Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
maria73 - min klänning låter lite som din. Det är dupionsiden. Otroligt enkel men elegant och som kronan på verket Gemmas spets!!!
www.carmelasutera.com/collectionsgallery.asp
Femte klänningen uppifrån i mitten raden. En kopia som min mor har sytt (utbildad sömmerska). Dock har min lite pärlor fastsydda i spetsen och det är inte knappar i ryggen utan spetsen överlappar blixtlåset.
Till detta ska jag ha en otroligt färggrann bukett i ljuvt rosa rosor blandat med starkt rosa rosor, luktärtor, limegröna blommor och en till blomma jag för tillfället glömt namnet på. Lite pärlor i några av rosorna och så ljus rosa, starkt rosa band som hänger från buketten. Dessa band hade vi även på vår inbjudan samt kommer ha på bordsplaceringslapparna som jag tänkte lägga på vinglaset och sedan låta sidenbanden hänga ned i glaset (såg detta i en amerikansk tidning).
Nog om bröllop!
Gemma, så du berättar inte ALLT för din man. Min får höra ALLT även om han inte vill det. Han är såååå trött på er ... när jag sitter nere i Cannes är ni mina "enda" vänner och jag berättar vad som har hänt i era liv etc. Överhuvudtaget förstår han sig inte riktigt på mitt nonsens prat om min kompisar hela tiden. Ibland när vi pratar så frågar han - Och hur mår du? Kvinnor är från Venus, män är från Mars.
Gemma - min gudfar vet nog inte ens om att han är gudfar till mig. Det är min morbror och hade det inte varit för att min mamma ville att han skulle komma på vårt bröllop så hade jag aldrig bjudit honom. Han har aldrig kommit ihåg min födelsedag eller ringt mig. Fast å andra sidan vet jag inte om jag är så himla bra gudmor heller. Fast båda två (min brors yngsta son samt min väninnas dotter) är med på mitt bröllop. Lilla tjejen ska vara brudnäbb och är stolt över sin gudmor som hon t o m har en reklamaffisch på uppsatt på väggen hemma i sovrummet. Uuuuhhh! När jag var 16 år så stod jag modell (dansande sådan) på en parfym flaska. Trodde alla affischer var borta sedan dess men min väninna hittade visst en när hon städade. Aldrig går man helt säker.
Gemma, så inte asiatiskt ikväll? Mmm...ska försöka fundera ut något alternativ. Vi ses vid svampen!
Mailar er ikväll tjejer - bilderna finns på hemdatorn...
Lapinette: din klänning är SÅ vacker! Tillsammans med blommor, frisyr och make kommer du att bli en fantastisk brud. Du bara MÅSTE skicka oss bilder så snart du har dem.
Dottern kom hem med en vit, axelbandslös, studentklänning igår och guldiga pumps. Söt som spunnet socker blev hon och undrade om hon kunde ha klänningen på bröllopet trots att den är vit. Med tanke på den redan ansträngda budgeten bestämde jag mig snabbt för att bryta mot alla de få traditioner jag har kvar att bryta mot, och låta henne komma i vitt...
T, han bara skakar på huvudet när jag berättar om BT. Det övergår hans förstånd hur man kan sitta och babbla på om allt möjligt med folk man aldrig träffat. Fast han är rysligt nyfiken förstås på denna kvinnovärld han inte förstår sig på, och brukar smygläsa mina damtidningar. Speciellt relationssidorna intresserar honom. Det får mig att fundera på om det skulle finnas en marknad för en Amelia eller Tara för män, dvs en tidning som inte innehåller tuttfior som lockbete utan artiklar om resor, mode, sport, relationer, musik osv. Vet att det provats förr men tiden kanske inte var mogen då? Vad tror ni? Är kvinnor och män trots allt så olika i sin mediekonsumtion att det inte skulle funka?
Kaisa: Entré sydde upp min klänning. Här får du länken!
www.entre.nu/
Jag tror de stänger i sommar några veckor så skynda dig att kolla upp med dem...
Hej!
Björkpollen i näsan, ögonen, öronen och jag mår skit! Jag snart lägga mig och vila. Att läsa era inlägg muntrade dock upp litet.
Gemma, vi drömmer också om ett hus i Tours! Jag kan inte gatunamnen i stan, men jag ska fråga A vilket gata min favoritrestaurant ligger på. Rekommenderar verkligen!!
Hej då! Nu ska jag gå och tycka synd om mig själv.
hej alla! Jag älskar att komma in här och läsa om er. Idag har jag haft en intensiv men ändå händelsefattig dag. Benen har sprungit men huvudet har längtat efter nåt annat. Och ändå... kan man annat än må lite småbra här? Kanske fel fråga att ställa med tanke på stackars brud junis belägenhet.
Har varit på ambassaden (Kina) och plockat upp visumet, tvättat, träffat floristen som stylat balkongen och betalat dem. Just nu tvättar jag. Rafflande va? Ska försöka beta av några andra tråkiga grejer, typ räkningsbetalande och dammsugning, innan det är dags att bege sig till dejten med DIG Lapinette!
Gläder mig så mycket över alla era vackra klänningar och härliga bröllop som ni har framför er. Känns kul att få vara lite delaktig!
Jättekram, G
Tankeglapp: Menade att det är svårt att må nåt annat än bra när solen är så generös. Om man inte har allergi förstås.
Själv har jag varit ute och ätit glass samt tagit en promenad på Djurgården med mina kollegor. Fattar inte varför vi gör det så sällan...eller så är vädret aldrig bra?!
Det kommer en rödögd och halvvarm Lapinette till SATS ikväll! Har tyvärr ett öga som inte mår så bra och idag har den en av sina värre dagar. Trist men bättre nu än om en vecka!
tur att du har naturligt söta ögon. Med lite mariginal.
Roslagsbrud: Tack for tipset pa sommerska.
Lapinette: Supersnygg klanning! Om jag inte far tag pa Roslagsbruds sommerska sa kanske jag kan fa lagga ett bud pa den!? :)
Brud Juni, mår du bättre nu? Måste vara superjobbigt...
Har just kommit tillbaka från dejten med Lapinette. Jag hade fina opraktiska sandaletter för att, tja, vara FIN. Och dessförinnan stod vi och stånkade och stönade en timme på bodypumpen. Maten var asiatisk med modern prägel, föll sig liksom naturligt! På underliga vis har vi både det asiatiska och det franska gemensamt. Och det är just detta som gör den här tråden så kul, alla gemensamma beröringspunkter - på så knasiga vis!
Även min man har knasiga gemensamma beröringspunkter. Jag listar dem i knasighetsordning:
1. Han har svensk anknutning eftersom han är normand ("normandie" = mannen från norr. D v s det kom en gång en massa vikingar och erövrade regionen, inklusive de stackars kvinnorna).
2. Vi har varit på samma Radiohead-konsert, det var 1996. Fast vi visste inte om varandras existens.
3. Vi har samma blodgrupp (A-)
4. Vi är yngst i syskonskaran av tre. Bägge mina föräldrar är yngst, liksom bägge hans föräldrar.
5. Vi har minst tio parfymer var, som vi använder regelbundet.
6. Vi har båda läst tyska i evigheter och älskar tyskland i hemlighet...
7. ...fast innerst inne drömmer vi om att flytta till USA.
Er tur! Gnattkram, G