Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Det finns naturell yoghurt som innehåller mindre än 5 kolhydrater/100g så en tallrik med det och lite linfrö och valnötter kanske skulle fungera, annars är det gott med lite brieost och parmaskinka.
Tack Drakdal!
Drakdal - Hahaha =)
Nu måste jag skratta... Jo jag tappade det nog på köksgolvet tror jag =)
Men jo, det skall hittas igen =)
Sitter och försöker motivera mig med att hitta nya delmål... problemet med det är ju att det känns inget "roligt" att sätta upp delmål som man tidigare "misslyckats med"... om det blev begripligt...
MEn jag försöker bortse från det nu... Så nya delmålen ser ut som följer:
Tills mor kommer nästa vecka... ner till det jag var som mest... dvs totalt ca -12 kg..
Skall på 45-års kalas i påsk... = ca 100
Och fram tills sommaren (som jag räknar från typ mitten av juni) ca 90..
Om jag lyckas med dem sakerna så borde jag hamna lite emellan 100-90 tills i maj då det är dop, och jag träffar Anders syskon igen för första gången på länge..... Borde jag kunna köpa ngt nytt och fint att ha på mig =)
Med den beräkningen så ligger takten på ca 5 kg i månaden... lite drygt 1 i veckan alltså.. och det borde inte (hoppas jag) vara omöjligt även om man inte är helt galen.. utan försöker vara "förnuftig"..
Låter det som en vettig plan, eller skall jag tänka om tycker ngn ?
Och om ngn hittat min motivation.. Lämna genast tillbaka den ;)
1 kg i veckan ska inte vara nån omöjlighet, 0,5 1kg i veckan är ju rekommenderad takt för en bestående viktminskning... men du kanske ska ha lite utrymme för misslyckanden med...?
Mäter du dig nånting? Det kan vara en sporre att se att måtten minskar även när man står stilla/går upp? Bra för den där motivationen om inte annat..
Kör hårt!!
Millan - Jo jag behöver utrymme för misslyckanden.. exakt därför som det är viktigt att ta "mer" i början... så man har råd med misslyckanden senare, för de lär ju komma... eller har ju redan kommit....
Har inte mätt, men testat byxorna... och det kryper närmare.... Är närmare nu med 3 kg mer än det var för ngn vecka sedan med 3 kilo mindre... spännande nog =)
Och jag velar med hur/metod jag skall köra med.. som vanligt... jag blir så less på mig själv när jag är så vimsig...
Fick höra av svärfar om ngn som han kände... Hon hade gått ner 35 kg på 4-5 månader... Enligt vad han berättade så drog jag slutsatsen att det var Atkins som hon körde....
Lät ju rätt lockande med en sådan nedgång... men att leva utan massor av grönsaker.. skulle väl aldrig gå =)
Så tills jag har bestämt mig nu så kör jag alla metoder samtidigt känns det som.... Skippar kolhydraterna, äter en del protein, och försöker hålla ner kaloriintaget.... Blir lite plusminus noll av det hela känns det som ... men det visar sig.....
Hur går det för er nu då allihop?
*virrpannan snurrar vidare*
Måste bara få prata av mig lite här jag blir så tokig på mig själv jag vill så gärna gå ner i vikt men just nu går det precis åt andra håller vågen går år fel håll jag fattar inte vad jag håller på med jag vill så gärna gå ner men ändå gör jag motsatsen vad är det för fel på mig jag blir tokig.Kom hem från jobbet tog en kopp kaffe tänkt nä jag tar min nötter och äter dom jag vet att det finns godis här vid datorn jo nog är jag tvungen att ta några godisar och sen måste jag komma åter igen för att ta ett par till fast jag vet mycket väl att jag inte ska ta några ååå jag blir galen på mig själv hade då även vara duktig att bara ta en sallad i dag när vi har möte med jobbet för då brukar det de blir lite gofika så där och varje dag säger nä nu ska jag vara duktig jo tjena att jag är det jag går då till jobbet men sen då huva jag blir tokig på mig själv jag kommer nog aldrig att gå ner det är väl bara att inse det nu har iförsig 5 månader kvar att gå ner men om 4 månader ska klänningen sys in det lilla men det blir nog att sy uten nä huva jag måste skärpa mig nu.Jag blir så peppad av er tjejer ni är sååå otroligt duktiga jag vill så gärna att det ska smitta av sig till mig oxå jag vill vara lika duktiga som ni är nä som sgat det är bara att ta sig i kragen igen då jag måste börja nu eller aldrig.
