• Köpingsbrud

06 07 08

Hej i det avlånga landet!

Här kommer en blivade brud som står vid altaret den 8 Juli i år.
    Kan inte förstå vad tiden rinner i väg.

Finns det fler som tycker så. Eller ska gifta sig på samma datum.

Hör av er. Roligt och höra hur det går med andra par.

• Svar på tråden 06 07 08
  • ~~Britt-Marie~~

Det blev lite fel, missade några rader - har inte hittat passande kläder till äldste sonen... han är 14 och vill givetvis inte ha "vad som helst". Coolt ska det vara

• bebop

Haha. Min son är visserligen bara 6½ år, men är av samma åsikt. Han har gått med på en naturvit- och beigerandig linneskjorta och beiga linneshorts (3/4).

Låt honom bestämma själv. Det viktigaste är väl att alla är glada och nöjda. Jag är säker på att om han får friheten att bestämma själv så känner han visst ansvar och så blir det ändå både coolt och passande. Lycka till!

• ~~Britt-Marie~~

Han har köpt en svart skjorta och en vit slips. Nu återstår bara svarta byxor... vilket han har svårt att hitta några han tycker om.
    Minstingen, som är 1 1/2 år kan man iallafall bestämma själv kläder åt. Han ska ha kostym med väst, fluga o vit skjorta.

• Köpingsbrud

Jag ska ha stay-ups. Stumbyxor känns helt fel och ej ser sexigt ut. Man vill ju vara fin och sexig för sin blivande också under klänningen.

Kul med många svar vi är 18 stycken med mig som är med i denna tråd. och gifter oss på samma dag, kul kul tycker jag.

• Loppan75

Börjar längta efter den stora dagen jättemycket nu! Varit rätt cool hittills och mest längtat efter bröllopsresan, men nu känns det som om tiden går jättelångsamt fram.
    Ska till restaurangen och prata meny i eftermiddag. Vi ska försöka göra nåt kul på temat Skåne-möter-Norrland till förrätt.

• Växjöbrud2006

jag håller med!
    nu är det mest längtan! :)
    i lördags var det ju dessutom möhippa så det blir mer och mer nära!
    (bilder finns under 8juli2006.se/foto_mohippa.html )

imorgon ska vi prata med prästen, som verkade väldigt trevlig på telefon. sen på kvällen ska vi gå valskurs! min m2b och jag har inte riktigt samma åsikt om vad vals är så det ska bli spännande....... haha!

nästa vecka träffar vi de som driver festlokalen, ska prata mat, dekorationer och lite allmänt sånt.

det är en del kvar på festprogrammet med det ska jag överlåta till någon annan... måste bara bli helt nöjd med bordsplaceringen först! :)

ha det bra i värmen! (vår kontor håller på att renoveras och de valde just denna vecka att byta kylsystemet.... så vi sitter i miminalt med kläder och bordsfläktar mm....!)

• Loppan75

Vi har gett upp på valsen. Ingen av oss särskilt dansintresserade, så vi skippar det. Om vi skulle bli tvingade, så kan vi säkert få till en vals, men kvaliteten får bli vad den blir.

Vi förväntar oss möhippa och svensexa på lördag. Har blivit ombedd att hålla min m2b hemma då och jag förutsätter att det blir samma dag för mig (OM det blir någon förstås). Finns inga andra helger att välja på. Nästa är det midsommar och sedan är det för sent.

• bebop

Jag tror att jag bli möhippad helgen före bröllopet. Min m2b har redan varit på sin svensexa. Har man barn måste det nästan bli på olika dagar... Känns lite nervigt, jag gillar att ha kontroll på saker och ting och uppskattar egentligen inte hela den här överraskningsgrejen.

Köpingsbrud

Jag tänker inte ha värsta raffsetet på mig under klänningen. Det känns viktigare att jag har sköna trosor som jag vet att jag gillar, dessutom har jag en BH som är insydd i klänningen så att den inte ska synas. I stället tänker jag svida om när vi kommit hem.

• Växjöbrud2006

bebop

jag håller med dig när det gäller underkläderna!
    jag har "gått in" ett par trosor så jag vet att de verkligen är sköna! :)
    vill inte gå och tänka på att trosorna kryper in i rumpan!! ;)
    min bh var tvungen att vara väldigt slät och "tråkig" annars hade den synts genom klänningen...
    dessutom kommer det nog vara väldigt varmt den dagen med alla underkjolar och sånt, så vi kommer nog vilja duscha ändå så då kan jag ha nåt förberett att ta på mig för honom att titta på! :)
    (fast han gillar mig bäst utan nåt alls.......)

igår pratade vi med prästen och hon var jättetrevlig och vi känner oss mycket trygga! men det dök upp ännu några fler punkter som måste beslutas om (säga löftena själva eller säga efter henne? vilka bibeltexter vill vi ha?)!

sen var det valskurs igår också! nu i efterhand känns det JÄTTEBRA att vi tog denna lektion... vi hade inte klarat ut det på egen hand!

på lördag är det 3 veckor kvar............!

• bebop

Vilket valsmelodi ska ni ha?

Svar på tråden 06 07 08