• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Kaisa

Beroringspunkter var det ja.

Min franska anknytning ar val att jag alskar mat och vin, att jag pratar hyfsad franska efter ett ar i Geneve och nar jag tagluffade nar jag var 18 sa skulle vi se "hela Europa", men vi "fastnade" 3 veckor i Cannes...

Min asiatiska, hmmm, det blir nog att jag alskar sushi, at min karl tranar karate och att min syster just kommit hem fran boende i Hong Kong.

Hoppas ocksa pa att alla ogon ar lakta, bade Lapinettes och Brud_Junis efter pollen attacken.

• Kaisa

Kanske ar det sa anda att man kan hitta beroringspunkter pa manga olika plan med de flesta manniskor. Men man ger valdigt fa en chans! Eller? Det ar det som ar sa skont med detta anonyma kommunikationsform, man frangar utseende, alder, vart man bor i varlden mm. Det ar ratt sallan man ar sa oppensinnig i sitt vanliga liv, troligtvis for att vi alltid har sa brattom...

• Kaisa

OK, skall halla mig till Gemmas nya tema: En mina vanner i ny tappning!

Vi har valdigt mycket gemensamt, kanske inte vid forsta granskningen eftersom vi ar fran jordens motsatta horn och av olika generationer (och olika blodgrupp :)) utan mest klassiska saker som varderingar och sant och att vi jobbar mycket, gillar att vara ute i naturen och att vi uppskattar god mat. Men aven kanske litet mer obskyra saker...

1: Min aussie ar av skotts harkomst och de flesta skottar ar val anda vikingaattlingar, eller? Sa vi ar bada sma vikingar...

2: Vi har panda ogon. Dvs, nar man tar kort pa langt hall av oss i solen sa far vi morka "ringar" runt ogonen eftersom vi bada har ganska ljupt liggande ogon.

3: Vi bor i USA, men innerst inne sa drommer vi om att flytta harifran...

4: Det var nagot mer som jag kom pa som forsvann for nu maste jag sova...

• Lapinette

Vilka nattugglor vi har här på tråden!
    Själv är jag helt kvaddad idag efter en lååång middag med Gemma igår . Skämt å sido var middagen ett rent nöje men jag la mig rätt sent och vaknade efter 4 timmar, det var ljust och jag kunde inte somna om. Till detta så började det rinna från näsan så idag rinner det från näsa och ögon och jag är inte allergisk. 10 dagar kvar till bröllopet!

Kaisa - håller fullständigt med! På detta forum "träffar" man människor som man normalt aldrig skulle träffa. Man är inrutad i sina vanliga rutiner och springer på. Jättehärligt att få lite ny input i ens liv.

Beröringspunkter...?!! Tja vi var i samma stad 92, han bodde där (Vence) och jag var på besök men vi träffades aldrig. Det var inte rätt tidpunkt för oss då. Vi älskar god mat, gott vin och att promenera i bergen. Vi gillar och prata och är båda öppna och ganska så orädda av oss.

Annars är jag ganska mycket för "opposite attract". Jag vill hellre bli kompletterad eller lära mig något nytt. Någon som öppnar nya sidor hos mig/sig.
    - jag är kall, han är varm
    - jag är ofta lugn vid diskussioner, han upprörd och vild
    - jag kan inte sitta still, han älskar att göra ingenting
    - han är en otrolig gentleman och jag är burdus ohyfsad svenska
    - han är givmild, jag är snål

Det finns säker mer som jag inte kommer på nu.

• Roslagsbrud

Lustigt, men det tog ett tag innan jag förstod hur mycket gemensamt T och jag har. De första åren, när vi bara var vänner, så trodde jag att vi var helt olika! Tror att det handlar delvis om att jag i mitt förra förhållande tryckte undan mitt riktiga jag.

