• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • drömbrud

Jag började idag med GI...
    Går bra..
    De tre först dagarna ska man HELT undvika kolkydrater och sendan kan man äta, LITE grovgrovtbröd m.m.
    Mycket grönsaker och ärtor o bönor, och KESO!! Godaste alternativet till alla såser, Keso är gooodare!

Sen choklad, över 70%. Men tänk inte en hel kaka utan lite grann...

Min bästa väl har hållt på i 2 veckor, har nu gått ned 8 kilo. Hon har 50 kilos övervikt.
    Jag har "bara" 10. Men de ska jag gå ner.
    Och det bästa med hela "kuren" är att det är gott och man blir mätt..

Några enkla vardags tips man kan få? Hur mycket kommer man minska i vikt, vill gärna gå ner ca. 10-15 kilo. Väger 82 nu och är 174 lång...
    Kan man kombinera med Nutrilett?

• Drakdal

Jag tror inte att det är så bra att kombinera med nutrilett då de innehåller mycket kolhydrater men det ska finnas något pulver som har lågt GI och då borde det ju fungera, Nutrilett har ju lågt GI-barer och de funkar nog men det är ju bara att läsa på innehållsdeklaration så får du se. Bör inte ha mer än 5 kolhydrater/100g har jag läst någonstans.

• ymmmi

hej tjejer, har ni något tips på vad man kan äta till frukost?

• drömbrud

ägg, keso, grönsaker...Fullkornsbröd lite...

• Millan28

soffip: Jag äter inte kött så jag fyller upp med en del linser/ärtor/bönor samt en hel del sojaprodukter.
    Kikärter (min favorit) blir jättegott om man gör en hommus, att ha på bröd eller till sallad. Vita/svarta/röda bönor passar bra att bara skölja och lägga ner i en sallad. Det finns mängder med indiska rätter med linser och bönor. Chili är en klassiker. Favoriten just nu är en bönsallad med majs, kidneybönor, kikärter, paprika, röd lök, tomat och en vinegrett. Supersmarrigt!!!

För alla bönor och linser så gäller det att om du köper torra så ska du blötlägga och koka dem innan enligt anvisning på förpackningen. Annars finns de flesta i konservburk med så det bara är att skölja och använda. Kikärter kan lukta lite äckligt när du öppnar burken men skölj dem så blir det bättre. Konserver är m a o lite enklare men dyrare, men fortfarande billigare är kött...

• Millan28

Hallå tjejer!!

Den här veckan var det plus på vågen, 4 hg upp. Bara att vänja sig vid för nu lär det vara lite upp och ner när det är såpass lite kvar..

Ingen träning i helgen. Var ute och hoppade i vattenpölar med min dotter istället

Nu ska jag äta min frukost, samma som alltid på vardagarna eftersom jag tar med mig frukosten till jobbet, 3 skivor rågbröd med lätt messmör samt 2 koppar kaffe med mjölk. *mums*

Miafina: Du går säkert ner massor nästa vecka istället!!!

Ha en bra dag tjejer!!!

• Miafina

Tack Millan - man får hoppas på det....

Nu har jag fått veta att far min kommer den 9 april och hälsar på (om än bara för lunch) så nu får det bli nästa delmål - tillfälle att visa sig snygg(are)..... Så det blir att bita ihop...... Allt utom att klappa ihop och ge upp är godkänt nu =)

Tränade igår igen, efter att vilat upp min onda fot i ½ vecka.... Gick/sprang en 30 minuter på OB.... Och tränade lika länge idag.... Tog dock lite långsammare idag, eftersom jag itne vill jaga upp pulsen för mkt utan vill ligga på fettförbrännings/flås nivå... gick sådär... var dödens trist så känns nästan lättare att öka takten med ngn/nga km istället....

Denna vecka blir det tentaplugga... mindre skoj, men jag måste göra det, måste klara denna tenta, annars tror jag csn gnäller om jag vill plugga även nästa termin....

Blir sen frukost nu - eftersom jag tränat - sedan en skön dusch, och sedan blir det plugg.....

Skall träffa bästa väninnan för en fika imorgon (fika är för vår del en kopp te eller två) och om vädret är fint en promenad..... Skall bli kul att träffa henne igen, blir så sällan nu när man läser olika saker, och hon har praktik, så mkt tid som går till sånt. Skulle ju kunna vara ett tillfälle att fråga henne om att bli tärna... men jag tror jag avvaktar lite till, tills gubben bestämt sig för vem han vill ha......

Kör hårt brudar..... Make us all proud and give me inspiration !!!

• Jessie76

Hallå tjejjer. Låter som att du (Mia) är där jag var för nån vecka sen - hur jobbigt som helst och det är ingen idé att säga att det går över, för man måste själv få det att gå över och få tillbax motivationen.

Jag väger ju mig onsdagar så jag har ingen aning om hur det går, men det känns väl ok. Man har (som vanligt) fuskat i helgen - och (även det som vanligt ) tagit några glas vin, och dom är vita för jag kan verkligen inte dricka rött vin! Med maten har jag vart jätteduktig, och inga snacks eller nattamat. Däremot drack jag läsk på söndag - hur "farligt" är det? Inte light, utan vanlig läsk.
    Idiotiskt, jag vet - att det ska vara så förbannat svårt när man vill så mycket?! Pucko är man

• Miafina

Min mor hade varit på föreläsning om barnfetma och där fått lära sig att om man har övervikt kan man sägas ha "allergi/överkänslighet mot kalorier"... Intressant tanke.....

Igår gjorde jag det intressanta att fylla en IKEAkasse med massa saker, tills det vägde 13 kilo... dvs motsvarande det jag hade gått ner.... Orkade knappt lyfta det hela.... Hade varit lättare i ryggsäck säkerligen, men hade inte nog med tunga saker för det.....
    Konstaterade att jag gått ner ungefär motsvarande 5½ lagbok.... (tänk att man släpat omkring på en riktig lagbok dessutom i 1 års tid....)

Det var rätt skrämmande, jag kan inte begripa var alla dem kilona satt tidigare.... Eller hur tusan jag orkade bära dem....

Men men.. jag kör för fullt nu iaf.... är nog nästan striktare än någonsin tidigare känns det som.....

• Drakdal

Kul idé med IKEA kasse med de kilon man tappat!! Ska kanske pröva det...

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.