• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Roslagsbrud

Herregud Gemma, vilket klipp du gjorde! Måste ha varit ett par spekulanter som slogs inbördes antar jag. Men så var/är lägenheten väldigt fin också, med utsikt över vattnet och allting.

Kaisa: minns att du skrev att du och din man representerar olika generationer och det får mig att nyfiket undra vem som är äldst - du eller han?

Brud_Juni 2007: Herregud vad folk kan vara taskiga! Man upphör aldrig att förvånas och förfäras... Det är sådana gånger man har lust att göra som på film och avfyra en rejäl örfil!

• Lapinette

Nu har Gemma åkt iväg på smekmånad så vi får klara oss själva här på hennes tråd. Hur ska det gå?

Själv fick jag en dos av Gemma både i tisdags (live) och i onsdags då jag provade min klänning. Känner mig så nöjd! Dupionsiden, spets och pärlor och sedan en tunn chiffongsjal över axlarna, solbränd med nyinköpt smink efter min kurs på MUS. Det enda jag inte kunde fixa igår på min "repetition" var håret.

Brud_Juni 2007 - karlar kan ibland vara så otaktiska. Själv har jag fått höra att jag gått ned i vikt av en otroligt sympatisk dam på sats. När jag såg henne som hastigast på Gemmas och min pump i tisdags så sa hon det - jag ska tänka på dig den 20 maj. Imponerande att hon kom ihåg mitt datum. Har säkert nämnt det någon gång för så där 6 månader sedan. Känner henne inte väl och vi kanske ses typ 1 gång i månaden. Vad glad man blir!

Annars tjejer - idag ska jag boka den godast och underbaraste bröllopstårtan. Sen är allt klart inför bröllopet.

• Roslagsbrud

Avundsjuk, jag är så avundsjuk...
    Jag vill också gifta mig NU! Inte vänta till augusti. Annars letar jag som en dåre efter ett lämpligt halsband till klänningen. Hittar ingenting som jag gillar för mindre än 2500. Känns onödigt dyrt.
    Rekyrteraren igår var en lugn och sansad man som var övertygad om att någonting lämpligt skulle dyka upp inom några månader. 80% av jobben inom media/underhållning utannonseras överhuvudtaget aldrig - allting går via kontakter. Så jag sår små frön här och där hela tiden nu. Vill verkligen byta.

Är du nervös Lapinette?

• Lapinette

Lugn som en filbunke!
    Men dock lite orolig över om min far, om han kommer eller ej...får inte tag på honom och sist vi pratades vid (1,5 månad sedan) så hade han ännu inte bokat biljett, Tokyo - Stockholm. Då sa han visserligen att jag skulle vara lugn men jag tycker att han borde kunna höra av sig och tala om när han anländer etc.

Roslagsbrud - snart är det din tur, både när det gäller bröllop och att hitta nytt jobb!

• Brud_juni2007

Hello!
    Grattis till klippet Gemma (när du nu läser detta)!!
    Jag har kommit över gårdagens chock över den klumpiga arbetskamraten, och tycker idag att det mest är komiskt!

Åh Lapinette, jag är också avundsjuk på dig! Och Roslagsbrud, du gifter dig ju i sommar, jag måste vänta ETT år till!!

Om jag hade fått välja hade vi gift oss redan i sommar. Men A ville vänta och ha tid att spara pengar och förbereda i lugn och ro. Han har nog rätt i att det hade blivit svårt att gifta sig redan i sommar.

Mina söta små systerbarn undrar hela tiden när vi ska gifta oss. De planerar redan vad de ska ha på sig osv. Den lilla (8 år) frågade mig om det var ok att hon också har vit klänning.
    Skulle gärna vilja hitta en liten uppgift åt flickorna, men jag vill inte ha små barntärnor eller något som har med ceremonin att göra. Funderar på att de skulle kunna stå och dela ut vigselprogram utanfrö kyrkan innan vigseln. Har ni några andra förslag?

Lapinette, har glömt, åker ni på bröllopsresa direkt efter eller?

Kram!

• Kaisa

Roslagsbrud:
    Han ar aldst, 18 ar! Ser mycket ut nar man skriver det men, det kanns sallan som sa mycket. Alder ar ju bara en liten del av personligheten egentligen! Da du, aldst eller yngst?

Eftersom din klanning har bade monster (ha, ha vad roligt det blir pa mitt faniga keyboard) och flera farger sa tycker jag att ett enkelt halsband later bast. Parlor eller bara en guld lank? Kanske kan da lana ett istallet for att kopa? Det skall man ju gora enligt ramsan "nagot lanat, nagot nytt, nagot blatt osv..." Jag tror oppet kop ar nastan samma som att lana...

Spannande med nytt jobb. Jobbar du inom media/underhallning allsta?

• Lapinette

Brud_juni2007 - vi åker på måndagmorgon. Söndag är det svenskt smörgåsbord ute på min mammas landstället med hans och min släkt.

Nu är vår tårta bokad. Hos två helt underbara tjejer i min lilla förort. De har gjort en specialare till oss med nötbotten, körsbär i rom och så ljus chokladmousse. Den var såååå god! De ville göra en slags moder Schwartzwald efter vårat försök att hitta en "riktig" sådan i Stockholm. Den ska sprayas i choklad så det ser ut som brun sammet och smyckas i lime och rosa (blommor). Så nu är det sista fixat!! Nu kan vi gifta oss!

Vi ska ha två näbbar! Tycker små näbbar charmar till hela bröllopet. De går aldrig och veta vad de hittar på för bus i kyrkan men det är ju oftast det som gör cermonin mer avslappnad och minnesvärd. De pratar inte samma språk och har aldrig träffats men den äldsta (6 år) ser det som en viktig uppgift att ta hand om den mindre (snart 3 år). Mamma har sytt söta rosa klänningar till dem.

Visst har man en klänning med "monster" på så håller jag med om att man ska ha något stilrent. Följ samma stil som övriga smycken (örhängen, ringar).

• Brud_juni2007

Lapinette, en följdfråga: vart åker ni?
    Vi har säkert pratat om det, men jag kommer helt enkelt inte ihåg! Ursäkta mitt sviktande minne...

• Kaisa

Lapinette: Jag glomde saga att er tarta later fantastiskt god! Inte alls som en Schwarzwald, utan mycket battre! Skall ni ata tartan direkt efter middagen eller senare pa kvallen?

Hoppas att din pappa dyker upp!

Svar på tråden Glamour, mon amour!