• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Millan, nja... enligt alla matscheman som jag har över atkins så tycker de att man skall äta typ 2000 kcal om dagen... det har jag inte gjort ens de dagarna som jag har "vräkt i mig"... vilket för mig innebär ätit ngt lite extra... Så jag har absolut marginalerna på min sida det kan jag lova.....

Drakdal - Grattis.... måste kännas härligt =)
    Jo det är möjligt att det kan vara "stilen" som gäller...... Jag skall iaf hålla ut tills på söndag, eftersom det är på söndagar det är vägning, och även på söndagar som ev skiften får ske (enligt mig)..... Orkar jag hålla ut längre så gör jag det, och om jag inte känner att jag orkar med det här längre, då har jag som jag tidigare nämnde rotationsdiet, som får bli nästa steg.... Jämfört med vad/hur mkt jag äter nu så blir den rena vräka i sig perioden.... Därför jag gärna väntar tills efter påsk, eftersom jag troligen går upp av den inledningsvis, ennan den ställer in sig på att gå ner.... Så vill gärna ha 3 "fria" veckor för att starta upp det...

Men det avgörs på söndag...

Sedan skall jag väl tillstå att det inte lockar mig ngt nämnvärt att "fuska" på så sätt att äta ngn "otillåtet" utan det som lockar är väl att ibland äta lite mer....

Men så länge jag går ner klagar jag inte.... jag tycker bara det är facinerande =)

• Jessie76

Grattis brudar! Och du Mia, kan hända att det har med "din diet" att göra? Jag går ju inte heller upp av att fuska då och då, men jag går inte heller ner - som det sägs att man ska göra - någonting alls dom veckorna... Har haft det precis som du förut - det är därför jag känner att denna "diet" passar mig, för framöver vet jag att jag kan unna mig något på helgerna bara jag håller strikt på veckorna.

Det känns bara så idiotiskt att man gör så redan nu, för jag vill ju gå ner fort och mycket och i den här takten går det inte tillräckligt fort. Man har endast sig själv att skylla.

• madelyn

Nån som vet- får man äta nötter i Rivstarten av GI?

• Miafina

Mitt problem är väl att det varit så i samtliga av de olika varianter jag har testat....

Men jag orkar inte bry mig längre... Jag låter bli att fuska "helt enkelt", enda som funkar.. de problem som uppstår i samband med det - som att vara bortbjuden osv - de får jag ta tag i när det kommer.... Det enda jag vet är att jag vägrar ge upp, och jag vägrar att offra nedgång för att få äta en viss sak, eller större mängd.... Thats it...

Men jag har aldrig kommit ngn vägen med olika "projekt" när jag har mesat mig så det är bara att köra....

Vilken väg jag tar känns rätt ointressant, bara jag kommer dit jag vill =)

• madelyn

Ingen som vet om nötterna??

• drömbrud

Nej man får inte äta nötter i rivstarten...
    .

• Jessie76

Jasså? Nog har jag ätit nötter - i massor! Menar du att man inte får det? Oj då.... Men vad äter man för mellanmål då? Fan det är ju det enda jag stoppar i mig mellan måltiderna... Det och såna små Baybybel - ostar.
    Tips?

• drömbrud

morötter är ett hett tips, sitter jag o knaprar, sååå gott..
    Hmm, vad mer...

Sen i framtiden, om några dagar (vet inte om du är i fas 1 eller 2) så kan dú ta dig en liten chokladbit (över 70%) mums så gott. Fyller "söta godis behövet i ett nafs)

Sen om du är hungrig ät Keso (om du tycker om det).
    Det gör jag...Hehe

Men tänkte bara fråga, vet nån om coscos har mycket kolhydrater?

• madelyn

Jessie76,
    Men har du fortfarande gått ner i vikt så kanske det inte gör så mkt?

• Jessie76

Äter du enligt giviktkoll.se eller? För enligt den så är nötter helt ok, så jag kör på det.
    Tack ändå

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.