• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Såå... nu är jag friskare iaf.... ÄR trött och hängig och inte direkt pigg och glad... Men skönt att slippa uppkastningar iaf....

Mat känns inte så lockande idag heller dock... så hittills har jag petat i mig ett glas juice och en banan.... Blir det gurka och blåbärssoppa idag... Vågar inte äta ngt som riskerar att "lägga sig" i magen....

Får se om kroppen är reda för omstart imorgon igen....

Eftersom det har gått så upp och ner och jag har slarvat de senaste veckorna så har jag hamnat på efterkälken =(
    LIgger på 5 kilo mer än vad som var tänkt i söndags... så 7 kilo mer idag än planerat fram tills på söndag... Förhoppningsvis så kan jag väl knapra in något kilo... Men knappast så mkt mer....
    Känns väldigt trist.. känns som att jag börjar tackla av =/

Känner att jag behöver lite sparkar i baken nu, så jag kommer igång igen.. så jag inte börjar bli bekväm och luta mig tillbaka för mkt.... Har ju fortfarande iaf 30 kilo kvar så... Help !!!

Lyfte en jycke i helgen som vägde 19 kilo... Så en rätt bra måttstock för hur mkt man hade gått ner.... Inte för att han var speciellt tung att gå och bära på, men det hade nog varit skillnad att bära på honom hela tiden och i trappor och sånt, än gå på slät mark i nga minuter....

Nej kom igen nu och jaga på mig lite.. med konkreta tips och andra motiveringar =)

• Millan28

8 hg plus blev det (än så länge) efter påskens frosserier. Det blir alltid gräsligt onyttig mat och fika när man åker hem till släkten och efter ett tag så har man vant sig och proppar ohejdat. Så 8 hg är ganska bra ändå....
    Nu tänkte jag försöka mig på en avgiftning från allt vad socker heter, tänkte även sluta med kaffe något som jag tror blir betydligt svårare att hålla. Hur lyckas man koda utan kaffe??? Men jag gjorde det ju när jag var gravid så det ska nog gå på nåt sätt....
    Socker känns inte så jobbigt att vara utan just nu, förutom ketchupen på makaronerna då....

Igår var det exakt 2 månader kvar till bröllopet, och bara en månad kvar att försöka gå ner i vikt om de ska hinna ta in klänningen nåt..... börjar känna mig stressad... :-/

Miafina: Ge det en dag till eller två till så att du känner dig riktigt frisk först. Försök sen att inte ha såna jätteförväntningar på vågen. Att bara gå ner lite är bättre än ingenting!!

• Miafina

MIllan - Tack.... JO frisk är viktigast =)
    Ja jag försöker att inte ha förväntningar... men sommaren börjar ju komma närmare och jag vill verkligen inte behöva skämmas så extremt mkt för hur jag ser ut när man lättar på klädseln....
    Man kan ju gömma sig under kläder på vintern... Så vintertid är det mer ok att vara fet än sommartid känns det som....

8 hg var inte värst farligt ändå tycker jag.... =) Bra jobbat...

Jag måste säg att jag är imponerad över att ni tycks ha hållt er bra över påsken rent generellt =)

Tror det blir gurklunch nu.... Varit uppe länge så jag har blivit hungrig redan =)

• Millan28

Nu åkte jag dit på kaffet igen... en halv dag klarade jag....
    Siktar på att dra ner på kaffet ist...

Jag var med i viktklubben tidigare men mitt abbonemang har gått ut och jag vill inte köpa nåt nytt, visst finns det nån liknande gratistjänst nånstans?
    Någon som vet?

• Miafina

MIllan - Dra ner är ju en början =)

• Millan28

Till saken hör att jag nästan aldrig dricker kaffe annars, men jag bara måste ha det när jag jobbar (sitter framför en dator hela dagarna och behöver hålla mig vaken).

Men när jag var gravid så höll jag mig till max en kopp per dag så det går ju, bara jag får min kaffe-på-maten efter lunchen så.

Nog om kaffet nu!!!

Måste bara posta en länk till den fina näbbklänningen som min dotter (nästan 2 år då) ska ha på bröllopet: www.ebay.se/viItem

• Miafina

Söt =)

Hmm jo jag får nog skippa kaffet idag också.. tror att min mage kanske itne räknar med en sådan behandlning idag.. får hålla mig tills imorgon =)

• Millan28

Just det....
    Jag fick se gamla bilder på mig själv när jag besökte släkten i helgen. Fyyyy.... vilken tjockis jag var...
    Nu förstår jag varför alla tjatar så om hur smal jag blivit.

• Miafina

Millan... sådant är alltid uppiggande... Jag har också sett gamla bilder av mig (förra sommaren)... MEn finns inte med på nga nyare bilder från nu.. så kaninte jämföra.. men det måste ju vara bättre... Blir väl bilder vid dopet i början på juni, så blir väl första riktiga jämförelsen... (så fan vad jag får jobba tills dess)

Men skönt att du ser det själv, och inte bara andra =)

• Uller

Jag har tagit nya tag igår och nu ska jag verkligen förska hålla mig från allt vad socker och kolhydrater heter, får se hur det går.
    Hade huvudvärk igår men tror det beror på att jag håller på att bli förkyld har ont i halsen och är snorig. Men ska försöka bita ihop ändå

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.