Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Brud Juni: Har du sett den stora fontänen i Tours, precis där paradgatan Rue Nationale börjar..? Den fyllde min man och hans vänner med diskmedel när de tog studenten, såsom traditionen bjuder. En stad helt i min smak.
Maria, har du varit i St Malo / Dinard? Sååå fint.
Lapinette: Grymt med rosa skor. Mina var rätt fula men jag ORKADE inte leta och det var såååå svårt och tråkigt!
Pomerol är lyxetilyx, så mycket vet jag. Har ju druckit det... på nyårsafton du vet. En från -82. Tror jag är lite anti viner för att mina föräldrar alltid hållit på och snobbat sig så himla mycket med Chateau d'ukemer hitan och ditan, och så skulle man vara sååå pretentiös och gurgla, och jag brukade alltid skratta och fråga om man inte kunde få Coca Cola istället. Däremot har de aldrig uppskattat champagne....
Brud Juni, farsta gård verkar supermysigt! skulle gärna se foto på själva huset, vet du om det finns? Alltså exteriören. Och hyr ni hela ställen eller en viss lokal?
Gemma:Var vi en hamnar är du välkommen att hälsa på..
Natti,natti/Zea
Maria - har hittat lite väskor åt dig till humana priser. Kolla www.accessorize.com och klicka på "evening bags". Finns även en sektion för metallic bags och clutches. De har både online-beställning och butiker i Stockholm och Köpenhamn. Alltid en början...
Kram G, the late-night personal shopper ;)
...och i Stockholm finns ju Debenhams som är superduktiga på fest-accessoarer till demokratiska priser.
tack zea! ska nog besöka bingen nu.
Pssst, snygga invitationer att inspireras av (klicka på details för närmare betraktelse): www.verawang.com/fine-papers
Lapinette: harlig meny-mums! Det later mycket genomtankt! Jag uppskattar verkligen gott vin och god mat! Vi har inte kommit sa langt i planeringen annu. Brollopet ar visserligen bara 3 manader i framtiden, men vi skall bestamma meny och detaljer nar vi ar pa plats in juni.
Men jag haller med Brud_Juni ocksa, jag gillar plockmat. Vi har litet losa planer pa att eventuellt skippa forratt och istallet dra ut pa fordrinken ett tag och ha en buffe med ostar, pateer, kex, oliver, gronsaker i nagon form, mm mm och sen ga direkt pa varmratten. Vad tror ni om det? Sjalva vigseln ar namligen redan kl 3 pa em och man kan ju inte ata middag klockan halv fem kanns det som. Hur har ni alla lost det med tids schemat?
Oj vad ni varit duktiga och skrivit och skrivit!
Måndag igen och det enda jag gör är längtar till att det ska bli helg igen... Vi sjösatte båten i lördags, grillade och drack ett gott rosévin jag köpte i Frankrike, målade lite och så planterade jag en massa olika pelargoner i fina krukor att ha på altanen på landet. Måste ta tag i terassen hemma i stan också, men hinner aldrig... Där vill jag ha det som Gemma beskrev det, dvs lavendel och kryddväxter! Fast pelargoner klarar jag mig inte utan. Måste bero på min barndom - igen! Farfar och farmor hade en härlig villa på en kulle utanför Nice, och där fanns en lång tegeltrappa som kantades av stora krukor fyllda med pelargoner. Så vackert! Och ni har väl sett Spanska Trappan i Rom antar jag?
Har köpt mig ett par söta guldsandaletter (slip in) som jag tror att jag ska ha till klänningen. Den ska hämtas och betalas i e.m.
Men shit vad pengar det går åt till bröllopet! Ingen inbjuden gäst har tackat nej hittills, så om min sura syster och hennes familj kommer blir vi uppåt 60 pers. Tur att T föräldrar står för lunchen... Men båttransport till gästerna och vigselförrättaren kostar, våra övernattningar kostar också, kläder till mannen och barnen. Och videon på landet har pajat samtidigt som dvd:n i stan! Ska köpa mig ett gäng trisslotter på lunchen - eller har någon något annat tips på hur man blir rik? Såväl anständiga som oanständiga förslag tas tacksamt emot .
Ikväll ska vi titta på hur Tompa Cruise räddar världen i MI3.
Och så är jag shoping sugen! Vill ha ett par snygga ballerinaskor och en ny handväska.
Får nog börja spela på hästar också...