• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Lapinette

Har nu delat på en flaska vitt Bourgognevin och gjort bordsplaceringarna. Vi har kommit på jättebra lösningar. Har även korrekturläst vigselprogrammen på 3 språk samt övat lite på att säga O, je déclare vouloir t'aimer, partager avec toi bonheur et adversité et te rester fidèle jusqu'à ce que la mort nous sépare. Inte mycket kvar att fixa inför bröllopet. Det känns såååååå skönt!

Hoppas ni hade en bra 1:a maj! KRAM

• Gemma

Åååå så fint Lapinette! Jag fegade lite och körde allt mitt kyrkosnack på svenska, mannen körde franska. På så vis hade alla möjlighet att hänga med. Men i katolska kyrkan är det rätt annorlunda jämfört med den svenska ceremonin. Vi skulle läsa varsin personlig text till varann, typ dikt. Sen under löftesutväxlingen skulle vi säga "oui, je le veux", fast i mitt fall blev det ju: Ja, det vill jag.

Lapinette, har du dragit i dig en halv flarra ;) Eller låtit mannen dricka merparten? Idag var jag på skansen och tittade på djurbarn. Sen pratade jag i telefon med min man, tre gånger. Faktum är att det inte BARA är negativt att vara ifrån varann, vi älskar att prata i telefon! Minns när vi dejtade för åtta år sen, hur vi brukade promenera i parken och dricka drinkar, sen följde han mig hem till andra ändan till stan, sen gick han tillbaka till Lilla Torg i Malmö där han bodde - och ringde mig! Vi brukade prata typ två timmar per kväll.

Hur som helst. Han har alltså skaffat en PT där borta i Kina. Jag är grymt imponerad OCH intresserad av att kolla in resultatet om en och en halv vecka när vi ses igen för vår försenade honeymoon!

Brud Juni, vi hade två toastmasters som hjälpte varann med franska, svenska och engelska. Ingen av dem var superhaj på franska, men resultatet blev kanon. Som tur var hade vi bett dem att bara göra korta resuméer... ändå varade middagen från halv åtta till ett!

Lapinette, älskar att du inte är kortfattad. Och... vi är också helt promenadberoende! Lite är det därför mannen valt att bosätta sig i franska kvarteren, med långa slingrande gator och breda trottoarer. I morse gick jag f ö runt halva kungsholmen. Men shit vad kallt det fortfarande är.

Kram, G

• Lapinette

Är det fortfaranade kallt i Stockholm?!! Svårt att föreställa sig efter bara några dagar här nere. Jag promenerade i en halterneck topp idag och har legat i bikini på altanen ett par timmar. Hoppas att värmen hittat till Stockholm i mitten av maj. Ok, det bör inte vara värmebölje men över 15 grader åtminstone.

Måste nog erkänna att jag inte har några problem att tömma en halv flaska vin. Den här helgen har det nog blivit mer än så vissa kvällar fast igår var vi riktigt lugna. Vi lät våra gäster få merparten .

Vi pratade också jättemycket i telefon i början. Kunde sitta 2-3 timmar och diskutera allt. Nu är vi något mer kortfattade men ringer fortfarande varandra minst 2-3 ggr på en kväll.

Vi räknar med att vår middag varar mellan 18.00 - 21.30. Både min och toastmasterns gissning. Det kommer inte att bli många tal och jag hoppas innerligt inte att middagen drar ut på tiden då dansen och själva partajandet är så viktigt för mig.

• Gemma

I morgon är temperaturen 9 grader och vädret regnigt, men enligt AccuWeather Real feel (TM) temperatur är det bara 3 grader (för att det blåser så mycket?).

(Om du undrar är AccuWeather Real Feel ett privilegium som vi mac-användare får till dashboarden på vårt skrivbord... så vi vet hur långt ner över öronen vi behöver dra mössan.)

Så... du kan lugnt stanna kvar i Cannes... men inte längre än till tisdag nästa vecka ;)

• Lapinette

Jag tar med mig värmen på måndag då jag åker tillbaka!

• Roslagsbrud

Lapinette - snart gifter du dig, och själv har jag "bara" tre månader kvar innan den stora dagen! På fredag ska såväl ringar som klänningen vara helt klara. Skorna ska jag ju köpa i Cannes, men mannens kläder återstår... Eftersom vi gifter oss i skärgården, dagtid, så funderar vi på en ljus sommarkostym, 1/2 linne kanske. Vad tror ni om det?

En härlig helg är tyvärr över. Vi tillbringade den i Roslagen - förstås. Och vi hade faktiskt vackert väder! Vi räfsade och fixade och belönade oss själva på kvällen med god mat och vin. Grillade för första gången denna säsong. Jag längtar sååå efter semester!

Beträffande frukostar så brukar vi ibland lyxa till oss med bland det bästa vi vet - bacon och äggröra. Onyttigt men så gott! Sommartid så är det melon och skinka som gäller.

Men nu är jag på jobbet, och jag har svårt att känna mig engagerad. Egentligen skulle jag nog behöva byta företag - har varit här alldeles för länge. Kollade utbudet lite, men fy så trist allting låter! Finns ingenting som lockar, ingenting av det som utannonseras i alla fall. Hum... får nog börja rycka i några trådar här och där och se om jag får napp. Har inte sökt jobb på evigheter och vet inte hur man gör längre!