1) Hans efternamn har en fransk touch men ingen vet varför.
    2) Han älskar medelhavet och jag är född där.
    3) Han är lillebror och jag stora syster vilket är skönt - vi vet båda vem som bestämmer
    4) Vi älskar båda att lösa DN:s korsord.
    6) Som barn bodde han i Gamla Råsunda, dit jag flyttade efter min separation och där vi bor nu.
    7) Han har gått på samma gymnasieskola som mina barn.
    8) Vi köpte båda sommarställe på samma ställe och samtidigt - det var så vi lärde känna varandra.

Idag ska jag träffa en rekryterare och berätta om hur förträfflig jag är på alla sätt och vis. Ger kanske utdelning?

Och i går svängde jag förbi plantskolan och shoppade loss ordentligt. Höll på i 2 timmar i går kväll med att plantera, sopa golvet och skura rent utemöblerna. Nu är terrassen/balkongen (13 m2) full av stora krukor med en massa härligt i. Köpte bland annat en hel rhododendron som ska till att blomma när som helst. Tänkte försöka att få den att överleva i kruka utomhus året runt. Samma sak med en buxbom jag ska formklippa. Har jag berättat att jag är en fena på blommor och trädgård? Ett tag var jag inne på att skriva en trädgårdsbok t.o.m. men annat kom i mellan...

• Roslagsbrud

Måste bara testa en sak om siffran 8 tillsammans med en parantes blir en gubbe med solglasögon 8)

• Roslagsbrud

Japp, det blev det! Dessa smileys lever verkligen sitt eget liv...

Lapinette: håller med dig - lagom mycket skillnad gör det mer spännande.

- jag är rastlös, han är kolugn.
    - jag muttrar, han ler.
    - jag vill allt nu genast, han har tålamod.

Inte heller jag är allergisk så varför kliar det i halsen då?

Gemma: i den nya Mission Impossible utspelar sig några scener i Shanghai - ifall du får "hem" längtan!

• Brud_juni2007

Bonjour les amies!
    Alltså, nu är pollenhalterna så höga att även folk som vanligtvis inte reagerar får besvär nu. Jag rekommenderar att ni köper allergitabletter på apoteket, det kan hjälpa.

Jag mådde verkligen inte bra igår, trots kraftig medicinering. Utöver pollenattacken mådde jag illa hela dagen. Gick och jobbade på kvällen och mådde ännu mer illa och började skaka och frysa. När jag kom hem hade jag 38,5 i feber. Så jag skippade förmiddagslektionerna idag och låg kvar i sängen. Nu tror jag att jag mår bra, så jag ska försöka åka till högskolan efter lunch.

Ok, jag hänger på med de gemensamma nämnarna:

- vi båda är alltid i tid, hatar att komma försent. Det gillade jag när vi började dejta, att vi båda alltid kom fem minuter innan vi skulle ses.

- båda är småsyskon, jag har en storasyster, han har en storebror

- båda är barn till lärare

- båda har föräldrar som är konstnärer (halvproffs)

- båda är rätt lata när det kommer till att träna, städa och sånt (inte alltid helt bra, skulle vara bättre om den ena pushade den andra)

Vi är dock ändå mycket olika varandra. det är för det mesta alldeles utmärkt, men på något vis är våra grundvärderingar de samma, och det är den viktigaste likheten tycker jag.

Njut (atjoo) av solen idag!

• Brud_juni2007

Hej igen kära vänner!
    Behövde bara berätta! Som ni kanske minns spräckte jag mina byxor häromsistens, sedan trodde en bekant att jag var gravid och idag... Jag träffade en gammal (och mycket elak/ointelligent) arbetskamrat. Han hälsade och sedan sa han "oj, du har verkligen blivit tjock". Jaha, sa jag, tack för komplimangen. Och så gick jag därifrån.

Faktum1: arbetkamrat är en ärkeidiot
    Faktum2: ja, jag har gått upp i vikt
    Faktum3: jag är inte överviktig, men det är väl ovidkommande, man säger väl inte så till folk!?
    Faktum4: nu jävlar ska kärlekshandtagen bort!

• Brud_juni2007

Faktum5: arbetskamrat är en 50-årig man med rejäl kagge, och ful är han också! Det är i alla fall inte jag.

Svar på tråden Glamour, mon amour!