• insideharmony

Medeltidsbröllop

Ja gör här en ny tråd för oss där vi kan slå ihop de två andra trådarna vi hade å vi blir fler i samma om vi slår i hop dem i stället ;)

En tråd för oss som planerar ett medeltida bröllop

Jag startar här nu en tråd för oss som vill planerar att ha ett medeltida bröllop. Tyvärr har jag hit tills ej sett någon som planerar för detta. Därför startar jag en egen tråd å hoppas att ni andra som oxå vill ha det så hittar mig. Så kan vi ha denna tråd att snacka lite med varandra å byta ideer å tipps till varan å även länkar bilder mm. Oxå kul å höra hur långt ni kommit på vägen å hur det går med planering å så. Vem vet vi kanske kan bli ett gott gäng som hänger på denna tråd för lite likasinnade är vi ju då :D
    Jätte kjamizzar på er alla!

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat.

• Svar på tråden Medeltidsbröllop
  • Sockerpinglan

Hur ska man hinna sy en klänning till årets medeltidsvecka då när man har bröllop att tänka på? Suck...

Nåja, nu struntar jag i allt och åker iväg och tokshoppar i London i helgen istället!

Javisst är BT bra till många saker!

• Sockerpinglan

Förresten brukar alla ni som hänger på den här tråden åka till gotlands medeltidsvecka?

• Kirsto

Sockerpinglan: LÄnge sen jag var dit nu, har varit där 2 ggr.

• Isabeau

Länge sen för mig också, tror det var 10 år sen sist Men det finns ju många andra medeltidsfestivaler också som tur är så man inte får abstinens

• Drakdal

Vilka medeltidsfestivaler brukar ni vara på?

Vi brukar hinna med leksand, skokloster, visingsö, ibland gotland och i år ska vi till hova för första gången, samt några fler småspel. Kan tillägga att vi brukar jobba på tornerspelsbanan på leksand, visingsö och ett gäng småspel, och iår även hova.

• Kirsto

Drakdal: OJ! Vilka turnéer ni hinner med! Kul!

• Drakdal

Ja det är jättekul men ser jag det mer som ett jobb än som ett rent nöje och det är lite tråkigt. Skulle absolut inte vilja byta bort det men det är inte riktigt lika kul längre.

• Isabeau

Drakdal: Skokloster blir det varje år! Vi åkte förbi Hova förra året, men hann tyvärr inte stanna eftersom vi skulle vidare då...

• insideharmony

Hej tittar bara in en snabbis, nu ha de varit lite mkt igen. Samma dag som ja fick drömjobbet som ja ska börja på i morgon. Så fick ja senare på kvällen reda på att min morfar gåt bort och mormor blivit ensam. Så ja orkar inte skriva så mkt just nu. Kram på er!

• Isabeau

Sol: du har verkligen haft otur med att många av dina nära och kära gått bort inom kort tid. Men eftersom du har gåvan att kunna träffa dem "på andra sidan" så kanske det känns som en liten tröst? Skickar många kramar!

Svar på tråden Medeltidsbröllop