Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Lapinette, min man fick heller ingen svennis. "Bara" en trevlig kväll på stan (i paris) med sina bestmän. Lite besviken blev han ju, men logistiskt kan det bli rätt knepigt när man jobbar och flänger så mycket som våra män.
Men alltså shit vad snygg du måste vara i secret boxen. Vad hade du för underkläder?
Vi är sååååååååååå nära att få vår drömlägenhet (bitabitabita).
Kram, G
Laban, hur går det med klänningen? Skulle grymt gärna se en liten bild någon gång. Om du får lust att maila mig blir jag jätteglad. Kram, G
Hej Zea! Jag vet, folk är så jäkla porrnojjiga. Här i Shanghai kryllar det av prostituerade och alldeles vanliga kvinnor som stöter väldigt aggressivt på ens man, fler än en fru har frågat mig hur jag kunnat lämna honom här i ett år. Vet att jag skrivit om detta förr men alltså - hur i helsike kan man välja att gifta sig med en man som man inte litar på? Dåligt omdöme. Sen kan man såklart ha invändningar mot strippandet som yrke... det respekterar jag mer.
Zea, du är välkommen att tussa ihop mig med dina bekanta när de kommer, om de är snälla såklart ;)
Kram, G
Gemma - vad är det för lägenhet den här gången??!! Vi har börjat småkika på lägenhet eller hus nu när vi snart kommer att bo tillsammans.
Hmmm...jag köpte på mig otroligt vackra Aubade underkläder påhejad och delvis sponsrad av min man i höstas. Frågade honom när han fick morgongåvan om han aldrig misstänkte något...men det hade han inte gjort. Köpte även en vacker bustier som gav mig smärta under discodansen (den ena fjädern gick rakt in i fläsket på mig). Bustiern åkte av i ett huj när vi kom in i sviten till min mans stora besvikelse. Har lovat att vi ska ta en repris på det momentet men dock utan allt ris som var innanför bustiern.
Sweetie, du har lika mycket fläsk som en brässerad vaktel.
Idag gick jag f ö hos en PT! Hon gjorde en massa fystester på mig och tyckte att jag var jättebra på alla sätt och vis, men att jag äter middag för sent (väntar till 21 - 22-tiden så att mannen och jag kan käka tillsammans).
Fettprocenten var medelmåttig, kändes helskumt när hon nöp i gäddhänget med en stor tång och muttrade: "you need to be a bit tighter...". Annars sa hon att hon ALDRIG mött en tjej som gör så många pushups. Notera dock att samtliga trettio skedde på knä, så kan ni ju bilda er en egen uppfattning om hur uthålliga de kinesiska tjejerna är. Avslutade med en timmes skittuff pilates. Liknade inte alls mjukgympan hemma på SATS, snarare en straffsession för uppstudsiga militärer med en rabiat kinesisk instruktör (flicka).
Lägenheten... Lapinette, den är perfekt. Berättar mer om vi får den. Är nästan förbi av spänning och mitt hjärta skulle bli så krossat om något gick fel. Vilket saker JÄMT gör här i Kina.
Puss och kram, G
Vad sägs om en ny tråd förresten? Och... några namnförslag?
Lapinette: vi vill höra ALLT om ditt bröllop! Strunt samma om det blir långt som ett uppslagsverk - berätta! Och bilder förstås...
Själv börjar jag få lite penningpanik... Sista OSA datum är idag och ALLA har tackat ja! Verkligen jätte roligt, men jag får lov att öka på budgeten eftersom jag hade räknat med en viss % bortfall. Hum, ska kanske ordna en egen möhippa och gå runt på stan och sälja extremt dyra kyssar?
Och så börjar jag bli nervös eftersom jag anar av små antydningar att vissa gäster inte alls tänker nöja sig med ett trevligt bröllop utan bus och avslöjande tal. Och jag som hittills lyckats dölja mitt mörka förflutna för T...
Gemma: Jag håller såväl tummar som stortåar för att lägenheten ska bli din. Min new age mamma skulle säga att du måste AFFIRMERA! Så börjar mumla för dig själv "den är min, den är min" och börja be till såväl mörka som ljusa krafter. Du kan väl offra lite av din själ också?
Ny tråd - absolut. Kanske helt enkelt "Gemmas tutti frutti" eller "Stort och smått i Gemmas compotte". Usch, vilka rutna förslag jag kommer med...
Så underbart att läsa era inlägg igen!! Sitter här och fnissar på kontoret.
Gemma - ska du också trimmas av en PT?! Jag är vråldålig på att gå i gymet så jag skulle nog behöva fler än en PT för att få mig inspirerad...eller en fruktansvärt snygg en.
Väntar med spänning på att få höra om er lägenhet! Håller tummarna!
Roslagsbrud - jag lägger nog in en story här när vi väl har enats om vilka foton som ska ligga på fotografens hemsida. Satt hela eftermiddagen igår och försökte välja ut kort. Ja, jag vet, jag har inte semester fortfarande ...jag jobbade lite emellanåt.
Ha, ha... sälj du kyssar! Det blir säkert jättebra. Vi hamnar nog precis runt vår ursprungliga budget. Kan säga att våra gäster verkligen uppskattade vinet vi hade valt och Värdhuset hade aldrig varit med om så törstiga gäster förut!
Det syntes även på notan vi fick dagen efter men ändå bara 3 000 över mina beräkningar.
Gemma:Anledningen till att dom flyttar till Shanghai är densamma som eran..att hennes pojkvän har fått jobb där(känner honom inte alls, har bara träffat honom vid två tillfällen.)Hon är super trevlig!Som sagt är hon en bekant.Att tussa ihop er kommer bara bli trevligt.
Väntar med spänning hur det har gått med eran våning!!
Kraam/zea