Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Har lagt ned att försöka få fatt i pappa. Hans mobilnummer verkar inte funka längre. Tänkte på vad han sa till mig senast vi pratades vid (typ 2 mån sedan). Kathy (han är den enda som använde smeknamn till mig) var inte orolig. Så, nu är jag inte orolig utan tänker...han dyker upp.
Lapinette, ni kommer att gå på adrenalin hela dagen! Dagarna efteråt är ni säkert rätt trötta!
Jag hoppas att din pappa kommer, men om han inte gör det - låt det inte förstöra er stora dag!
Nej, han ska absolut inte få förstöra vår dag. Han känns så avlägsen och är inte alls delaktig i bröllopet så jag tror faktiskt jag skulle klara av att skaka av mig det hela om han inte dyker upp.
Brud_juni2007 - skulle behöva en dos adrenalin nu! Har suttit hela eftermiddagen med samma rapport..är såååå trött men vill absolut träna mitt favoritpass ikväll.
Lapinette, du far se det som en bonus om din pappa kommer!
Bara 5 dagar kvar! Nar kommer O till Sthlm?
Vart i Italien skall ni aka? Vi funderar pa att aka till norra Italien. Till Florens och omradet runt ikring. Och till kusten. Monterosso-omradet lockar. Har hort att det finns jattefin vandring i bergen dar, samt god mat i omradet, vilket ar helt i var stil!
Min pappa ringde imorse och han kommer inte. Trodde faktiskt inte jag skulle bry mig så mycket som jag gjorde. Storgrät - här på kontoret! och hade besök...som fick stå och vänta. Min farmor dog den 11 april och pappa var där och flyttade hennes saker m.m. och blev då påkörd av en bil. Han fick någon slags hjärnskakning (tror jag) för han kunde inte gå ordentligt och har legat på sjukhus. In i det sista hoppades han på att komma men kom inte hem till Tokyo förrän idag och får ännu ej köra bil och måste tillbaka till sjukhuset.
Det var tråkiga nyheter Lapinette. Förstår att du blev ledsen, och han är säkert lika besviken själv. Skönt ändå att han verkar vara på bättringsvägen, även om det går långsamt.
Inte många dagar kvar nu innan du blir Madame! Ni kommer att få en underbar inramning av Moder Natur på ert bröllop. SÅ vackert som det är ute just nu... Tänk att man alltid glömmer hur breath taking svensk försommar är.
Kaisa: som ungdom tågluffade jag i Italien en hel månad. Som vuxen har det blivit Rom, Venedig och Sardinien. Ett så vackert land! Florens och Toscana är otroliga trakter med mycket kultur och god mat. Har aldrig varit i de italienska bergen, men jag antar att de är som de franska alperna - sommartid är det verkligen en upplevelse att följa vandringslederna. Låter som en perfekt semester!
Kaisa - har varit en del i norra Italien och Florens älskar jag. När vi var där för 3 somrar sedan hyrde vi en lägenhet på en sluttning ovanför Speziabukten och gjorde dagsutflykter därifrån. Vi åkte till Cinque terre, Pisa, Lucca, Portofino etc. En av de bästa semestrar jag haft! Dagarna innan så bodde vi på hotel vid Gardasjön och dagarna efter så åkte vi just till Florens och sedan Verona.
O kommer på torsdag till Stockholm. Nu sitter han och letar kontor och annat här i Stockholm. Det händer mycket just nu!
Lapinette: Oj vad trakigt med din pappa! Hoppas att han kryar pa sig snart! Om det nu ar nagon trost sa har du inte hort fran honom pa grund av att han forlorat bade sin mor och balansen...inte pa att han undvikigt dig och inte ville komma. Hoppas pa att er Japan resa blir av i host sa att ni kan titta pa bilder tillsammans fran brollopet.
Monterosso ar "huvudstaden" i Cinque Terra omradet om jag har forstatt det ratt. Vilket val ligger strax norr om Speziabukten. Sa samma resmal som eran resa Lapinette, forutom Gardasjon. Sa det blir inte de Italienska alperna, iallafall inte den har gangen, men istallet den bergiga kusten att vandra i. Rom, Venedig och Sardinien later ocksa harligt, men vi har bestamt oss for att inte klamma in for mycket. Jag tror att det bara blir en vecka semester. vi har ju en liten tjej pa snart 2 are som inte foljer med, sa det beror ju pa hur lange mormor vill vara barnvakt ocksa!
Jag har varit i Italien ett par ganger, men det var langesen. Vi var i Milano nagra dagar nar jag var au-pair 1994 och vad jag kommer ihag av den resan sa drack vi vin och at Gorgonzola och sov mest hela tiden. Och nar jag tagluffade 1992 sa stannade vi i norra Italien (Genoa och Savona) ett litet tag, men vad jag kommer ihag av den resan var mest att jag var irriterad pa mitt resesallskap och tafsande italienare. Sa vi tankte ge Italien revansch den har gangen! Med mitt favorit resesallskap!
Jag tyckte Monterosso lät bekant! Det är jättevackert i Cinque Terre. Dock väldigt många andra som har upptäckt samma sak. En annan by jag gillade var den som ligger ute på spetsen utanför La Spezia, Porto Venere. Jättemysig! och sen rekommenderar jag ett besök i lyxiga Portofino.
Jag ska väl villigt erkänna att jag har varit MASSOR i Italien och innan jag träffade O hade jag ett distansförhållande med en italienare i nästan 3 år. Kan lite italienska och älskar deras mat och kultur men kan inte tänka mig att bo där permanent. Det är att åka lite väl många år bakåt i tiden.
Försöker nu fokusera på att vi ska till Japan i höst och känner mig nu inte så ledsen. Mer ledsen för att han kommer missa denna dag än att jag kommer att sakna honom.
Tack for tipsen Lapinette! Vi planerar att aka i slutet pa September, alltsa efter varsta turist sasongen. Hoppas vi.
Vart i Italien aker ni? Din ex var fran Sicilien, eller hur? Sa da maste du sett en hel del av sodra Italien ocksa. En arbetskamrat gifter sig med en Italienare i juli, utanfor Neapel. De sager att det ar fantastiskt dar med. Vill dit med, men som sagt, inte den har resan! :)