Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Fråga till er som kör GI-metoden. Jag jobbar som lärare och jag äter skollunchen med ungarna. I skolan är det ju mycket potatis, ris och pasta och mycket halvfabrikat. Hur ska jag tänka?
Jag vill gå ner för jag gifter mig om tre månader och jag har hört mycket bra om Gi-metoden, men det måste passa in någurlunda i min vardag.
Drakdal - Tjata på... ordet choklad är alltid trevligt =)
Ja det är ju frågan om de har sett mig med alla extrakilon..... inte riktigt alla, men de flesta tror jag... Men folk som inte är närmast brukar ju inte heller lägga på minnet precis hur man ser ut heller... (alltså hur stor man är.. stor eller ännu större typ)..
Men den som lever får se... Nu pressar jag gasen i botten mott första 100 jämt och sedan -20.... Jag skall inte ge mig även om det står still nu... Det får lossna ngn gång =)
Tove - lycka till =)
Går uppåt.. sakta men ändå... skall inte ge mig.......
Förstår att det är svårt med skolluncherna, har inga direkta tips att ge dig för jag är inget proffs (no shit ) på GI. Men visst finns det grönsaker och sånt oftast? Du kanske kan ta bort dom "dåliga" tillbehören (pasta, ris och potatis) och äta sallad eller råkost till? Eller fråga mattanten (heter dom så fortfarande?
)
Hang in there Mia, du fixar detta! Vet du, ett bra tips är att äta stark stark mat och att ha citron i vattnet - det bränner visst bra.
Äter alltid stark mat ;)
JO jag hänger =).... känns trist, men jag börjar bli van... går ju bara sakta uppåt så.... 3 hg är ju inte så farligt... och jag räknade lite om kom fram till att det snart är lingonvecka igen.. så jag får tro/hoppas det är det som gör det..... (om man hoppas nog så kan man kanske övertyga sig själv)....
Får se imårgon vad det landar på.. Har ju oavsett gått ner nga kilon denna vecka så.. får glädjas åt det om inte annat =)
Angående skolluncher så ska du nog helst försöka att undvika potatis pasta och ris och som sagt ta grönt istället till. Du kan väl dra en vit lögn om att du har svamp i tarmen och därför inte kan äta mat med mycket kolhydrater i om de nu behöver en anledning. Annars tror jag att det blir svårt att äta enligt GI som din vardag ser ut just nu. Är visserligen inte heller proffs på området men;).
Är det någon som äter mkt linser, böner mm? Det är väl bra eller? Och har ni några tips på hur man kan äta dom?
104..... =(
Gått ner, men bara stått still eller gått upp sedan i tisdags..... Känns förjävligt och väldigt skumt... inte fuskat, bara ätit sånt jag får, och inga vansinniga mängder heller så......
Givetvis, det är inte att förakta de 2 kilon eller vad det är som försvunnit, men uppgången känns mindre rolig och rätt obegriplig...... Börjar misströsta igen....
rullar vidare...
Miafina, ge inte upp nu! jAg hade två veckor (vecka 3 och 4, med GI-rivstart) som jag inte gick ned ett hekto trots att jag körde som man skulle. Men det var bara en platå som jag gick ifrån efter det och då rasade jag ner de nästkommande veckorna. Så om du står still ett par dagar ska du nog inte misströsta! Sen kan du kanske försöka att inte väga dig mer än en gång i veckan. Jag vet att det är svårt och jag följer det nog inte alltid själv men det är värt det de veckor man klarar. Så se till att inte ge upp, ta istället och bli lite förbannad och använd det mot vågen, att du minsann ska visa den att du kan gå ner.
Drakdal - Problemet är nästan att sedan jag slutade äta socker har jag blivit så lugn och foglig att jag liksom inte id´s bli arg längre.... (bra i vardagslivet men kanske inte i sådana lägen)
Stå still skulle jag stå ut med, men inte att gå upp.....
Men jag har tagit nya tag, nu gör jag vad som krävs för att gå ner och inte hamna på en ny platå så snabbt... inget roligt, men får se vad som händer... Mina brallor ropar desperat på mig.. eller jag på dem.....
Känner att mitt humör har gått in i dvala, känner mig rätt likgiltig, så nu går saker mest på att jag sagt att jag inte skall ge mig... inte för att jag egentligen är så motiverad....
Förlåt att jag är så negativ just nu.... är trött....
Lycka till med nya veckan tjejor !!!