Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Alltså -hur GÖR man för att STÅ UT med att vänta så länge på att få sätta på sig ringarna? Våra ligger där i sin ask och blänker och glittrar så förföriskt...
Roslagsbrud: Man ber juveleraren förvara dem åt en, i i det sista ;)
Så duktig JAG har varit då - och gått på Aerobics! Det var skönt tomt i lokalen. Ikväll blir det middag ute med gudfar, han får välja ställe.
Roslagsbrud: Shoppingsugen är man konstant men tänk på din brudklänning när suget blir alltför svårt, så bleknar allt annat i jämförelse. Och JA det finns hur många hål om helst att stoppa pengarna i, inför bröllopet! Har du funderat på blommorna än?
Kram, G
Gemma: roade mig precis med att fylla i en sån där budget som BT har och hissnade när jag såg alla kostnader så konkretiserade. Föredrar min vanliga taktik - betala och snabbt glömma!
Men klänningen... Den blev så fin! Hämtade den på lunchen och hade en kräsen kompis med mig. Den dög t.o.m. åt henne så jag kan nog vara nöjd.
Beträffande blommor så har jag inte en susning - det är ju broderade blommor på hela klänningen, det kanske räcker? Som väska tänkte jag nästa bryta allt det söta med en riktig fräck sak jag såg på Accessorize. Den är full av pärlemorplattor. Låter det hemskt? Vad säger våra stilexperter?
Roslagsbrud, vill sååå gärna se bild på din klänning, är det möjligt?
Kram, G
Hej allihop!
Nu har jag lämnat ett grått Cannes bakom mig och befinner mig i ett svettigt och soligt Stockholm.
Roslagsbrud - jag la upp en budget veckan efter han friat och vi har faktiskt håll oss inom den. Middagen blir några tusen dyrare men då har vi dragit in på dragéer och andra prylar. Jag är den enormt tråkigt, excelberoende, planeringskvinnan. Eller som min bror säger den typiska projektledaren.
Har faktiskt inte varit så shoppingsugen sen vi började planera bröllopet. Man shoppar ju liksom till det. Men det bidde en hel del kläder förra månaden...typ byxor, två nya sommarblusar, halsband.
Vi ska ha lite plock till champagnen. Där har vi överlåtit ansvaret till O's mamma. Har även sagt åt henne flera gånger att inte överarbeta utan bara ställa fram något enkelt. Vi ska ju bara vara där i typ 40 minuter sen är det dags att gå till restaurangen.
Gemma - ikväll väljer gudfar, imorgon får du välja! Jag har inte alls hunnit fundera på restaurang så vi tar det vi känner för efter pumpen imorgon. Hur låter det?
Lovar att ta en bild på klänningen i kväll så att jag kan maila över. Den är sööööt men passar mig eftersom jag är en liten och nätt typ. Har du en lämplig mailadress Gemma?
Roslagsbrud-jag ar ocksa jattenyfiken pa din klanning! Om du inte har en bild sa beratta igen. Om jag kommer ihag ratt sa ar den kort, nagot med gront och sa brodyr? Sydde du upp den hos en sommerska? Jag behover gora massiva andringar pa min klanning och skulle bli jatteglad for tips om bra sommerska i Sthlm.
Vi skickade ut inbjudningarna for jattelange sen och sen horde vi inget fran nagon och undrade just om vi glomt porto... Men nu borjar svaren droppa in! Jatteroligt! En hel del overraskningar, en del kommer harifran som vi inte raknat med och en del kan inte komma saklart.
Jag har aktat mig for att gora upp en budget. Vill inte se de stora siffrorna... :) Vi vet ju ungefar vad det kommer att kosta, och det har vi rad med.
Kaisa - jag kan maila dig en bild också om du vill. Den är i alla fall kort och ärmlös med fyrkantig ringning, lite i Jacky Kennedy stil, puderrosa foder med ett övertyg i siden organza med rosenbroderier i crème, rosa och grönt, och ett smalt siden band påsytt direkt under bysten. Figursydd fram till höfterna och därefter klockad!
Garna!
ejendal@yahoo.com
Sydd hos sommerska i Sthlm? (Eller har du ocksa en handig mor som Lapinette?)
Härligt sommarskön Roslagsbrud!!! Jag tror vi alla vill se din klänning.
Jag lovar att ge länken till vår fotograf så snart jag är tillbaka från Italien. Så får ni se bilderna från vårt bröllop. Fast här pratar vi om ett ganska så vanligt och traditionellt bröllop. Kyrka, vit klänning etc.