• insideharmony

Medeltidsbröllop

Ja gör här en ny tråd för oss där vi kan slå ihop de två andra trådarna vi hade å vi blir fler i samma om vi slår i hop dem i stället ;)

En tråd för oss som planerar ett medeltida bröllop

Jag startar här nu en tråd för oss som vill planerar att ha ett medeltida bröllop. Tyvärr har jag hit tills ej sett någon som planerar för detta. Därför startar jag en egen tråd å hoppas att ni andra som oxå vill ha det så hittar mig. Så kan vi ha denna tråd att snacka lite med varandra å byta ideer å tipps till varan å även länkar bilder mm. Oxå kul å höra hur långt ni kommit på vägen å hur det går med planering å så. Vem vet vi kanske kan bli ett gott gäng som hänger på denna tråd för lite likasinnade är vi ju då :D
    Jätte kjamizzar på er alla!

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat.

• Svar på tråden Medeltidsbröllop
  • insideharmony

Isabeau
    Då får man ju tacka för komplimangen :D
    Fast de e ju min bror som har fixat den fräcka bakrunden å klippt ut mig från stt annat kort så de längst ner är bara jag utklippt. Från början stod de folk runt om, kring oxå :D

Å klubbar de har vi en hel del nu. Vi startar ju en ny varje vecka :D Tro detta ha blivit klubbarnas tråd :D

Elinore 23/9-06
    Å framförallt har vi nyfikna klubben här :D ;) Å de är så kul att alla vill se å ta del av varandras framsteg.

• Kirsto

Isabeau: Nu är era bilder uppe på min hemsida! Hoppas det är ok. Tycker de blev attans snygga!

Åker till mor och far en vecka nu, kikar kanske in nån gång, men vet att det inte blir ofta. Kram så länge till alla medeltidstöser!

• Marjonett

Hej tjejer,

Fix tips av Sol att ni hade en liten medeltidstråd här så jag var ju bara tvungen att surfa hit och kolla läget lite.

• Marjonett

Attans då.... råkade trycka fel och skickade iväg innan jag skrivit klart...
    nåja, här är jag igen...

jag och min Erik ska gifta oss
    4 augusti -07, vi håller på och planerar för fullt, har hittat massor med fina saker som jag bara vill ha.

Vi ska ha rullade inbjudningar med hampagarn knutet runt det kommer bli jättefint.
    Ska försöka lägga in bilder på svart brud sidan så ni kan få se hur de ser ut inuti.

Ha det så länge / Kram Maria

• Elinore 23/9-06

hej igen tjejer!

vad kul att ni är nyfikna.,., då måste jag ju berätta lite utav vad vi hade tänkt oss

Min klänning skall vara medeltidsinspirerad, den är gjord av indisk brokad och siden...bild finns i mitt galleri på familjeliv
    beta.familjeliv.se/hem/elinore/galleri.php
    Vi gifter oss som sagt i uddevalla kl 17, den 23.e september i stadskyrkan och kommer ha vår fest i socitetssalongen.
    maten kommer bestå av varmrökt ål, äggkaka, hjortfilé, rödvin och vitlökssås och rostade rotfrukter samt äppelkaka och tårta (jag är kock så jag är lite petig med vad vi skulle ha och inte ha.. ) jag har ingen aning om hur jag vill ha håret ännu..mer än att det skall vara utsläppt.... kanske ni har några ideér?

• Elinore 23/9-06

glömde säga...klänningen skall vara röd i ärmarna (innuti) och längst fram på klänningen där det bryter av...man ser på bilden...

• Belsebubblan

Hörni...ni om ngr borde veta: en sån där tjusig slöja som sitter fast i en virad tygkrans?( Hoppas ngn fattar vad jag menar...) Var hittar man en sån?

/ Agnes

• Elinore 23/9-06

finns på alla medeltidsmarknader... säkert hos maskeradafärer också...

• Belsebubblan

Och vart hittar man sådana butiker?

• insideharmony

Marjonett å Belsebubblan
    Välkommna till tråden ;)

Svar på tråden Medeltidsbröllop