• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Lapinette

Brud_juni2007 - förstår precis ... det är jättesvårt att hålla reda på alla på BT. Jag blandar ihop rejält emellanåt. Vi ska åka till Sorrento och bo på Hotel Bristol med havsutsikt och balkong. Inget superlyxigt men 4-stjärnigt och hotellet ser jättefint ut. Ska lata oss, förstå att vi är gifta, besöka Capri, åka utmed kusten, äta massor med god mat och dricka gott vin. Det är bara en vecka för vår egentliga bröllopsresa tänkte vi ta i höst (vi önskar oss bidrag till den). Vi hoppas då på att åka och hälsa på min släkt i Japan (detta beror också till stor del på min far).

Tack Kaisa, det hoppas jag med! Han är så obotligt dålig på att höra av sig. Franska släkten är oroliga för om han inte kommer vem ska då gå med mig fram till altarent??!! Hi, hi...de vet inte om att vi har valt den svenska traditionen. Vi går in tillsammans!

Annars så ringde min blivande man igår och sa att hans chef vill att han ska jobba från Stockholm. Tjohhooo tänker säkert ni (liksom jag) men han vill ju helst av allt byta jobb och litar inte på sin chef så igår satt vi och skrev ned plus och minus på detta erbjudande. Vem vet, vi kanske inte bara gifter oss, vi kanske flyttar ihop på heltid också!!!

• Roslagsbrud

Kaisa: Jag är äldst, hela 8 månader! Annars håller jag med dig - åldern spelar absolut ingen roll. Det viktigaste är att man trivs ihop, har roligt och attraheras av varandra.

Tack för halsbandråd - jag ska följa dem och undvika att ta i för mycket. Är också inne på pärlor, typ sötvattenpärlor i olika färger och former. Fast egentligen skulle jag vilja ha turmaliner. Suck...

Lapinette: din tårta låter som någonting helt i min smak. Själv väntar jag fortfarande på att få förslag från Lidö. Ska bli spännande att se vad de tänker komponera ihop. Men vi kanske skippar tårtan i och för sig, och satsar på en smarrig efterrätt istället. Som ni alla vet så anstränger jag mig hårt för att bryta mot de flesta traditioner!
    Några näbbar har vi förstås inte, men att låta några barn dela ut vigselprogram är en väldigt bra idé som jag kanske knycker - om vi har något vigselprogram vill säga..

Japp, jobbar inom media/underhållning och har så gjort i en herrans massa år vid det laget. Gillar det skarpt även om det var journalist jag skulle bli, egentligen. Just nu skulle jag vilja gå vidare antingen inom tv eller förlag, men det är jag inte ensam om...

T hemma konstaterade häpet att hans sommarchinos från i fjol har blivit alldeles för stora! Där ser man vad bra kost och regelbunden motion kan åstadkomma. Fast det kostar att förnya garderoben - hum, ska kanske börja göda honom igen?

Idag åkte sandalerna på för första gången i år. Och fina, filade fötter med nymålade naglar har jag också, även om de är rysligt vita fortfarande!

Sommar, sommar... i helgen kommer häggen att slå ut!

• Roslagsbrud

Lapinette: Vad roligt ändå för din man att bli erbjuden att jobba från Stockholm! Eftersom ni tänker försöka föröka er efter bröllopet så är det väl inte så dumt att bo ihop också? Underlättar...

• Lapinette

Vi vill bo ihop men han vill inte vara kvar på det företaget! Nu har i princip hans kollega fått sparken för att han inte kan tänka sig att flytta till Stockholm. Att få sparken i Frankrike innebär 70 % lön i två år och för dessa grabbar ca 45 000 i månaden...så nu funderar O på om hans ska jobba i Stockholm för ett företag han inte tror på eller om han ska läsa svenska. För mig låter det som ett angenämnt problem. Men som sagt vi får se vad som händer för detta företag har ändrat sig i sista minuten till något helt annat många gånger.

