• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Gemma

Såhär i efterhand kan jag kanske ångra att jag inte gjorde inlägg nummer 500 aningen mer högtidligt.

• Brud_juni2007

Picknicken blir här i närheten till vårt hem, nere vid sjön (Farsta).

Jag växlar mellan Noa och 5th avenue (elizabeth arden). de två har hängt med i många år.

• Lapinette

Oj, skulle bli skrämd om en kinesisk fd elitgymnast skulle ta hand om O. Han skulle då inte kunna klappa på mig på flera veckor. Drog med honom på pump en gång och han kunde inte gå på en vecka. Får inte dit honom igen. Men lyckas dra honom till spinning eller att springa i skogen men jag måste verkligen draaaa honom dit.

Sitter nu båda utanför i halvsolen(små dimmoln sveper förbi) och läser. Jag en tidning om Provence på franska och han Henning Mankell på engelska. Kan nu säga mitt löfte till O på franska (känner mig stolt!). Han har problem med skiljer - tills döden skiljer oss åt. Har även övat in ett kort tacktal till våra gäster och mammor som vi ska göra på respektive språk men där tänker vi använda oss av stödlappar så det blir att läsa.

Vad luktar jag? Just nu sol och lite svett...ha, ha! Normalt så är det Gucci - Envy me. Den har inte så lång tid kvar så det får bli en ny till sommaren.

• Gemma

Hej Lapinette. Skulle han inte FÅ klappa på dig eller inte kunna röra armarna?

• Brud_juni2007

Nu tror jag att jag sätter mig på balkongen igen innan solen försvinner. Började igår läsa Da vinci koden på franska!! Det går faktiskt förvånansvärt bra.

• Brud_juni2007

å, innan jag går måste jag berätta vad som hände igår. Jag kom till min kompis fördelsedagsfest. Alla var redan där och innan jag ens hann sätta mig sa en tjej "men är det en liten kula på magen jag ser?!" Nej sa jag, det är bara fett!
    Hur i helvete kan man vara så klumpig?? Jag har inte ens en sån mage att man skulle kunna ta fel!

• zea

Sitter här med ett stort smile efter ha läst alla era inlägg!Gemma:Vet inte riktigt hur jag ska göra med vårat festprogram har du några förslag som du skulle vilja dela med dig utav?

Kram/Zea

• Lapinette

Gemma - han skulle inte kunna röra armen.

Brud_juni2007 - jag är imponerad! Jag läste da Vinci koden på engelska och det tyckte jag var bra. Läser helst på svenska. Men oj, är du gravid? Själv har jag börjat på min sista kart med p-piller.

Är så nöjd och glad att vi har lyckats fixa alla trycksaker på 3 språk (förutom festprogrammet där vi latade oss och gjorde på engelska till alla utom det franska släktbordet som får på franska). Våra vänner och min familj kan läsa engelska. Men vigseln står allt på det språk som prästen inte läser därför blir det engleska programmet mycket längre än det svenska och franska.

• Brud_juni2007

Var jag otydlig, eller skojade du bara Gemma? Jag är definitivt INTE gravid.

• Gemma

Brud juni, shit vad vasst med Da Vinci-koden. Så duktig och disciplinerad är inte jag... mina litterära landvinningar på franska inskränker sig till Lille prinsen.

Zea, hej! Undrade just hur det var med dig. Hur är det med dig? Mycket bröllopsbestyr förstår jag. Festprogrammen: Omslaget höll samma grafiska profil som inbjudningarna och kyrkoprogrammet. Sen hade vi menyn, plus ett par humoristiska rader om varje gäst. Vi gjorde programmen på tre olika språk och så fick cateringen lägga rätt språk på rätt plats. I övrigt hade vi inget mer.

Någon annan kanske har kul idéer om festprogram?

Lapinette: Pump ÄR smärtsamt när man inte är van... själv kommer jag gå ihoptvinnad efter tisdag, för jag har inte pumpat på säkert ett halvår.

Nu ska jag käka min spaghetti. Kram, G

Svar på tråden Glamour, mon amour!