• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Inda

Drakdal

Du kör väl inte kolhydratfritt för länge? Det är inte så bra har jag läst. Max 6 veckor rekommenderar de på GI viktkoll.

• Drakdal

Kul att du beställt klänning Inda! och ännu roligare om du nu måste sy in den innan bröllopet! Själv är jag på minus 12kg och ska köpa tyg till klänningen i påsk.

En liten ångest är att vi på skärtorsdagen ska pröva flera olika sorters vit kladdkaka så att vi vet vilken vi ska ha till bröllopet. Och nu när jag inte ätit socker på 12 veckor så känns det lite ångestladdat, kommer det att sabba allt? Jag får nog också köra lite hårdare igen efter påsk så att jag går ner ett par kilo till till bröllopet.

• Inda

Jag tror inte det sabbar nå't! Du kan väl ta en liten bit av varje...

När var det ni skulle gifta er?

10 juni är vårt datum...

• Miafina

Hihi... Jag har varit stygg, men jag kände att jag bara måste väga mig imorse trots att det varken är söndag eller onsdag.... och vågen var nere på 3 siffror (med decimalen) =)
    Jag är under 100 för första gången på några år *happy happy* =)

Nu blir det forsatt fullt ös fram till söndagen så skall vi se vart det landar =)

• Uller

Miafina:
    Om du känner någon som är duktig på att sy så kan du ju be henne/honom sy näbbklänningarna åt dig. Min svägerska syr mina så jag får två mycket vackra klänningar för under 500 kr.Mönstret är det som nästan är dyrast ca 90 kr/mönster så om näbbarna har ungefär samma st så kan man använda samma

• Miafina

Uller - JO jag funderade på ngt i den vägen... Och jag tror att jag tillsammans med min mor skulle klara av att sy... Jag designade ju och sydde delvis min balklänning, och hon sydde dels på min, och helt min systers, så tärnklänningar borde blir "enklare"..

Ja det är det där med storlek.. en 14-åring 2st 11 åringar varav en är stor (lång och utvecklad så hon kan nog nästa ha storlek som 14 åring) 2 st 5-6 åringar och en 3 åring..... Enda problemet är väl att det inte finns möjligheter att prova kläderna eftersom det är en bit till Umeå... Men man får väl ta i lite i värsta fall....

Vi skall kolla upp vad det skulle kosta att sy iaf =) Och om man törs försöka.... Tack Uller, då kanske man har en riktlinje iaf =)

• Drakdal

Har precis varit och prövat underkläder till bröllopet. Det blir en torslett (vet inte hur det stavas) och ett par boxerstring till. Det roliga var att jag numera har 80D och det mindre roliga var att tosletten kostar 1999kr och trosan 990. -Gulp- säger jag, men man gifter sig ju bara en gång ju. Handgjord spets och de var verkligen JÄTTEFINA!

Annars går det nog rätt bra nu men jag har ganska ofta sötsug :( men men jag ska inte klaga.

Hur går det för er andra och händer det något roligt ikväll?

• Miafina

Drakdal - Kul att du hittade ngt du gillade, mindre kul att det var dyrt....
    Jag antar efter ditt uttalande att du tycker det är skönt att bysten krymper (gör antagandet att det var vad du menade)...
    Iaf så blir det mindre värk i axlar och rygg märker jag, och det är ju bra...
    Dock måste jag säga att jag som är van att ha stor byst, jag tycker det känns lite läskigt när den blir mindre... Det känns inte riktigt som "jag", och det är begripligt....

Vet inte om det var glädjen i morse över att nått 2 av mina 3 första delmål som gjort att jag "tappat kontrollen" idag.... Jag tycker knappt jag har gjort annat än ätit... Inget onyttigt, men så mkt mer än jag brukar... Så får väl se om vågen hämnas och svänger upp igen tills på söndag.. vore ju typiskt, men jag får ju ändå skylla mig själv isf..... Men då har jag iaf fått uppleva glädjen från i morse...

Och nu passar (nästan) alla kläder också i strl 46, så det känns dunderskönt.. skall jag gå och svassa i massa olika kläder, och hoppa tillbaka i klackarna nu när snö och halka försvunnit... Foten borde klara det bättre med mindre tyngd på =)

Nu skall jag bädda åt den övernattande svärfadern... Njut av fredagskvällen =)

• Drakdal

Miafina, dels att kupan minskade men framförallt att måttet om minskat. Du klarar säkert att vara kvar under 100 tills vägningen!

Imorgon ska vi bjuda några vänner på middag så då blir det parmainlindade sparris till förrätt, mozzarellafylld baconinlindad helstekt fläskfile och massor av olika ostar och rött vin till efterrätt. :D

Fan vad vi är duktiga tjejr!! undrar hur mycket vi gått ner ihop egentligen, säkert en hel människa!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.