• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Lapinette

Tack Gemma! Jag var dock så nyfiken så jag gick tillbaka till den 18 maj (då jag lämnade tråden) för att läsa ikapp. Tack allihop som tänkte på oss den 20 maj!!!

Visst det är nu livet tillsammans börjar och det förhoppningsvis snart. Nu ska O börja förhandla med sitt jobb om en flytt till Sthlm och blir det som vi har planerat så åker vi gemensamt upp i mitten av augusti. På vägen ska vi besöka vår vinrad i Gigondas. Hi, hi mitt jobb gav oss en vinrad i Frankrike!! De vet vad vi uppskattar.

Usch, vad svårt att sätta igång och jobba....men måste! Imorgon har chefen beordrat möte - varför vi säljare har sålt så dåligt under de senaste månaderna är temat. För min del är det ganska så solklart varför jag inte varit fokuserad på jobbet.

See you later!

• Izunia

Gratulerar Lapinette! Jag väntar med spänning pa bilder!! :)

Spöket , jag köpte droppformade prismor på ståltråd hos Panduro. Eftersom vi ska ha blommor mellan tårtlagren, sa kommer där att sitta en rund oasis. Så det blir lätt att stoppa in ståltråden där.

Den "riktiga" jag sag pa ebay kostade ca $65. De har en billigare version för $49..men jag vet inte om den är fin..

• Brud_juni2007

Hej Madame Lapinette!
    Välkommen tillbaka!!! Vad underbart att ert bröllop blev lyckat!!
    Även jag längtar efter att se bilderna!
    Stor kram!

• zea

Lapinette:Härligt att höra att din dag blev Underbar.En till som vill se bilder!!

Gemma:Har inga planer på att åka till Shanghai,men har lite ytliga bekanta som ska flytta dit i september.Har också bott i London, tycker om att åka dit då och då för en långhelg men är inte alls sugen på att flytta tillbaks.Är lite trött på alla dessa trådar angående strippa på svensexa eller inte, folk blir som galna.Personligen skulle jag inte bry mig en sekund om I vänner beslöt sig för att ha det på hans svensexa.What's the big deal!Kanske är det bara jag som är konstig!?Va bara tvungen att skriva av mig lite.

Kram/zea

• Lapinette

Ja, nu är jag Madame! Svarade precis i telefon med mitt gamla namn och fick då höra "heter inte du Z?!". Det var min mamma.

Kan säga att dagen och allt planerande var väl värt besväret. Vi fick så mycket beröm för vårt Who is who (beskrivning av gästerna), vackra blommor, underbart god tårta etc. Så tjejer håll ut och fixa allt som ni vill ha det men koppla av på bröllopsdagen!!! Njuuut! Jag var faktiskt cool lugn när jag in i kyrkan. Hälsade på alla och han t o m säga till min 63-åriga kollega "är du här??!!".

• zea

Lapinette:Eran beskrivning av gästerna Who is who,vilka språk andvände ni er utav?

• Lapinette

zea - min man (jag skriver fortfarande blivande utan att tänka på det) fick aldrig någon riktig svensexa. Dock en mindre variant med min bror (då tjejerna tog mig). Han var bara glad över det då han absolut inte ville gå utklädd på stan och göra dumheter (som de gärna gör i Frankrike).

Fick ett sms för en stund sen som löd "I'm looking at my morgongava" Så på sitt sätt så har min man fått sin egen strippa - Secretbox.

• Lapinette

zea - vi skrev allt på engelska och till ett bord (O's släkt) så översattes allt till franska. Vi märkte hur svårt det var att få till samma slags tvist/poänger när man direktöversatte så på vissa fick vi skriva helt nya rader om.

Vi hade menyer som stod på borden där ena sidan stod på svenska och andra franska.

• spöket laban

Lapinette Grattis och välkommen hem längtar efter att få se dina bilder:)

Svar på tråden Glamour, mon amour!