Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Solstickan - Jag har ingen aning hur min funkar..... =)
Eftersom jag både äter och tränar så vet jag inte vad som gör vad när det gäller nedgång..... Men vad jag tror mig ha märkt är att måtten påverkas mer nu efter jag började träna, gentemot då jag "bara" åt annorlunda...
Det kan ju vara ren inbillning eller att det helt enkelt beror på att kroppen behövde tid att vänja sig vid nya mathållningen...
För egen del så ser jag inte träningen som en metod för viktminskningen... Utan som ett bra tillfälle att öka fettförbränningen allmänt samt att återfå lite kondition... Men det är min högst personliga variant =)
Det hjälpte väl inte ngt angående vad du frågade om tyvärr, men det var min reflektion iaf....
Men det känns inte som att jag ökar fettförbränningen...
Jag vill också träna hela livet, ser det inte som något jag gör bara för att gå ner i vikt. Men eftersom måtten ökar och vikten likaså, blir jag inte direkt motiverad...
Kan det vara så att min kropp tar oershört långt tid på sig att ställa om sig?
Känner mig deppig...
Hej igen! Har varit på konferans hela helgen, eller varit borta ända från torsdag klockan 13.00. Äntligen hemma igen till sin egen säng och BT:). Har under helgen ätit hyfsat bra, ingen pasta, potatis ris eller så, inte heller kakor och kaffebröd. Däremot har jag ätit lite mörk choklad och frukt vilket kanske inte är det bästa sätt ur den GI metod som jag använder. Dessutom blev det ett par glas rödvin både tors, fre och lör. Så det ska bli intressant att se hur vågen visar imorgon!
Miafina, kul att det går bra med GI! Du kommer snart ner till dina minus 12kg, det är jag säker på.
Nu ska jag gå och vila en stund för jag har knappt sovit något inatt och har varit på seminarie i morse.
Drakdal - Det är Atkins, och jag har (nästan) nått mina 12 kilo (11,7 igen)... Men tack iaf =)
Är bara att köra på... Hungerkänslorna har börjat att försvinna igen, så det är ngt bra =)
Det var väl inte så dåligt klarat ändå när man är på konferens =)
Hejsan!
Är det nån som vet varför denna tråd helt plötsligt gått från forumet hit till debattforumet???
Solsticka.... Nä helt klart att det inte är motiverande att gå up, i vikt eller mått när man tycker att man är duktig....
Min kropp har ju också varit helt "dum i huvudet" av och till, så jag tror att det är något som har med omställning att göra... Och att vissa perioder så går kroppen helt enkelt sin egen väg...
Men som synes för ngn vecka sedan så tänkte jag ge upp träningen eftersom det inte känndes som jag gick ner ngt av den.. vilket jag inte heller gjorde iofs... Men fettförbränningen ökar om man håller lagom tempo (puls).. Men kanske inte så dramatiskt som man skulle önska... tyvärr..
Jag har ingen aning om vad du kan göra, men jag skulle ändå föreslå att det är bra för kroppen med motion oavsett, och att du bör försöka hålla ut, och att återigen se över maten.... Man är ju alltid så duktig ibörjan, och sedan smyger sig maten på... (Nu vet jag ju iofs inte du kanske redan äter "perfekt".... tänker bara utifrån mig själv)
Vi får hoppas att det ger sig och att du kan hitta motivation här iaf, för säkerligen så stöttar alla dig =)
Tips..
Vet inte om ni redan har full koll på det, eller om någon sagt det förrut, men tydligen skall psylliumfrön vara bra för magen..... =)
Vi köpte det idag, så jag får återkomma i ärendet huruvida det funkar bra eller inte... Om ingen annan vet förstås för då får ni gärna delge mig =)
finns det nån som vet detta?? Varför det flyttats???
Ingen aning.....
Hej och nope - inte en susning.
Fungerar din mail SS eller?
Jag har suttit och läst lite om den där Cambridge - grejjen och jag funderar på (beroende på vilket resultat jag är i någon månad före bröllopet) att beställa och äta sista tiden innan... Jag vet inte om jag hinner ner så mycket tills dess annars...