Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Brud-2008 - JO om jag bara visste att jag skulle gå ner konstant 1 kg i veckan skulle jag jubla =).. men det är nog tyvärr inte så enkelt =(
Jessie - Oj.. tack =)
Jag försöker att vända den uppgivenheten och ilskan över att jag går upp nu, till att bli en god ilska och motivation att köra vidare istället, hitta nya vägar och grepp om det behövs.... Jag helt enkelt vägrar att vara extremt extremöverviktig längre.... Strl 46 väntar runt hörnet och jag bara skall ta det.. kosta vad det kosta vill... (just nu)
Jag hoppas innerligt att jag kan gå ner de där kilona som är kvar nu, tills jag kan känna mig säkrare och tycka att det är ok med 1 kg i veckan..... Längtar inte efter ngt onyttigt, men så efter en hel del gott som jag inte kan äta nu....
Kör hårt med er =)
*lusläser alla möjliga bra kokböcker*
Miafina: Jag förstår det där med bröllopsfotona, så känner jag med. Men kämpa på så ska du se att det ger sig!!
Vissa veckor så händer ingenting, eller så går man upp, trots att man tycker att man gjort allting rätt. Skitjobbigt!! Men andra veckor så går man ner trots att man fuskat. Vet inte varför det är så ibland, en viss tid på månaden så lägger man ju på sig en del vatten, det kanske är nåt sånt??
Varför vill du inte bygga muskler? Även om du blir tyngre av dem så hjälper de ju till att bära upp övervikten och du blir smalare och snyggare med muskler, även om det är en annan siffra på vågen.
Idag har jag haft en ätardag!! Tränade pump igår och åt inte så mycket (ca 1700 kcal) men det tog jag igen idag. 4 ostmackor till frukost, indisk gryta + naanbröd till lunch. Jag hade tänkt träna innebandy men det blev inget av så jag får väl komplettera med en nyttig middag istället.
Glömde!! Mätte midjemått igår och jag har minskat 3 cm i midjan de senaste 4 veckorna, trots att jag bara gått ner 6 hg på den tiden. Alltid något!!
Miafina:
Jo ja vet att det är svårt att gå ner 1 kg/vecka, lyckas inte ofta med det, blir oftast mindre..
Men man ska inte ha för höga mål heller..
Lycka till säger jag iallfall!
Kontentan.. Jag har redan så mkt muskler, jag vill inte ha mer... om jag förlorar en del mer fett kommer jag se ut som en kroppsbyggare eller, det vill jag inte...
Jag har hellre höga mål och når halvvägs, än att känna att jag är "för feg för att satsa"... Men vem vet, jag kanske trivs jättebra att väga 80 kg... men i nuläget kan jag itne tänka mig det..
Men nu har jag och min mor bestämt en ny variant att försöka med, börjar på måndag.. får vi se om det ger ngt...
Miafina:
Vad skall ni köra då?
någon bantningsdiet eller?
Öhhmmm jag vet nog inte vad man skall kalla det... Men när min mor gick ner i vikt slutgiltigen för nga år sedan så använde hon sig av ngt som hette rotationsdiet... Innebar att man skulle variera hur mkt man åt, för att hålla förbränningen uppe.
varva dagar med 600-900-1200 kcal under en treveckorsintervall.
Jag har ingen aning om den funkar för mig, men är ju värt att prova.... Hon hade då ca 10 kg för mkt och dessa försvann på de 3 veckor som det sträcker sig över....
Jag hoppas att jag kan få en ny "kick" av det, även om jag inte går ner så mkt... eller alls...
Den som lever får se, men jag kan inte sitta och rulla tummarna iaf...
Och just det, eftersom jag är borta under hela helgen så blir det ingen vägning och mätning denna vecka.. Kanske lika bra det... Blir "ny invägning" på måndag istället innan nya varianten =)
Miafina:
Det låter vettigt det Lycka till med det då!
Idag börjar min morbrors fru att sy på min "testklänning" i bomull, för att sedan efter påsk börja på den "riktiga". Hoppas verkligen att jag hunnit ner 4-5 kg till tills dess. Men om jag kör hårt med GI så bör det gå! Dock har jag hamnat i en sötsugsfälla just nu och har ätit totalt fyra Atkins chokladbitar och en 70% chokladbit de senaste dagarna. Tror att det beror på att min p-stav börjar ta slut, vilket inneburit att jag haft mens varannan vecka nu... skit!! Men, men det är bara att bestämma sig på nytt för att utesluta ALLT sött, GI-vänligt eller inte! Det fungerade ju de första veckorna så det borde gå nu också, har man bestämt sig så.
Miafina, kämpa på. Ibland kan det skilja 1-2kg på en dag om kroppen av någon orsak lagrat vatten just den dagen. Jag råkade ut för det i min "mellanvägning" (som jag för övrigt inte skulle göra) förra veckan. På lördagen visade vågen att jag hade gått upp 1,9kg men dagen efter stod den på det den gjort tisdagen samma vecka, och det slutade som sagt med att jag gick ner 0,4kg från veckan innan på tisdagsvägningen.
Drakdal - Min kropp tycks lagrat vatten i en vecka nu... Men idag har jag drukit som en kamel, så jag har sprungit på toa som en sådan också antagligen....
Bara hoppas det var ngt tillfälligt.. Men kan ju ändå inte räkna kalorier under helgen.. så jag får väl räkna 10 minus första månaden... och så får vi se vad det blir nästa månad... ngt förhoppningsvis.... =)
Får hoppas du övervinner suget, låter jobbigt.....
Nu är jag dötrött, skall gå och lägga mig.. sitta och svriva rapport imorgon om att folk tror att man är ett UFO... Nåväl.. Nattis