Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
A:s svett luktar faktiskt gott!
...eller ja, MAN, ni vet! Fast det skulle bli jobbigt om andra tjejer också tyckte det! Då fick jag ju inte ha honom för mig själv!
Gemma: hoppas att du somnat!
BrudJuni: synd att man inte kan lagga upp lukter pa natet, for nu ar jag nyfiken!
Kaisa,
Jag är väldigt känslig för människors dofter. Tror egentligen att man till stor del blir attraherad av personer vars doft tilltalar en, typ feromoner (är det en myt eller??)
Spannande. Ar det just dofter som du ar bra pa/kanner tydligt eller aven ackliga lukter? I sa fall maste det vara jobbigt att ha sa kansligt luktsinne. Nar jag var gravid sa var jag kansligare for en del lukter, men det tror jag ar ratt vanligt.
Jag har hort det dar om pheromoner (stavning?), tror inte att det ar en myt. Men jag tror ocksa att man valjer partner pa andra egenskaper. Men inte du alltsa! :)
Hej på er! Just nu luktar det överlack (revlon top speed) i lägenheten, blandat med mögel och nytvättad tvätt. Smogen ligger som fetvadd över Shanghai idag, fick nästan som en allergichock igår när jag var ute och powerwalkade på de slingriga gatorna runtomkring. Lyckades snooza mig upp vid 10.30 istället för att som igår stänga av klockan och gå upp vid 13-tiden. Somnade inte förrän fyra i natt som ni säkert räknat ut, men det är OK.
Igår hade jag förresten min allra första kinesiskalektion! Spännande. Hon tyckte att jag hade jättelätt för ljuden, beror kanske på att det blir mitt sjätte talade språk, men alltså HUR kommer de ihåg orden..? De låter ju likadant allihop! Nåja, när jag börjar universitetet (som jag planerar) blir det nog en smula klarhet. Till dess kör jag på med privatundervisning för nu är jag trött på att känna mig som en turist i min egen stad.
Ferromoner - jag tror stenhårt på dem! Träffade en man på internet för typ tio år sen och det GICK bara inte, vi hade hundra procents personkemi i text men i verkligheten... han bara klagade på att jag höll på och tvätta mig (vilket inte är sant) och själv tyckte jag att han luktade gammal fimp. Vi höll ut en vecka ungefär, sen återgick vi till vår nätromans, tills jag träffade min nuvarande man. Vars lukt jag inte ens tänker på eftersom den så omärkligt förenar sig med min egen. Men oavsett hur sunkig han är tycker jag aldrig att doften blir frånstötande, och SÅ känner man minsann inte med alla.
Nä nu govänner ska jag ta tjuren vid hornen och gå och göra en... pedikyr! Livet är hårt ;)
Kramar, lyx-G
Men alltså just nu undrar jag hur mannen och jag någonsin ska få ihop det... eller till det... eller hur jag nu ska uttrycka det. Vi lever numera på samma plats men ändå i skilda tidszoner. Han kommer hem vid åttasnåret och går då antingen direkt till sin PT (som har hårda röda läppar och är föredetta elitgymnast) alternativt till sin privatundervisning i Kinesiska. När han är klar käkar vi middag, ofta vid tio - halvelva. Och sen stupar han i säng rätt omgående efter det. Varefter jag sitter kvar och gör, ja ni vet vad, halva natten. Klockan fyra på morgonen hörs mummel från sovrummet (där samtliga lampor står på):
- Jag vill ha min küddäääää! Min kött-küddääää!
Det är inte riktigt sant att allt låter sexigare med fransk brytning.
- Kudden kan inte just nu, svarar jag. Kudden är och shoppar nytt... eh... ÖRNGOTT.
När jag är färdig är jag noga med att tömma cache och minne och alla andra spår av Net-a-porter, shopbop, Neimann Marcus och Saks fifth avenue. Men jpegarna på Anna Sui-klänningar fyller numera halva skrivbordet.
Problemet är att mannen också älskar klänningar! Varje gång man visar honom säger han alltid: "Du skulle vara fin i den."
Tur att man inte har en CHANS att beställa nåt när man bor i Kina. Och kinesisk klädshopping har jag tröttnat på för länge sen.
Kram, G
zea, maria 73, hur mår ni?
Lapinette... vet att du mår som en prinsessa men saknar dig ändå.
Gemma:Vad härligt att ha dig tillbaka!
Har saknat dig massor på denna tråd,nu börjar denna andas lite Gemma igen,i like!
Vilken underbar semester ni verkar ha haft i Ungern.Är det något jag tyckte var jobbigt med Kina var just luften eftersom jag lyckades verkligen pricka in att åka dit maj-juni.Du får helt enkelt fokusera på alla roliga saker man kan göra i Shanghai som inte finns i Stockholm.Kan långt ifrån lova något men ska skicka ett meil igen, till mina kontakter i Kina och se om det finns någon ledig tjänst åt dig.Jag vet att du precis har kommit dit men när är du tillbaks i Stockholm?
Stor Kram/zea
Gemma, jäklar, ditt sjätte språk! Och jag som tycker att jag är duktig med mina 4!
Kaisa, tyvärr är jag ju ganska känslig för alla lukter, inte alltid så kul när man jobbar inom sjukvården med diverse ruttnande bensår etc... Men jag kan munandas utan problem, så det brukar gå ganska bra.
När A och jag först träffades visste jag snabbt att det fanns förutsättningar eftersom jag kunde sova ihop med honom, och sen hans kroppsdoft som tilltalade mig. Sen har han ju andra kvaliteter också som gör honom till min drömman!