• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • Trollsländan

lilla grodan
    Det låter urkul med förmiddagsbröllop, lite storstads chic´t. Ska du ha kort brudklänning?
    Du kan ju alltid ringa runt lite tidigare och kolla med dom du tror kommer tacka nej. Förhoppningsvis är ju gästerna som man bjuder någorlunda nära så man kan ringa och snacka lite:)

• lilla_grodan

Trollsländan:
    Jag kommer att ha en lång brudklänning ändå, det hade känts konstigt att ha en kort (även om de också är fina) Planen var att vi skulle åka iväg på bröllopsresan direkt efter middagen, men sen upptäckte vi att flyget bara går på morgonen. Fast vi bestämde att ändå hålla fast vid förmiddagsplanen eftersom det känns roligast. Men visst börjar jag få lite ågren för att bröllopet och middagen tar slut för fort

• Trollsländan

Var inte rädd för det. Jag skulle lägga lite planeringstid på att ha aktivieter efter middagen, typ: lekar med brudparet. Bra levande musik kan få gästerna stanna hur länge som helst. Powerpointslideshow med roliga bilder på er från det att ni träffades till nu. Fyrverkeri (om pengar finns, tips här är att introducera de idéen för killen, din pappa och svärfar, eftersom killar får något längtansfullt i ögonen så fort man nämner dynamit och smällar). Samt vikning!!!

• lilla_grodan

Trollsländan:
    Fast saken är den att vi vill ha kvällen fri för oss själva Eller så var det tänkt i alla fall, jag är bara orolig att man kanske hade velat ha ett längre bröllop trots allt. Men vigseln är bokad till 12 och man kan ändå inte hålla kvar gästerna hur länge som helst när de kommer så tidigt. Dessutom är vår lokal redan uppbokad av någon annan från klockan 18?
    Vigseln är alltså klockan 12 och i närheten av lokalen (dit vi bussar gästerna). Kl 13-13.15 hoppas vi kunna påbörja brudskål med snittar och mingel (min pensionerade ?pianist-pappa? skall spela samtidigt). Kl 14.00 börjar middagen (enbart huvudrätt) med lite tal och sånt, och sen blir det tårta och avec. Kvart i 17.00 åker vi iväg och sen avgår gästernas buss tillbaka till kyrkan. Jag hade hoppats på ytterligare en timme, men lokalen är som sagt bokad från klockan 18 och en timma mer eller mindre kanske inte gör så mycket. Sen har vi pratat lite om att ha en ?privat? efterfest för de allra närmsta hemma hos sambons föräldrar med presentöppning och mer champagne. Sen vill vi ha resten av kvällen för oss själva och nästa morgon går vårt flyg.

• marro

lilla_grodan: Vad mysigt det låter! Tror inte ni kommer ångra er! Och de gäster som vill fortsätta festa efteråt kanske kan göra det på egen hand? Det hade jag gjort :) Var ska ni åka på resa?

Igår pratade jag med min frisör, o det känns superbra! Ska ses nästa gång jag åker hem hem, o prova lite frisyrer!

• lilla_grodan

Marro:
    Jag hoppas också att vi inte kommer att ångra oss, men det tror jag nog egentligen inte. Jag har bara lite allmän brudnoja och har börjat ifrågasätta alla idéer som vi tyckte var toppen från början

Vi skall till Japan i 2,5 veckor. Det skall bli fantastiskt kul!

• Trollsländan

lilla_grodan
    Avundas dig som ska till japan. Vi ska spara ett halvår-år till innan det blir någon bröllopsresa. Gillar ändåså inte att lämna sverige när det är sommar.

• marro

Ååå japan! Härligt! Vi kommer inte kunna åka någonstans förrns nästa vår/sommar! Även fast vi önskar oss resan i present så kommer vi nog få lägga till lite själva! + att vi inte kan bestämma oss för vart vi vill åka! Var ska ni trollsländan?

• lilla_grodan

Sverige är underbart under sommaren, så det känns lite trist att lämna landet Men samtidigt ville vi åka på resan direkt efteråt. Japan har alltid varit vårt drömresemål, så det skall bli jättekul. Vi var på Maldiverna förrförra vintern och det kan jag verkligen rekommendera. Underbart vatten och snorklingen var fantastisk.

• Trollsländan

Marro
    Vi har faktiskt inte bestämt vart vi ska. Pengarna kommer bara räcka till bröllopet...vi ska se om vi får lite bidrag av gästerna och utifrån det bestämmer vi. Men Maldiverna hade varit underbart. Eller kanske seychellerna.

Svar på tråden 12 augusti 2006