• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • GoaSmulan

Håller med, hellre hetta än regn. Och ingen blåst helst!

• Trollsländan

Äntligen är mina inbjudningskort skickade...oj vad sen jag är jämfört med er andra. Jag satte ganska snar osa så att jag kan ev bjuda in fler om många tackar nej. Så skönt att äntligen fått iväg dem. Vilket jobb det var och få dem färdiga. Nu ska vi satsa på att göra hemsidan klar ikväll, och förhoppningsvis lägga ut korten där.

• Bröllop 060812

Åhh en hel del som gifter sig samma dag*ler*

Vi är klara med det mesta har lite problem med musiken i kyrkan bara*ler*

• Trollsländan

Idag kommer mina inbjudningskort fram till alla 70 gäster och jag är så glad och lättad. Nu ska det bli så spännande att se reaktionerna. Jag nästan spricker...av förväntan. Vi har också fått ut en första hemsida som vi ska uppdatera efterhand fram till bröllopet. Den blev så fin och jag är så jätteglad.

• happyhippies

Idag kommer en laddning av våra "inbjudningsrullar" fram, (de blev så fina!), och så ska vi strax gå till Postmuseum och skicka iväg en laddning till...några får direkt i handen. Är också öppna för att bjuda in fler, tror vi kommer att lära känna en del under sommaren...vi känner oss lite sena, men vad 17. Det beror på att datumet har ändrats fram o tillbaka pga vissa saker som skulle synka. Känns så skönt att det är klart! Vi hittade ceremoniplatsen och då föll allt annat också på plats.
    Gifter oss i en sagolik eklund norr om Norrtälje, har festen i en lada kallad "Kulturladan" på Väddö. Det mesta är under kontroll, förutom hår och smink. Ska ta tag i det nu!

• lilla_grodan

Vad skönt att man inte är ensam om att skicka korten "sent". Vi fick alla våra kort levererade igår, och idag går de iväg med posten

• Trollsländan

Tack happyhippies och lilla grodan
    ni gjorde verkligen min dag...var rädd att det bara var jag som var sen.
    Jag har satt OSA den 15 juni, har förstått att många ångra sig med för sen OSA. Nu ska jag försöka få tag på bra catering.

• lilla_grodan

Och ni gjorde min dag

Fast nu blev jag osäker eftersom vi har satt OSA till 15 juli, jag har missat att det är vanligt att folk ångrar sig med sen OSA.... Men det kanske går bra ändå.

• Trollsländan

lilla grodan
    Det ordnar sig nog ändå. Vi väntar oss att en hel del tackar nej, och med tidig osa kan vi bjuda in fler som vi tyvärr tagit bort första omgången... Vi har många långfärda gäster...därav att vi tror de kanske tackar nej

• lilla_grodan

Trollsländan:
    Smart. Vi har också en del gäster (som bor utomlands ) som vi vet kommer att tacka nej. Speciellt eftersom vi har ett förmiddagsbröllop, visserligen med middag och allt som vanligt förutom att det inte blir dans och inte lika sent. Men det är inget som de 3-dagarsbröllop som de är vana vid

Svar på tråden 12 augusti 2006