Tack för att jag fick skriva av mig lite.
Förlåt, du får tillbax den - trodde det var min motivation jag hittat...
Vet ni, jag har funderat på en sak - jag kör ju GI Rivstart typ heeeela tiden och nu tror jag att jag är rätt still igen. (hade ju ett uppehåll, men jag tror inte att det gjorde så mycket...) Jag undrar hur pass viktigt detta med att äta ofta och lite är? Jag tror fan (ursäkta språket ) det är jätteviktigt? Det och att träna. För jag känner att jag äter jättemycket när jag äter lunch och middag. Jag tror jag ska göra ett fält test och prova äta mindre och oftare... Problemet är bara att hitta alternativ till pistage nötter...... Har ni några tips?
Tack.. får se om det var min då =)
Hmm men hur mkt motivation måste man inte ha för att klara att köra rivstart hela tiden ? Låter väldigt starkt jobbat ju =)
Aug 06 - Jo det är ju jobbigt ibland.. tyvärr.. tänk vad skönt om det vore enklare... Då skulle vi alla varit smärta för länge sedan =)
Alla tycks ha sina svagheter... din tycks vara "småätandet" eller ??
Min är att jag älskar mat så mkt.. Jag kan offra allt godis/småätande i hela livet för goda rejäla måltider minst en gång om dagen =)
Kanske vore skäl i att sikta in sig specifikt på sin "svaghet"... och låta de andra delarna bero lite.... Jag måste säga att när jag tvingade mig själv att äta mindre portioner så gick det rätt bra... det är nu när de börjar växa igen som det blir jobbigt....
hej och hå, jag borde plugga... Men vet inte riktigt vad.. så jag låter bli =/
Sitter och pillar på hemsidan istället.. men jag kan inte bestämma mig för vad som är snyggast... Jag testar och testar men blir aldrig nöjd...
Man kan väl aldrig tro att jag är ngt av en perfektionist ;)
Miafina
Jo du jag tror nog att du har rätt ang småätande vill väl inte fatta det riktig själv men nu när du säger så där jo jag småäter faktiskt det går jätte bra när jag är på jobbet och har långa dar men är det en kort dag då måste jag bara äta nått hela tiden nästan ja du jag måste väl kanske då tänka till lite grann på vad jag stoppar i mig och så men så svårt det kommer at bli måste väl ta och sysselsätta mig med nått så jag inte äter. Måate få in i hjärnan att det går lika bra med att ta 1 frukt i stället ellet lite nötter INGE godis jag nä nu ska jag ta nya tag det är bara så jag börjar nu fast jag har nog försört dagen redan men som sagt det blir inga semlor som är redan inbokad i kväll nä jag får ta en kopp grön te och bara slappna av och tänka hur duktiga jag är.
Går det bra om jag får vara med här oxå på ett litet hörn jag tror nog peppning här i från kanske gör så att det går bättre för mig.
Tack
Det är väl ingen fara om man stoppar i sig ngt lite då och då.. men när det är en vana... att man gör det "varje gång tillfälle ges"... då är det sämre.
Det är väl därför det är en vana, men tänker inte på att man äter/vad man äter. Men det sägs ju att bästa sättet att bryta en vana är att ersätta den.. Så ersätta den dåliga vanan med småätandet med att äta en frukt eller så istället låter bra =)
Så kanske man senare kan börja att avvekla "småätandet av frukt"...
Eller ngt sånt =)
Jag har själv varit riktigt duktig idag =)
Hoppas det håller i sig och att det ger resultat i slutet på veckan.... =)
*håller tummarna så de blir blå*