• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • Mitt hjärta är hemma

Svessan: Ingen som helst fara!!! Inte taskigt överhuvudtaget. Skoj att det löste sig med dina skor

• Uller

Vi har börjat kicka lite på festprogramet och vad vi vill ha i det.

Nästa lördag ska vi träffa vårat vice värdpar och vår toastmaster för att prata om vad vi vill ha hjälp med och vad de ska tänka på och göra.

Hur nu vi ska veta det? Jag är en mycket ovan bröllopsperson har varit som gäst endast på ett bröllop.

• GoaSmulan

Jag blir så glad men samtidigt nervös när telefonen ringer och det är någon som vill anmäla sig till bröllopet. Idag ringde min faster och anmälde sig, sin karl, min kusin, hans sambo och hans två barn. Nu är det totalt 14 som ringt och anmält sig och 5 som tackat nej av 54.

• lilla_grodan

Vi har legat ganska lågt sedan vi skickade ut inbjudningskorten. Tyvärr är en kompis bjuden till ytterligare ett bröllop den 12:e - kanske t.o.m till någon av er

Kläder till sambon återstår. Själv behöver jag skor och underkläder. Tårtan är inte beställd än... Dessutom måste vi boka hotell till bröllopsresan (har bara bokat flyg än så länge).

• lilla_grodan

Just det, jag måste bara berätta en sak till. Jag blev så otroligt rörd när jag hörde att vår bestman och hans flickvän vill sjunga för oss i kyrkan! Jag kommer att gråta floder Men det känns jätteroligt att de vill sjunga för oss.

• marro

Vad roligt med vänner som sjunger i kyrkan! Vår kompis ska sjunga 2 sånger o spela piano till. Kommer oxå gråta floder!!
    I dag ska jag träffa min kompis som ska göra buketten, titta på blommor, band att binda den med o pärlor till grässtrån! Ska ha kallor med lite grässtrån som är pärlbeströdda! 74 dagar kvar (inte för att jag räknar)
    Lilla_Grodan: Tror inte att det är nån av dina vänner som kommer på vårt bröllop..men man vet ju aldrig

• svessan

I natt hade jag min första bröllopsdröm så här drygt två månader innan bröllopet. Hoppas man inte blir förföljd av dom för dom är ju lite stressande.
    Den var helskum. Skulle inte gifta mig med sambon utan med en annan kille och två eller tre tjejer. Jag minns att jag tyckte att killen var en tönt men jag tänkte att jag hade ju tjejerna också. Men så tänkte jag på dem och kom på att dem var ju jättetråkiga. Jag satte mig i ett avlägset rum gömd under middagen och fotade över den vackra staden för jag ville visa min sambo hur fint det var.
    Sen drömde jag också att det snöade. Typiskt, att det skulle vara så dåligt väder just på mitt bröllop.
    Och sen var det ju massa annat snurr som det alltid är i drömmar.

Tror att det är den där artikeln vi ska vara med i som gör mig lite nervös.

• svessan

Idag är artikeln publicerad. Det blev bra.
    Kolla in del två om ni har gp. eller på gp.se, där är även ringen och inbjudan med.

• Trollsländan

Hur går det tjejer. Vi har ingen toastmaster, ingen brudklänning, men inbjudningarna är i alla fall skickade.

• SnartW

Här går allt bra, är mitt uppe i planeringen. Det är jätte skojigt, allt bara flyter på. Idag fick vi oxå hem hindersprövningen och att man ska byta efternamn om si så där 71 da´r. Och mer än hälften har anmält sig så nu sitter jag och funderar lite på bordsplaceringen, den är lite lurrig.

Svar på tråden 12 augusti 2006