• insideharmony

    Medeltidsbröllop

    Ja gör här en ny tråd för oss där vi kan slå ihop de två andra trådarna vi hade å vi blir fler i samma om vi slår i hop dem i stället ;)

    En tråd för oss som planerar ett medeltida bröllop

    Jag startar här nu en tråd för oss som vill planerar att ha ett medeltida bröllop. Tyvärr har jag hit tills ej sett någon som planerar för detta. Därför startar jag en egen tråd å hoppas att ni andra som oxå vill ha det så hittar mig. Så kan vi ha denna tråd att snacka lite med varandra å byta ideer å tipps till varan å även länkar bilder mm. Oxå kul å höra hur långt ni kommit på vägen å hur det går med planering å så. Vem vet vi kanske kan bli ett gott gäng som hänger på denna tråd för lite likasinnade är vi ju då :D
    Jätte kjamizzar på er alla!

    Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

    Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat.

  • Svar på tråden Medeltidsbröllop
  • insideharmony

    Kirsto
    ja ska nog testa me en som är snäppet tunnare å den inte går av men ändå inte beter sig riktigt så jobbigt som denna.
    För denna vill bara dra i hop sig åt ena ändan så den blir inte riktigt bra *morr*
    Men tar ja en tunnare tråd så kanske de bli lättare att få de rakt.

  • Kirsto

    Sol: Ja, det blir ju finast om det syns att det är virkat tycker jag.

  • insideharmony

    Kirsto
    Ja de e de som är meningen att de ska synas ;)
    men ja håller på å dö av rastlöshet för ja måste vänta ända till tisd för att kunna köpa ny tråd *suck* Å de e ju en evighet när ja vill sätta igång me de NUUUU!!!

  • Isabeau

    Hej! Slänger in en liten hälsning här så att ni inte glömmer bort mig! Känner mig lite bättre nu, men kommer nog att vara borta från jobbet nån vecka. Har delegerat lite till brorsan så att jag kan ta det lite lugnare på den fronten. Hinner i alla fall brodera lite..Kramar från Isse

  • Kirsto

    Ibbe: Kära nån, här krävs det helt tydligt mera nussar! *nuss, nuss* Vi saknar dig!

    Sol: Jag vet verkligen vad du menar! Jag kan få pysselnoja när jag inte har rätt prylar hemma, bara kryper i fingrarna.

  • insideharmony

    Ja stackars Ibbe lille vi skrämmer de onda med ett buuu. Kom att tänka på de där barnprogrammet när de sjöng en sång för att ta bort de onda me Magnus härenstam å gänget. Så fi få hoppas de funkar även om de ej gör ont ;)

    Nu ha ja fårr sån pyssel noja att ja sitter å tillverkar ett spel till min dotters kalas. ska ha kalas på lördag fö hon bli 10 på tisdag. Men de e ju de då när man fyller 10 är man ju förstor fö barnkalas men vill ju gärna ha ett ändå. Så i år bli de en tjejsnacks träff i stället. Å de spelen som finns kostade typ 300:- å kunde max vara 6deltagare å de ska vara 10 ungar här. Så nu sitter ja å gör egna frågor på små söta kort som ja tilverkar och plastar in. Som ska bli till sanning el konka typ.

    Så nu behöver ja eran hjälp här. Fö ja ha lite ide torka på va man kan skriva på korten utan att de bli allt fö avanserat fö den åldern. Samt ska de ju vara lite halvpiniga frågor att besvara.

    Sen ska tjejerna få varsin makeup av mig oxå så de ska få känna att de är en tjejträff me allt va de innebär.

    Å nu ha ja oxå blivit testpilot för att bygga en egen hemsida på svartbrud. Jätte kul så ja ha nu de sista dagarna varit i full fart me att knaåpa där. Sidan kommer upp innom kort. antagligen redan nästa vecka. Ja länkar till dig där kirsto ja ha tagit bilden på din överskrift och lagt bredvid länken till dig så den ska bli mer intressant att gå in på. Om de e oki att ja gör så förstås. Som sagt sidan e ju inte upe ännu så ja fill fråga dig innan ja lägger ut den. Men ja misstänker att de e oki därför ha ja redan testat hu de blir.

  • Kirsto

    SoL: Ja! Det är väldigt ok! Glad för alla besökare som kan trilla in ju!

    Vad duktig du är du är som gör ett spel.

    Svårt att få ihop många frågor... Som du säger - får inte bli FÖR avancerat...

    Kanske: Vem tycker du är snyggast i klassen?

    Vem skulle du vilja pussa?

    Har du kramat nån kille (i klassen, som vi inte känner, överhuvudtaget..?)

    Man kan ju blanda lite allt möjligt också, som
    vilken är den bästa bok du har läst?

    Eller ge uppdrag som
    -berätta om ditt pinsammaste minne
    -måla ögonen på någon annan i rummet
    -säg en mening (man kan skriva ut vad hon ska säga) på skånska

    Ja, inte vet jag.

  • Drakdal

    hej igen, länge sedan. vet att vi kanske inte ska ha ett medeltidsbröllop men nu funderar vi på att ha en del medeltida inslag i alla fall. Dels har vi två som ska lära ut medeltida dans till alla under festen. Sen funderar vi på att hyra in rävspel och kråksång om de är lediga och inom rimlig prisklass. Delar av klänningen är ju också lite medeltidsinspirerad och sen funderar vi på om vi ska ha en medeltidslåt som ingångsmarch.

    Vad ska ni ha som ingångsmusik?

    Kirsto, tack än en gång för monogrammet, det är jättemånga som har kommenterat det och sagt att det var jättefint!

  • Kirsto

    Drakdal: Wohoo! Vad glad jag blir för berömmet! Roligt!

    Kul att några lär ut en medeltida dans! (ballad eller nåt annat? Vi är nyfikna här vet du!)

    Vi har inte tänkt så mycket på musiken ännu, men jag gissar att det blir nåt åt det populärmusikaliska hållet. Sambon är inte lika folk- och medeltidsmusikfrälst som jag.

  • happyhippies

    Tjoho!

    Kul att vara här igen! Har formulerat våra inbjudningar idag. "Vi har ett tidlöst sagotema med inspiration ur alvernas värld..." står det bl a.
    Ska bli intressant att se hur folk följer temat.
    Har hittat en jättefin ceremoniplats, vid sjön Erken i Roslagen, ett naturreservat med ängsmark och stora pampiga ekar. Ett fornlämningsområde, ligger nära vikingabyn Storholmen. Känns helt suveränt!

Svar på tråden Medeltidsbröllop