Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Hmmm... Mia, jag lider med dig - kämpa på!
Jag har så kommit ifrån det där med kaloriräkning så jag kan inte hjälpa dig tyvärr... Ge Olas bok en chans, du kan ju iallafall läsa den - jag tror det är bättre faktist. Du är ju redan inne i Atkins och dom har ju rätt lika - förutom att det inte räknas mängder och kalorier i GI, ät tills du blir mätt. Jag kör INTE nån propaganda, men det känns som att du ibland ber om hjälp och jag vill så gärna att du klarar detta - så många (inklusive jag) - får motivation av dig och dina inlägg här.
Jessie - Nä jag ser det inte som propaganda heller så det är lugnt =)
Nej jag har funderat lite, och jag tror att i längden så är GI en bra tanke.... Det är ju just det där med att jag inte har nog med tid för att hoppas på 1 kg i veckan..... Men jag kan lova dig och alla andra och givetvis mig själv att GI får bli det som jag lever på "i längden" =)
Men det är inte så att jag har tappat hoppet, jag är fortfarande motiverad... Är mest det att det itne blir "lika påtagligt" eftersom jag itne behöver tänka på det lika mkt nu.. det är liksom rutin nu, går av sig självt.....
Det är bara nu i dagarna med PMS som det känns jobbigt då suget ökar, man samlar vatten som en val (?) och humöret sjunker som det är jobbigt.....
Och jag vet inte om jag "ber om hjälp", är nog mest att skriva av mig frustrationen... Men råd och tips är ALLTID trevligt oavsett =)
Min sambo gav mig tipset att om jag är duktig i 3 veckor så kan jag ju unna mig avv vara aningen mindre strikt (inte helt tappa konceptet alltså) under lingonveckan... Och det låter ju som ngt förnuftigt =)
Uller - 9 kg borde ju absolut märkas, så dina föräldrar kommer säkert att se det, lycka till.
Haha jag kom på att när jag har gått ner så mkt som 25 eller 30 eller vad det blir, då går det nog hål i IKEA-kassen om man lyfter den, så då får jag lyfta jycken istället.... då lär jag nog smälla av =)
Nåväl, fortfarande mätt efter gårdagen och på rätt gott humör trots allt, så jag låter inte gårdagen sänka mig.. Det är bara att fortsätta =)
Jag formulerade mig nog tokigt, med hjälpen men du förstod ändå - tur
Här uppe är det snöstorm idag, och då kan man verkligen tappa sugen för allt
Nu vill jag ha våååår!!
Pratade med sömmerskan igår, och hon vill inte riktigt börja sy på "den riktiga" klänningen ännu för jag hade minskat 8 cm sen vi mätte sist (februari!!). Tänk att det är "bara" 5,5 kg? Konstigt...
Blöt snöstorm här =/
Ja det tycka vara väldigt olika det där hur mkt man går ner i mått kontra vikt... Jag har "bara" minskat runt 1 dm på typ 16 kg..... Men jag tror fortfarande att det beror på kängurupungen man får av all "överbliven" hud.... Jag har aldrig varit så väldigt posetiv till kirurgi, men jag antar att huden kommer att dra ihop sig rätt bra.. men om inte.. ja då låter det helt plötsligt mer lockande.... Jag är hellre rund och har massa överflödshud så jag ser ut som en hundvalp.....
Men det blir senare fråga... haha, nu gick jag händelserna i förväg.. fy på mig =)
Men du får väl för övrigt se det som att hon har tilltro till dig eftersom hon vill vänta ytterligare =)
Blev sugen på ett par jeans idag.. har tyvärr inte råd... men de var extra långa också... vilket jag absolut behöver... och jag tycker sällan jag hittar nga =) (sedan är ju jeans faktiskt det jag redan har och som passar, utan översvämning av hud, så jag får nog klara mig)
Hellre rund än har överflödshud skall det såklart stå....
Miafina
Om du har gatt upp 1,5 kg pa beror det nog pa att du har druckit mer Det finns ju inte 1,5 kg fett i den mat du raknade upp. Jag tror att du ska halla dig till att vaga dig pa morgonen eftersom du samlar pa dig mer eller mindre mycket vatska beroende pa hur mycket du har druckit. En liter vatten blir ju ett extra kilo...
Kram fran en som "tjuvlaster" och hejar pa er i den har traden!
idag var jag på stan och shoppade lite, har inte gjort det sedan jag började gå ner och jag kom i ett par 42or idag, visserligen stretch men ändå (innan hade jag 46)! likaså har jag gått från XL till L på tröjor :D:D:D känns kul att shoppa igen har nästan bara köpt accecoarer innan för att jag såg ut som en fet val i allt (enligt mig) så det kändes skönt att sätta sprätt på 1000kr på kläder till MIG!