• Kaisa

Lapinette, det later som sagt som du har ett ratt sa agnenamt problem. Hoppas att ni kommer pa en bra losning. Men skaffar ni barn mitt i alltihop sa andras ju allt anda! :)

Apropa svenska sa har jag precis anmalt min karl till svenska for nyborjare pa Folkuniversitetet. Hoppas pa att vi en dag skall kunna fora konversation pa bade svenska och engelska!

Harligt med sommarfotter och snadaler. Jag har redan haft premiar, varmen kommer mycket tidigare har. Men jag tror att jag skall satta mig och battra pa pedikyren. Hoppas att det fina svenska vadret haller i sig!

• Kaisa

Ganska tomt utan Gemma, eller hur?

• Lapinette

Absolut tomt utan Gemma...men hon är ju tillbaka på tråden om drygt en vecka....men då är jag borta på smekmånad!!!

Min man pratade med sin chef idag och ställde en hel del krav (på flytt till Stockholm) och chefen sa överraskande ja till allt så det verkar väldigt troligt just nu att jag får ta och rensa i klädkammaren så O får plats med sina kläder. Men som sagt, vågar inte ta ut något i förskott. Den dagen kontrakt är skrivet så kan vi skåla! ....fast han kanske bor här hos mig redan i augusti!!! och mindre än en vecka är jag Madame Z!!!

• Brud_juni2007

Hej Lapinette!
    Å vilken grej att han kanske ska flytta hit!!! Jag förstår precis hur du känner. Vi pendlade i 1,5 år och A försökte hela tiden få sin firma att placera honom i Stockholm. Men det hände aldrig. Tillslut började jag tappa hoppet och trodde liksom aldrig på att han skulle flytta hit. Men en dag sa han att han ville säga upp sig och flytta hit. Vilken lycka det var! jag kommer aldrig glömma den dagen han för första gången klev in i vår nya lägenhet!
    Jag håller tummarna för er!

Bara 6 dagar kvar till er stora dag! Jag blir nästan lite pirrig och förväntasfull själv (för din skull). Jag hoppas att du kommer att ha bilder som du kan visa!

Själv längtar jag till semestern. Vi ska åka till Irland om en månad på en liten roadtrip (vänstertrafik, hjälp!!!) och bo på små mysiga bed and breakfast, och dricka öl på pubar så klart!! Det blir en budgetsemester i sommar eftersom vi åker till Tanzania i höst (och dessutom måste spara pengar till bröllopet, trots att mitt studielån tar slut... shit vad panka vi kommer att vara...). Men kul ska det bli i alla fall! Vi har alltid helt underbara semestrar tillsammans.

Nu ska jag vila mig lite. Har jobbat i ett dygn (!) på mitt gamla jobb (gruppbostad för utvecklingsstörda). Sov visserligen ganska bra under natten, men jag är trött ändå.

Kram!!

• Lapinette

Brud_juni2007 - Irland låter härligt! Gillar och bila runt. Vi har tagit några vändor i Italien och i Frankrike med bilen. Vår första semester var i norra Italien, Gardasjön, La Spezia, Toscana.... uuuunderbart!

Nu kan jag inte sova längre. Vaknar jättetidigt och så snurrar tankarna i huvudet som tornados. Det är bröllopet och det är flytt. Fjärilar i magen!

Vi båda ligger visst sömnlösa, jag vakna 05:15 i Stockholm och O 06:00 i Cannes. På lördag kommer det vara två vrak som vandrar upp för altargången med stora svarta ringar runt ögonen och efter middag och lite vin så somnar vi mot varandra. Vad tror ni, kommer vi att gå på någon slags extra energi?

• zea

Lapinette:Klart ni kommer att ha en massa energi... av lycka!Shit va spännande nu är det inte långt kvar för er.Har du fått tag på din pappa?

Kram/Zea

Svar på tråden Glamour, mon amour!