• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • GoaSmulan

Vi har kollat kostymer idag och faktiskt hängt undan en, ska köpa väst i morgon så vi kan testa med väst, skjorta och slips med.

• Mitt hjärta är hemma

Idag har vi köpt en slagborr, monterat grejer i nya hemmet, jag har jobbat kväll och efter det var älsklingen och jag och åt sen middag på restaurant. Så himla härligt att gå ut bara han och jag.

• GoaSmulan

Nu är kostym inhandlad, den är hos sömmerskan för ändringar nu och vi får hämta den om 1-2 veckor. Jag har köpt parfym, nagellack, ögonskugga och läppstift så det blir mindre och mindre kvar att göra.

Så här blir resultatet på min m2b:
    groups.msn.com/MalinJonasBrollop/klder.msnw&PhotoID=26

• luv

Har idag varit och beställt vigselring! Det blev en Lovisa 5,0 från smycka!

Ni som redan fått ringarna eller ska få dom snart, när ska ni lämna in förlovningsringen för putsning??? Man vill ju att båda ringarna ska vara glansiga och fina när den stora dagen kommer

• marro

I dag har jag träffat min toastmadame som är helt underbar! Hon fixar festprogrammen!! Jag behöver bara lämna bordsplaceringen + presentation av gästerna, så grejar hon med resten o trycker dem! Sen planerade vi lite till!

Vårt OSA gick ut i söndags, o ALLA har svarat, endast 1 person som inte kunde komma! Superkul verkligen att alla vill vara med på vår dag! För tillfället sitter jag i mina bröllopsskor o pyjamas De måste ju töjas!

På torsdag ska jag lämna in ringarna för gravering. Sen ska vi till Rusta o köpa kaffetermosar, o IKEA för fler champagneglas!
    Finns grejer hela tiden om man så vill!!
    GoaSmulan; Vad har du köpt för produkter? Vill du dela med dig?

Snaaaaart är det dax! Längtar massor!

• GoaSmulan

Jag handlade på Yves Rocher, där jag brukar köpa parfym mm. läppstift från luminelle färg: coral féerique, naggellack couleurs nature färg: Rose intrigant, ögonskugga couleurs nature färg: neige rosée och parfymen heter Ode à l'amour passionnément.

• Trollsländan

Min brudklänning, var är du???

• Cassiopeija

Jag beställde vigselringen i lördags, så skönt när man kan bocka av saker! Det börjar bli så pirrigt nu, jag blir nervös hela tiden när jag tänker på att det inte är så länge kvar nu. I helgen hade jag min första bröllopsmardröm också och jag gissat att det kommer fler...

• happyhippies

Hade också min första bröllopsmardröm i förrgår natt...
    Bara några timmar före bröllopet befann jag mig av någon konstig anledning på en återträff med min gymnasieklass (!) Träffade min gamla klasskompis,(som jag även i verkligheten bjudit på bröllopet med ej ännu fått svar av), och hon hade förvandlats till en riktigt knastertråkig typ som pratade på gnälligt dalmål. Sa att hon och hennes man var hjärtligt välkomna...
    Tänkte att "klockan är ju bara halv två så det är ju gott om tid"...(bröllopet är kl. 15.00...) Plötsligt insåg jag att klockan var kvart i tre, gästerna var på väg, jag befann mig tio mil från platsen och INGENTING var klart! Ingen klänning, ingen frisyr, ingen mat, min blivande hade jag ingen aning om var han fanns...

Vaknade alldeles kallsvettig...

• svessan

Verkar som att vi är flera som har haft våra första bröllopsmardrömmar. Hoppas att man slipper fler (i alla fall många fler).
    Annars ligger jag ganska lågt just nu. Började jobba i torsdags så det tar ju lite mer tid än att studera.
    Väntar på att mina skor ska komma.

Svar på tråden 12 augusti 2006