Miafina kör hårt! Hur lite äter du per dag? kan det vara så att du äter för llite och att din kropp därför reagerar sämre? Får kroppen i sig för lite så går den på sparlåga och tar på sig allt den kan istället för att ha en jämn ämnesomsättning. Vet att ett ojämnt matintag kan resultera i att man går upp även om man inte äter så mycket bara för att kroppen tror att man svälter och då lagrar den allt den kan.
trevlig helg på er alla!
Ålin... Jag väger mig alltid på morgonen =)... det var upp 1½ sedan onsdags morse...
Drakdal - Jo jag vet att det kan bli så... Att kroppen tar åt sig det den får... Men som sagt, gjort är gjort och det är bara att köra vidare... det kommer med tiden....
Låter ypperligt ju att handla kläder - bravo =)....
Jag tycker absolut att det vore jättekul att ha pengar och spendera på nya kläder strl 46, som faktiskt passar i de flesta fall nu.... =)
OM inte annat skulle jag behöva en ny BH.. dem som jag hade innan jag gick upp så mkt sitter inte bra runt om.. de är för stora (härligt men kostsamt problem)... Får väl sätta mig ner och sy in.... Så det blir att ge sig på jakt efter 75E nu.... Tänk vad dem har krympt.. haha, låter så fånigt =)
Och inte för att jag tycker att jag är ngn dunderpingla nu förstås, men jag har helt ärligt svårt att förstå hur tusan jag skall få bort 30-40 kilo till, utan att det blir bara skelettet kvar... blir spännande =)
Drakdal igen =) - men 42 nu.. då kan du inte ha så mkt kvar att få bort ju... =)
Har varit husmorsaktig idag och lagat storkok med fiskgryta åt min gubbe, och små havrekakor med frukt i också.. åt honom så klart =) känner mig lite duktig... Varför jag nu fick sådan lust att pilla med mat idag.. kanske för att jag itne är hungrig och därför kan göra det utan att bli lockad *tro* =)
Nu skall jag sätta mig ner och fundera igenom matschema för oss båda inför nästa vecka.. Kanske är lättare då, om man vet vad man själv skall äta, och vad han skall ha för mat.... Lilleman fortsätter att gå ner i vikt, så nu får jag se till att göda honom ordentligt =)
Så var det söndag och rapportdags igen.....
Har "som vanligt" kan jag nästan tillägga gått upp under andra halvan av veckan... men jag antar att det beror på att jag leker vattentunna... Så här mkt vatten har jag nog aldrig förr samlat på mig... men kroppen släpper det förhoppningsvis när perioden är över....
sedan förra söndagen landar veckan på 3 kilo minus.. Så det får väl vara väldigt godkänt iaf.... (lite retligt att den där 100-gränsen ligger 1 kilo bort.. men men...
Måtten i stort oförändrade sedan 2 veckor... ngn (kanske) cm runt höften, annars nada....
Så det är bara att tuffa på... men nu känns det som att jag har fölikat mig med det hela iaf... Har ju faktiskt ätit utanför det som jag "brukar" göra 2 ggr denna vecka... Fast inte speciellt mkt.. men ändå =)
1 vecka tills far kommer.. Nu blir det många situps för att försöka strama upp magen och slippa det där hänget över byxlinningen tills dess =)
Den här veckan har jag varit helt tokig i att laga mat... Har lagat fiskgryta (synnerligen nyttig), köttfärssås, gjort müsli, bakat nyttiga havrekakor samt gjort pizza.. Allt till gubben och inget till mig.... Men kul var det.... =)
Jag gillar iofs att laga mat, men nu har jag varit rätt knäpp känns det som =)
Frysen är iaf full för typ 2 veckor framåt... Så nu behöver jag inte göra ngn mat alls till honom under dem veckorna...
Så hur går det för er andra kära damer ?
NI passar på att njuta av helgen hoppas jag.... Kör på =)
Miafina, Det var visserligen 42or men det var stretch och de satt som smäck... :D jag har fortfarande minst 10kg till med det känns inte så mycket med tanke på att jag gått ner 12kg sedan andra veckan i januari. Jag tar det visserligen inte stenhårt nu men jag fuskar inte med annat än mörk choklad och vin:D.
Det låter väl super 3kg på en vecka!! Skulle jag ha tre sådana veckor skulle jag i stort sett vara i mål;)
jag hoppas att jag har gått ner några hekto tills tidag, har lyckats att inte mellanväga mig denna vecka:). Men det känns som att jag stått stilla då jag är svullen av lingonveckan. men men vi får se...
Igår var vi på fest med folk vi inte sett sedan nyår och det var flera som såg att jag gått ner och de visste inte om att jag har kört GI. En sa att han trodde att jag gått ner minst 15kg sedan dess och det känndes SUPERKUL! Han sa att hela min mage var borta och att jag såg jätte fräch ut. Alltid kul med komplimanger:D