• Köpingsbrud

06 07 08

Hej i det avlånga landet!

Här kommer en blivade brud som står vid altaret den 8 Juli i år.
    Kan inte förstå vad tiden rinner i väg.

Finns det fler som tycker så. Eller ska gifta sig på samma datum.

Hör av er. Roligt och höra hur det går med andra par.

• Svar på tråden 06 07 08
  • Växjöbrud2006

hej på er igen!
    tiden går så fort!
    men nu längtar jag mig tokig! vi har bokat allt som ska bokas, men har inte kollat av detaljer på allt än...
    men det känns ändå som om läget är under kontroll!
    skönt!

(japp - frisör är fixad!)

• friedchen

Ännu en Växjöbrud (eller nära i alla fall).
    Det mesta är klart. Har dock glömt skicka in hindersprövning och namnändring. Brevet går iväg imorgon, hoppas att skattemyndigheten inte drar ut på tiden allt för länge.

Verkar som gästlistan ökar. Trodde att vi skulle bli ca 65, men det blir bortåt 75 i kyrkan, och drygt 70 till festen.
    Puh!

• bebop

Vi fick hindersprövningen godkänd på en vecka. Du kan vara lugn...

• Loppan75

En liten fråga bara. Har ni panik? För det har inte jag och jag känner mig lite onormal. Det är ju under 6 veckor kvar till 8/7 och vi har inte pratat med varken prästen eller kocken ännu.
    Visserligen är allt bokat, alla gäster har svarat, alla kläder fixade, osv, men efter att ha hängt här några månader, så känns det som det borde vara stressigare. Är det bara jag som har sådana funderingar?

• Sverres

Gifter mig också den 8 juli och är inte heller stressad, ännu... Går runt med en känsla av att jag borde vara det. Det kan ha nått å gøra med att jag bor i Oslo men skall gifta mig i Skåne så det är inte så mycket jag kan gøra just nu. Jag antar att när jag åker ner till Skåne den 19 juni så kommer jag børja stressa som bara den ;) Gläder mig nästan till det..

• 20060708

Jag är stressad.. Gifter mig 8 Juli i Norrköping och vi har inte bestämt klart med ptästen, cateringen och jag går och funderar på dukning och så ska jag göra vigselprogram, festporgram och placeringskort samt ordna smycken och mer små grejer. Bara festprogrammet tar ju ett tag och vi ska mitt i detta innan bröllopet åka 2 veckor till spaninen. Har 2 små barn också 8 mån och 2 år.. Fast det är ju roligt ..

• bebop

Loppan75 - Jag har en känsla av att BT är lite stressande i sig. Jag var stressad tidigare, men har lugnat ner mig nu. Det gäller att inse att det är inte maten och vädret och alla de 100 000 andra sakerna som stöts och blöts här som är det viktigaste... Skönt med en avslappnad tråd, tycker jag!

Sverres - Var i Skåne gifter du dig?

• bebop

20060708

Ett tips. Min toastmaster gör festprogrammen och eftersom gästens namn står på detta behöver vi inte göra separata placeringskort... Var inte rädd att be om hjälp - de flesta ser det som en ära att bli tillfrågade!

• Sverres

bebop

Vi gifter oss på østerlen. Vigsel vid Haväng (inte särskilt orginellt men väldigt vakcert) och sen har vi fest hemma i trädgården till mina føräldrars sommarhus, i närheten av Rørum.

Såg att du också gifter dig i Skåne, vardå?

• Loppan75

Bebop

Vad skönt att se att det finns fler än jag som inte är stressade. Började nästan tro att det är normalt att planera bröllop tre år i förväg, gjuta färgmatchade tvålar, prova hundra klänningar och femtio frisörer och prata med tjugo olika präster.
    Vi har bara duttat på med planeringen lite då och då, och jag kan inte komma på så mycket mer som behöver göras. Flumma ihop ett festprogram, bestämma menyn, etc. Jag ser det hela som en viktig dag och en kul fest, men jag varken vill ha, behöver eller förväntar mig perfektion. Börjar inse att det nog är en liten väsignelse att se fram emot bröllopet på det sättet. Många verkar sitta fast mellan lata blivande, hemska släktingar och nedbrända festlokaler.

Svar på tråden 06 07 08