• Köpingsbrud

06 07 08

Hej i det avlånga landet!

Här kommer en blivade brud som står vid altaret den 8 Juli i år.
    Kan inte förstå vad tiden rinner i väg.

Finns det fler som tycker så. Eller ska gifta sig på samma datum.

Hör av er. Roligt och höra hur det går med andra par.

• Svar på tråden 06 07 08
  • Växjöbrud2006

jag tänkte ta tag i det där med presenter till de som hjälper till först efter bröllopet... jag tror inte mina förväntar sig nåt alls, så de kan få nåt tillsammans med tack-kortet tänkte jag! på så sätt köper jag mig lite betänketid! :)

vårt festprogram blir väldigt enkelt:
    menyn, lite allsånger, några med omskriven bröllops-text, och sen bordsplaceringen och förklaringar till vilka alla är och en liten kommentar om varje gäst. sen får det vara bra! vi ska inte ha några pyssel eller sånt. jo, just det, så ska vi ha drinkbiljetter i dem också som jag tänkte perforera med symaskinen! hoppas det funkar!

• virvla

Växjöbrud:
    Jamen, vad är det för allsånger till exempel? Jag har uppslag till vad jag ska ha i programmet, men jag har liksom inget INNEHÅLL....

• GithKat

virvla : har du powerpoint på din dator och en mailadress så kan jag maila mitt festprogram till dej. Ang present till tärnan så har vi köpt ett halsband till vår. Bestman och toastis får varsin whiskeyflaska eller något annat gott.

Idag har jag hämtat hem klänningen, bakat bullar och rosenbröd. Imorgon ska vi åka och köpa chipps mm. På lördag ska jag och shoppa skor med svärmor. Frissan ska jag till på onsdag då jag ska färga och klippa håret. Dagarna går fort nu.. fast inte tillräckligt fort...

• Växjöbrud2006

de allsånger vi har med ordinarie text är:

Idas sommarvisa
    Här är gudagott att vara
    Rosa på bal
    Änglamark
    Ta mej till havet
    Nu grönskar det
    Visa vid midsommartid
    Uti vår hage

hoppas det var lite tips i alla fall!

• bebop

angående musiken Vi sak koppla en Ipod till en förstärkare. jag har sökt på nätet efter bra musik. Hittade gamla-trackslistor på sr och även bra listor på www.djinabox.se
    Perfekta att låna av!

• bebop

allsånger, ja.

Varför inte:
    en sjöman älskar havets våg
    dans på Brännö brygga
    balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind
    nu lunkar vi

• virvla

Å, tack snälla!
    Det börjar bli festprogram av mitt program faktiskt. Fast hittils har jag bara utbytta låtar.... Hmmm......

GithKat:
    Det vore verkligen jättesnällt! Du kan maila till julia (snabela) systernegativ.com

• GithKat

spray är sååå långsamt.. men det kommer snart ett mail.

• GithKat

mailat.. hoppas det funkar

• Växjöbrud2006

nu har vi träffat kantorn och bestäm in- och utlåtar!

nu är det bara att slipa på festprogrammen och sen skicka alla trycksaker på tryck så är vi klara!
    förutom såna saker som görs dagen innan då alltså, typ lämna klänning till frisören, lämna övernattningsväska och sånt!

skönt! :)

fast jag måste hitta mig en bra mascara.........

Svar på tråden 06 07 08