• Köpingsbrud

06 07 08

Hej i det avlånga landet!

Här kommer en blivade brud som står vid altaret den 8 Juli i år.
    Kan inte förstå vad tiden rinner i väg.

Finns det fler som tycker så. Eller ska gifta sig på samma datum.

Hör av er. Roligt och höra hur det går med andra par.

• Svar på tråden 06 07 08
  • morsian-brud

Jag var o kollade vårt feststället idag (första ggn!)
    Tur att dte var bra..utan några små detaljer..mitt i dansgolvet finns 2 stora låga takkronor(?) som hänger..hela rummet e låg, så man komme ratt slå sina axlar om man har otur!
    andra är att vissa rummets dörrar är låga..
    Jag kommer ha problem att komma in..jag e 180cm +skor..

Alltså hela huset e byggt nån gång p 1800-talet..
    Men dte e jätte fin!vi kommer att få stiligt bröllopet!

Vi kommer valsa :Av längtan till dej.

• virvla

Jag tror jag går med er här. Vi gifter oss också den åttonde juli, och jag har liksom ingen känsla för bröllopet ännu. Det känns overkligt och stort och läskigt och helst av allt vill jag bara rymma ifrån alltihop, typ ta resten av bröllopsbudgeten och dra utomlands och gifta oss i hemlighet i en mörk gränd nånstans Nä, det blir fest av det här också.... På något vis.

Jag måste nog dras med lite av er för att det ska bli nåt bröllop av det här

Jag sitter och försöker hitta musik nu, det är ju assvårt! Vi har ingen DJ, utan ska bränna ut blandskivor, men jag vet inte vaaaad!

• virvla

Jag tror inte jag får någon möhippa.... Än så länge har inte tärnorna hittat på något i alla fall... Fast det klart, det finns ju tid kvar. Jag har dock hintat om att jag vill bli möhippad, men vi har en liten bebis hemma, och han försvårare ju bortrövanden lite....

Idag har jag iaf köpt skor, och örhängen. Kvar nu är smink, nylonstrumpor, hårfärg, klippning (på måndag!).

Sambon har hämtat ut sina kläder idag. Vi har köpt tomma CD-skivor till festen. Jag måste göra festprogram! Och vigselprogram! Undrar när vi ska prata med prällen....? Måste nog ringa pastorsexp imorgon ....!

• virvla

Usch, jag är mest orolig och nervös för FESTEN! Fast vi inte ens har valt hur vi ska ha vigseln....! IDAG pratade vi första gången om vi ska ha någon som sjunger i kyrkan! Vi är så OFF! Hjääääälp!!!!

• Växjöbrud2006

virvla

luuuuuuung, det kommer bli JÄTTEbra! hur "sent" ute ni än är!
    än så länge är det rätt gott om tid! man hinner mycket på ett par veckor! :)
    om man pressar ihop min bröllopsplanering till effektiv tid är det nog inte så mkt mer än så jag lagt ner!

lycka till!

(vi har inte valt valsmelodi än... det får bli nåt ganska långsamt så vi hinner få med oss fötterna!)

• morsian-brud

Vi börjar vara klara med stora delen av planeringen..

Igår var jag förbi floristen och frissan..
    Min frisyr och smink kostar ca 600kr, e det mkt?

Kyrkprogrammet, barnssysselpåse och menyn e klar, måste bara skriva ut och kopiera.

Vägskylterna och bilskylt är nästan klara..

Under nästa veckan kommer jag hjälpa till toastmaster med sisn uppgift..och ringa runt till bandet och fotografen..jag har några frågor till prästen..och massor av små grejer hittar jag på SÄKERT!

Tiden rullar på! det e bara några en stacka veckor kvar!!!!jipiiii!

• Köpingsbrud

bebop
    Jag menade att dem är bekväma för mig men ändå snygga och passar till klänningen. Jag vill vara fin, snygg och sexig på ett bekvämt sätt självklart.

Jag och min mamma var och lämna in min klänning i fredags för sy in den lite i på överdelen. Min kille har inte sett den ännu och det är kravet av mamma. För hon betalade den åt mig. Min kille får se den vid fotograferingen innan kyrkan på bröllopsdagen.
    Jag får hämta den 29 juni tillsammans med mamma.

På tisdag träffar vi vår präst i kyrkan och får se hur det blir.

Jag har inte blivit möhippad ännu. Kan tänka mig på lördagen helgen innan bröllopet men inte för tidigt på dagen ska jag jobbar till 14:00. innan min semmester.

Vi får se hur det blir. Har en ettårig son som måste passas så vi får se när/om det blir något.

• bebop

Jag blev kidnappad i lördags! Mina tre syrror hade gjort en gott förarbete så jag hade ingen aning om att det skulle ske redan (trodde mer på helgen före bröllopet)

Det var såååå kul! Trots att vi bara bjudit närmaste familjen på bröllopet var flera av mina bästa vänner med på möhippan. Det kändes fint att de på sätt och vis ändå fick vara med och fira mitt bröllop.

Jag fick en heldag med line dance, bowling, 5-kamp, middag och avslut på Schalgerbaren med karaoke.

Nu känns det som om bröllopet närmar sig! Min klänning har inte kommit än. Den har blivit försenad, men det är ingen panik.

Valsen. Vi ska ha "Av längtan till dig" i kyrkan, så det kanske blir lite konstigt att ha den som vals. Fler förslag?

Virvla

Det är lugnt! Håll fokus på varför du gifter dig! Du har träffat din drömprins - allt annat är världsligt!

• JohannaLa

Jag hoppar in här med! =)
    Vigsel kl 14.00 i en föreningslokal i Göteborg, så enkelt som det kan bli! =)

• _sus_

hej brudar...
    det är snart dax.
    jag ska prova min toall för andra gången i morgon sen så sys den riktiga klänningen... spännande!

Svar på tråden 06 07 08