kock och servitriser
    -Bokat hotellrum
    -Bokat bil

Utöver detta så planerar vi för fullt hur vi ska lägga upp dukning, tidsschema mm, men vi ska träffa vår toastmadame i helgen så då klarnar säkert ännu mer - hon är "proffs" på dukning, servering och matåtgång...

Svar på tråden 06 07 08