Skrattade gott åt Gemmes funderingar kring vaxning - tror att älsklingen skulle få hjärtstillestånd om jag tog bort hela härligheten. Och jag med! Nej, har haft tillräckligt med urinvägsinfektioner för att inse att detta inte är någonting för mig...

Nej men, har man sett - solen lyser!

• Lapinette

Roslagsbrud - en ljus sommarkostym låter somrigt och passande i Roslagen. Då vi ska gifta oss i en ganska så pampig kyrka så ska min ha frockcoat i helsvart. Han fick själv välja färg på kavajen medan jag och tjejen i affären totalt övertalade honom om den grå/rosa västen. Sen blir det plastrong samt näsduk i silvergrå (där gick det omöjligt att få honom att ha rosa!!). Jag ska ju ha en rosa bukett...därför detta övertalande om lite rosa inslag.

Låter underbart att ha tillbringat helgen ute i naturen. Jag älskar att vara ute på vårt landställe (utanför Mariefred) men tyvärr blir det inte så ofta nu när jag bor till stor del här i Cannes.

Hmmm... känner igen mig i det där med "har inte sökt på evigheter". Min blivande chef ringde upp mig och erbjöd mig det här jobbet och mitt tidigare så var det min äldsta väninna som undrade om jag ville börja. Att jobba med en väninna är inget jag rekommenderar. Vi pratar inte med varandra längre och jag valde att inte bjuda henne på mitt bröllop fast jag var på deras för ca 5 år sedan. Men, men...livet går vidare!

• Gemma

Roslagsbrud, jag kan lukta dina inlägg. Först våta löv som blir uppräfsade, sen bacon och ägg... som alls inte är nån favorit men som jag ändå blev ruskigt sugen på. Bara för att det luktade så gott när DU skrev om det.

Lapinette, din man blir nog hur stilig som helst. Grå-rosa låter coolt, hur ser mönstret ut? Syr ni upp eller finns det färdigt?

Min man ville absolut gifta sig i en kritstrecksrandig maffiakostym. Den sydde han upp i Kina, resten fixade han i Paris. Jag fick inte se eller veta någonting, men jag hade i alla fall skickat tygprover och lite broschyrer med förslag som jag snott på Savile Row (jag är ju värsta anglofilen!). Tror han hade hur kul som helst och... på köpet fick han en hel hoper nya "vänner", speciellt i skoaffären. Han älskar skor och la nog tre gånger mer tid och stålar där än i de andra affärerna, tillsammans. Till råga på allt blev han polare med innehavaren, vilket gav honom den perfekta ursäkten att göra ytterligare ett shoppingbesök där, nästa parisresa. Det är bra när ens partner har svagheter, då har de större förståelse för att man själv har det.

I kväll var jag på supertrevlig middag borta på Söder. I morgon vidtar nya, glamourösa äventyr: Dörrmatteshopping på Ikea.

Kramar, G

• Lapinette

Egg and bacon är den enda matupplevelsen som kommer från England! Kan klart avstå från deras konstiga pajer och annat men frukosten deras har jag inget emot. Annat är det mot Japan där jag älskar deras mat förutom den otroligt skrämmande frukosten med små fiskar med huvud som tittar på en. Uuuuhhh!

Han hyr rubbet på ett ställe på Söder.
    www.cavaliere.se är märket han kommer att använda. Den rosa västen finns på bild under högtidskläder men bilden är så ljus så man ser inte mycket. O kommer se ut lite som bild 3 fast då men en svagt rosa väst och silvergrå plastrong och näsduk. Det blir jättefint!

Dörrmattor på IKEA låter skoj! Jag är glad att jag bor så nära IKEA att en sväng dit inte blir ett helt projekt. Fast numera (utan bil) blir det förstås lite bökigare.

Snart flyger mannen till London och jag blir ensam hela dagen och kvällen. Han tror att jag kommer att lida men jag njuter ju av lite ensamhet så det är ingen fara. Dock är jag så van att ha ständig kontakt med honom via messenger ... så där kommer det bli tomt.

• Roslagsbrud

Din O kommer att vara så stilig så Lapinette! Jätte snyggt med lite rosa ihop med det mörka.
    Och Gemma - riktigt kul med en man som är skogalen. Jag gillar män som vet vad de vill...
    Min egen gillar att klä sig snyggt, men det blir en ledig, enkel, stil eftersom han hatar slips och skjortor knäppta ända upp. Så jeans och skinnjacka är mer hans stil. Fast jag gillar det! Och hänger han på sig gitarren också så förvandlas jag till ett viljelöst gelehallon. Mums!

Hur går det med lägenhetsförsäljningen Gemma? Det verkar vara en charmig liten lya med perfekt läge. Skön fåtölj också - har själv ett par Lamino, tycker om de stilrena linjerna. Men egentligen skulle jag vilja ha flera olika typer av bostäder så att jag kunde inreda dem på olika sätt. Finns så många stilar jag gillar, allt från avskalat modernt till jätte blommigt och romantiskt via etno. Men någonting som aldrig kommer att passera min ytterdörr är furumöbler och skinnsoffor. Där tar det stopp! Vet inte varför, kanske någon traumatisk upplevelse i min barndom?

Svar på tråden Glamour, mon amour!